AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 17:32

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Vintage Tin
InnleggSkrevet: Tor 09. Okt 2008 23:50 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 01. Okt 2008 14:57
Innlegg: 117
Bosted: Strømmen
Kåre Gjerstad drev hogger utafor Rakkestad, Østfold Bildelformidling tror jeg det het. Den hvite '46 Forden kjøpte jeg for å sikre meg ramma og identiteten, dette var før 30-årsregelen. Da vi skulle skrive salgsmelding ble jeg invitert inn på kjøkkenet. På kjøkkenbenken lå en starter og en dynamo til en 30-talls Chevrolet han skulle sende til en kunde. Ved siden av de nylig avskrudde og ikke reingjorte delene lå to frosne kneippbrød til tining. Herlig miljø!


Vedlegg:
IMG_0028.jpg
IMG_0028.jpg [ 50.14 KiB | Vist 7952 ganger ]
IMG_0027.jpg
IMG_0027.jpg [ 63.92 KiB | Vist 7951 ganger ]
IMG_0026.jpg
IMG_0026.jpg [ 27.84 KiB | Vist 7951 ganger ]
IMG_0025.jpg
IMG_0025.jpg [ 58.43 KiB | Vist 7951 ganger ]
IMG_0023.jpg
IMG_0023.jpg [ 74.3 KiB | Vist 7952 ganger ]

_________________
Kjell Tobiassen


Sist endret av tobias1954 den Søn 12. Okt 2008 01:20, endret 1 gang
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 00:03 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 01. Okt 2008 14:57
Innlegg: 117
Bosted: Strømmen
Gjerstad fortalte at han hadde henta biler på hele østlandet. Mange biler ble solgt til Sverige og Norge. Tidlig på 80-tallet var det de dårligste og de med flest dører som sto igjen. Han viste meg bl a restene av en '46 Ford woody som visstnok NRK hadde eid.


Vedlegg:
IMG_0029.jpg
IMG_0029.jpg [ 39.96 KiB | Vist 7936 ganger ]
IMG_0030.jpg
IMG_0030.jpg [ 64.96 KiB | Vist 7938 ganger ]
IMG_0031.jpg
IMG_0031.jpg [ 53.19 KiB | Vist 7939 ganger ]
IMG_0032.jpg
IMG_0032.jpg [ 87.62 KiB | Vist 7940 ganger ]
IMG_0033.jpg
IMG_0033.jpg [ 52.12 KiB | Vist 7939 ganger ]

_________________
Kjell Tobiassen
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 00:11 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 01. Okt 2008 14:57
Innlegg: 117
Bosted: Strømmen
Myndighetene var stadig etter Gjerstad for å få ham til rydde opp og på midten av 80-tallet ga han etter og flytta til Sverige med hele butikken. De beste objektene og delene tok han med seg, resten ble pressa.


Vedlegg:
IMG_0038.jpg
IMG_0038.jpg [ 64.85 KiB | Vist 7934 ganger ]
IMG_0037.jpg
IMG_0037.jpg [ 69.78 KiB | Vist 7935 ganger ]
IMG_0036.jpg
IMG_0036.jpg [ 71.18 KiB | Vist 7936 ganger ]
IMG_0035.jpg
IMG_0035.jpg [ 60.89 KiB | Vist 7934 ganger ]
IMG_0034.jpg
IMG_0034.jpg [ 74.68 KiB | Vist 7937 ganger ]

_________________
Kjell Tobiassen
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 00:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 01. Okt 2008 14:57
Innlegg: 117
Bosted: Strømmen
Det kan vel hende at øvrigheta hadde tolerert virksomheten litt bedre om han hadde hatt litt mere orden og litt penere stabling av bilene. Da kunne han jo ha greid seg med litt mindre areal, men han eide gården og alle jordene, så da.... Han var plaget av en del tyveri også, selvfølgelig fordi "butikken" var så uoversiktlig. Men han huska hvor alle bilene stod og hvor han hadde henta dem.


Vedlegg:
IMG_0039.jpg
IMG_0039.jpg [ 69.21 KiB | Vist 7918 ganger ]
IMG_0040.jpg
IMG_0040.jpg [ 83.76 KiB | Vist 7918 ganger ]
IMG_0041.jpg
IMG_0041.jpg [ 67.58 KiB | Vist 7919 ganger ]
IMG_0042.jpg
IMG_0042.jpg [ 78.34 KiB | Vist 7919 ganger ]
IMG_0043.jpg
IMG_0043.jpg [ 78.16 KiB | Vist 7920 ganger ]

_________________
Kjell Tobiassen
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 00:34 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 01. Okt 2008 14:57
Innlegg: 117
Bosted: Strømmen
Og han visste godt hva ting var verdt. Classic Chevy deler f eks og at svenskene var hissige på lastebilhyttene han hadde. Så prisene ble som han bestemte, det var liten vits i å prute.


