AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 11:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 461 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 31  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 25. Okt 2008 20:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) Ser veldig bra ut detta ja 8) bra jobba :thumbsup:

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 25. Okt 2008 21:07 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
nice :D

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Tor 11. Des 2008 23:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Motoren må få litt kald luft.
Først modifiserte jeg luftfilter trakten med en rustfri plate under selve luftfilteret:

Bilde

Så lagde jeg en "boks" på undersiden av panseret som passet akkurat rundt denne platen. Rundt innerkanten på boksen kommer jeg til å lage ei gumi leppe som vil tette bra når panseret er på. Motoren må jo få plass til å bevege seg og panseret må kunne åpnes uten at boksen tar borti luftfilteret når den passerer det på vei opp:

Bilde

Bilde

Mange liker ikke panserscoop på hot rods og mange vil sikkert ikke like dette heller. Men jeg mener det ble såpass diskre at det ikke ødelegger linjene på bilen.
Og motoren HAR godt av kald luft, pluss at motorene i nettopp slike biler ofte får altfor varm innsugsluft.

Bilde

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Tor 11. Des 2008 23:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Skal fortelle deg en liten hemmelighet. Hvis du hadde satt insuget på scoopet i mot frontruta di så hadde det virket mye bedre.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 03:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
Roar skrev:
Skal fortelle deg en liten hemmelighet. Hvis du hadde satt insuget på scoopet i mot frontruta di så hadde det virket mye bedre.


og blitt mye mer diskret ;)

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 10:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Har lest litt om akkurat dette før jeg begynte.
Om hvordan luften oppfører seg fra den treffer fronten på bilen og til den passerer over frontruta.

Det er alltid overtrykk fremme ved kanten på panseret (selvsagt). Men undertrykk langs panseret. Luftstrømmen med overtrykk går ikke langs panserets overflate. Den går høyere oppi en noe mer rett linje fra kanten av fronten til kanten av frontruta. Se på bilder av biler vindtunneler så ser dere det selv.
Dermed kan ikke bakovervendte luftinntak inn mot frontruten kan ha særlig effekt i og med at de er plassert i et vindstille område kanskje til og med med litt undertrykk.
Dette er ikke mine påstander. Det er jo bare å se selv.

Eller tenk på dette: Løv, snø og dritt kan ligge i ro nederst på frontruta i ganske høye hastigheter. Ser dere noengang at det skjer fremme på kanten av panseret? Selvsagt ikke. På ene stedet er det nesten vindstille, men på andre stedet blåser det storm...

Men det ser tøft ut, og det tåler sikkert noe mer mer regn og snø når det står på den måten.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 11:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Tittet 3 ganger på bilde...
lukket øynene som det skulle være ett lite mareritt... :shock:
glipper bare liiiitt, joda...

bilde lyver ikke, kan ikke tro det jeg ser over og under det panseret... :shock:
teksten er helt fantastisk... =D>
Titter ut... joda... det er snø,
midt på vinteren...
titter på kalenderen...Å kommer fram til at det er IKKE er 1 April....

Nå tror jeg Krf må indra all hjulegløggen på sørlandet... detta går gæli.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



( Håper jeg herren i sør fanger humoren her...noen av oss husker montering av 59 caddilac lys på denna gobilen... :mrgreen: )


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 11:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Ooo høye, allvitende herre over alle!!! Ditt konstruktive innspill er tatt imot med den største ydmykhet.
:lol: :lol: :lol:

Og så sier vi takk til deg. Nå kan du krype tilbake under steinen du kom fra.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 12:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
:mrgreen:

Men...vi har flere ganger sett at biler vi har hatt med scoop, lik ett Cowl panser med hull opp mot frontruten, gjør at det forsvinner utrolig mye varme ut der...

noe som igjen vil tyde på at en har fått til en bra luftgjennomstrømning i og rundt motoren...

Kommer ikke lufta ut, vil den også ha vanskeligheter med å komme inn...var det en tanke :?:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 13:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Lufta skal ut på sidene.
Pansersidene (som er montert på bilder høyere oppe i tråden) skal ha masse louvers, men det kommer senere.
Altfor høy temperatur i motorrommet er et stort problem på hot rods. Har fått tak i et par brukte HC coated headers som visstnok avhjelper dette endel. Alternativt kan jeg bandasjere de også.

Blir det et problem hos meg med tett pansertopp, får jeg heller lage "noe" i bakkant. Det vil ikke være vanskelig å lage et diskret luftutslipp mot frontruta. Eller 4-5 louvers etter hverandre på 4 eller 6 rekker akkurat i bakkant.