Vedlegg:
IMG_0044.jpg
IMG_0044.jpg [ 79.75 KiB | Vist 7904 ganger ]
IMG_0045.jpg
IMG_0045.jpg [ 63.02 KiB | Vist 7904 ganger ]
IMG_0046.jpg
IMG_0046.jpg [ 71.34 KiB | Vist 7903 ganger ]
IMG_0047.jpg
IMG_0047.jpg [ 83.61 KiB | Vist 7905 ganger ]
IMG_0048.jpg
IMG_0048.jpg [ 48.36 KiB | Vist 7906 ganger ]

_________________
Kjell Tobiassen
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 00:46 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 01. Okt 2008 14:57
Innlegg: 117
Bosted: Strømmen
Det ble en del turer til Degernes, både for å handle og bare for å kikke. Det var alltid opphøyet stemning i bilen hjem fra Gjerstad.


Vedlegg:
IMG_0051.jpg
IMG_0051.jpg [ 78.31 KiB | Vist 7892 ganger ]
IMG_0052.jpg
IMG_0052.jpg [ 60.83 KiB | Vist 7893 ganger ]
IMG_0053.jpg
IMG_0053.jpg [ 74.2 KiB | Vist 7892 ganger ]
IMG_0054.jpg
IMG_0054.jpg [ 77.37 KiB | Vist 7892 ganger ]
IMG_0055.jpg
IMG_0055.jpg [ 78.14 KiB | Vist 7894 ganger ]

_________________
Kjell Tobiassen
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 06:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:D Kjempefine bilda og tekst , arti med slikt 8) 8)

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 07:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 26. Nov 2006 03:12
Innlegg: 727
Bosted: Mo I Rana
Unike bilder.Bra du har lagt til tekst og :wink:

_________________
http://helgeland-motor.all-forum.net/index.htm

http://www.bangshift.com/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 09:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Artig å se. NRK-Woodyen ble kansje solgt til Gol? Står ihvertfall en slik der som NRK hadde eid. Karen på Gol har foresten rikelig med prosjekter han og.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 10:15 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 01. Okt 2008 14:57
Innlegg: 117
Bosted: Strømmen
Jeg har også hørt om woodien på Gol. Den som lå hos Gjerstad var nok ikke noe å selge, det var stort sett bare ei dårlig ramme med en enda dårligere torpedo og ikke mere treverk enn til en halv eske tannpirkere.
Dersom bilen på Gol er helere er det nok to forskjellige biler det er snakk om.
Så et bilde fra starten av en av Riksteaterets første turnèer en gang og den foregikk med en '46 woody. En eller annen "riks-institusjon" har nok eid Fordene, kanskje rikskringkastinga hadde to? Jeg vet ikke.

_________________
Kjell Tobiassen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 10:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 21. Jan 2008 19:52
Innlegg: 230
Bosted: Fiskåbygd,Norway
Steike! Der var det stemning,ja.... Nesten som på ørken-skrotane i usa....

_________________
Dodge Challenger 1970,Challenger 1971,Chevrolet Corvette Stingray 1976,1978 Pontiac Firebird,Buick Century Limited 1985
x Dodge Challenger 1973 R.I.P., x Chevrolet Camaro 1975 nr 1, x Chevrolet Camaro 1975 nr 2, xPlymouth Barracuda 1970


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 17:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 10. Sep 2007 10:12
Innlegg: 321
Bosted: Hareid
Kjempeflotte bilder.

Flott historie du deler med oss. Skikkelig interesant :lol: :lol:

Synd slike plassa ikkje får eksistere lenger og alt skal takast rotta på :cry: :cry:

Bra vi har bilder da så vi får drøyme oss tilbake...

_________________
Tonny Sørdal
T & T Store
The Patriotic American Store
http://www.ttstore.no

1992 Lincoln Continental
1992 Chevrolet G30 Starcraft
1969 Mercury Cougar Cab
2007 Jeep Commander


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 17:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
Veldig morro å se disse bildene :D
Var der selv å kjøpte deler, tror det må ha vært i '82. Det var en repotasje i Right-On, som gjorde at jeg ble klar over skroten.
Blant mange biler, så husker jeg en '57-'58 Plymouth uten front, og en tidlig femtitaller, med de grønneste rutene jeg hadde sett. Tror det var en Olds.

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 22:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
den blå 56 chevaen husker jeg godt. Ser du mangler endel av mopargodisen som sto der. Var du inne på låven noengang ? Der sto det et riktig klenodie.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 11. Okt 2008 14:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Mar 2006 23:37
Innlegg: 717
Bosted: Jessheim/Elverum
Artig og se, men samtidig et trist syn. Ser ut som det var mye fine prosjekter utover jorde der ja.

_________________
Morten
1982 Chevrolet Scottsdale - My Sweet heart
1979 Buick Regal Limited - The Black Bitch
1979 Buick Century - Solgt
1981 Oldsmobile Cutlass - Monte Wagon
1980 Oldsmobile Cutlass - Solgt
1988 Chevrolet S-10 Blazer

http://www.usccj.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support