Og ang scoopet og estetikken i det: Dette panseret var/er stort sett fortapt: Rusta hadde opprinnelig spist seg 5-6 cm til hver side fra den lange hengslen som deler disse pansrene på midten. Dermed ble dette scoopet en måte å fortsatt kunne bruke panseret på.
Det er også fullt av gravrust. Til og begynne med var det som å se opp på stjenehimmelen når jeg holdt det opp mot lyset. Var nesten så jeg begynte å se etter Karlsvogna. Tettet igjen småhullene med forsiktig punktsveising, men var lenge i tvil om jeg bare skulle lage et helt nytt panser og bruke kun falsene nede på hver side fra det gamle. Det hadde jo også gått. Men disse pansrene er ikke helt flate. De krummer noen få cm fra front til bakkant. Noen av ettermarkedspansrene er helt flate og det

Ble også inspirert av panseret på Chip Foose's P-32 (uten noen som helst sammenligning forøvrig). :mrgreen:

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 13:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Jeg synes det er tøft at du bygger i egen stil og tør å gjøre "Nye" ting , det blir kjedelig hvis alle skal bygge i samme stilen som alle andre . 8)

Stå på Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 13:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 17. Sep 2007 21:36
Innlegg: 138
Bosted: Son
Har du no flere bilder av scoopet eller ?? Mulig bilde lyger, men det så ikke spesielt fint ut etter min smak....men det er jo ikke min bil så kjør på hehe :P

_________________
Vik Racing....The Best Damn Garage in Town

66 El Camino


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 13:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Mener du selve formen, eller at det så bulkete ut?

Det ble noen småbulker etter varmeutviklingen fra sveinsingen av "boksen" på undersiden av panseret. Ikke at det har slått seg eller noe, men slik at jeg må pynte litt med sparkel på etpar mindre områder.

Scoopet krummer litt mindre enn panseret. Prøvde først med helt rett scoop, men det ble seende rart ut. Panseret gir innrtykk at at det ikke krummer, men gjør det. Dermed ble det flate scoopet seende ut som det krummet "feil vei" at det var lavest på midten.

Ellers virker det kanskje ekstra dominerende nå mens det er blankt, og resten er corolessfarget. Uansett vil det scoopet få samme farge som resten av panseret.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 14:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 01:35
Innlegg: 1379
Bosted: mellom hamar å larvik
hei

jeg har jobbet en god del på min bil,så skjønner hva du er i mellom..morro å se at andre en meg oxo tar en aen veg på enkelte ting.det er ingen oppskrift på hvordan en rod skal se ut.

men..dette er ikke for å klage heller noe,nå som jeg fikk se disse bildene, tengte jeg på min bil slik den er nå..jeg hadde prob med taket på min...jobbet meg blind.men har nå laga ny takplate som skal på bilen min.dualruta di blir øderlagt nå av luftintaket ditt syntes jeg.skjønner hvor du vil,å ser det har gått mange timer der.men jeg måtte bite i det sure eplet å ta ordne taket så det sto i stil til resten.er redd det luftinntaket ditt vil bli en skikkerlig fluefanger++ men du som skal like bilen å dens utseende.å det respekterer jeg deg 100%.vi bygger rod med egene meninger å ideer.så dette er ikke negatift ment det jeg skriver.men syntes nå at propusjonene på bilen blir litt gale...å tror du vil få store problemer ved første reinvannstur med bilen.Jeg unnerstreker at dette ikke er for å klage heller rakke ned på hverken deg heller bilen din.men gjør som meg nå.sett deg ved bilen på en stol bli sittende der med en stor kaffekopp å se på helheten nå med det inntaket,har du god magefølse da så kjør på :wink: uansett så ønsker jeg deg lykke til i bilbygginga,å gleder meg til du er ferdig med go bilen din :)

hadde dette vert min hadde jeg gjordt slik:

flytta tuppen på innsuget lengere bakover så den ikke startet ved grillen din.
den knekken du har i dualramma de på mitten må du ha i luftinntaket på toppen oxo så de to går i sammen med hverandre.tror på den måten at det vil bli litt mere rikktigere linje på rodden din;-)

skjønte du hva jeg mente?

_________________
Den som går i fotspora til andre kommer ikke først frem........
mvh thomas
if it wont fit,I make it fit....
35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

http://thomastnt.websport24.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Fre 12. Des 2008 15:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
For at det luftinntaket skal virke må det etter min mening være helt fremme der det er.
Jeg mener at linjene på bilen blir svært lite forstyrret, og kommer nok til å beholde det slik det er.
Alternativet blir å lage et helt nytt panser med vanlige louvers.

Diverse frisering og pynting vil gjøre at scoopet kommer til å gå ut i ingenting helt bakerst på panseret. Derfor har jeg valgt å ikke trekke inn linjer fra frontruta frem på scoopet. Jeg tror også at disse linje ville gjort scoopet mer synlig og dominerende, og det ønsker jeg ikke. Det skal være lavt og diskre (i den grad et scoop kan kalles diskre!)

Om det blir fluer vil jo tiden vise. Vann kan selvsagt bli et problem, men det har lang vei å gå i forhold til om scoopet stod lengre bak, og det må gå delvis oppover.
En tanke kunne evt vært å sette små stående ribber et stykke inn i åpningen lik de i grillen, som hadde gitt et inntrykk av at grillen fortsatte opp i scoopet...?

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 461 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 31  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support