AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 05:46

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 68 Charger
InnleggSkrevet: Man 21. Aug 2006 19:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:45
Innlegg: 959
Bosted: telemark
Dette er fortsettelsen på denne tråden, som skled litt ut.
Mvh forum admin
Morten R. N.


Charger440 skrev:
Er visst litt treg til å svare jeg, hehe

Det ble en 68 Charger på meg, brukte DAS, fordi da kunne eieren hjelpe meg mest mulig med papirarbeidet.

Nå er det vel bare og smøre seg med tålmodighet helt til den kommer til Norge....

Gratulerer med et godt valg av bil. \:D/ \:D/
Har du noen fler opplysninger om bilen 8) 8)

_________________
moparman.
DODGE RAM 2500 SLT 99.
Dodge charger 68. 440cid
Dodge trandesman B 200 74.
Prosjekt dodge dart 69 bad boy
prosjekt dodge maxi van B200 big block 76
1986 Le baron cab

Massively Over Powered And Respected
http://www.chargernorway.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 21. Aug 2006 21:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
hehe, tenkte meg at du ville få opp øya da jeg nevnte ordet "charger" :wink:
Bilen er ingen numbers matching, eller R/T, men i bra stand, litt overflaterust som må tas, interiøret er strøkent, 1973 400 motor med automat(finner lite info om denne motoren, all info tas med takk!)
Bilen er kun grunnet, tenkt å lakke den svart :twisted:

etterhvert som jeg får råd, håper jeg på og kanskje byttet ut motoren med en 440, og oppgradere understell.


Vedlegg:
car_leaving.jpg
car_leaving.jpg [ 175.26 KiB | Vist 9432 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 21. Aug 2006 21:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
ikke bry dere om felgene forresten, 20" :oops:
håper og få solgt disse, og satt på noen fete centerlines!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 21. Aug 2006 23:30 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
Charger440 skrev:
ikke bry dere om felgene forresten, 20" :oops:
håper og få solgt disse, og satt på noen fete centerlines!


Tøff bil! Som blir enda bedre uten de altfor store hjula!
Som sikkert er lettsolgte.. :shock:

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 22. Aug 2006 00:25 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Feb 2006 00:17
Innlegg: 180
Bosted: Jessheim
De hjula var dritfete på bilen! :D 20 tomm er litt for mye for meg.. 18 ser bedre ut.. Men designet på de felga var råe! :D

Vet du hve felgene heter?

Forresten, skikkelig kul bil du har fått deg! :D

_________________
Thomas

1972 Mustang Mach1
Hjemmesiden min


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 22. Aug 2006 08:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
takker! :)

jeg skal prøve og få litt mer info om hva felgene heter og sånt!
bilen kommer uansett ikke på en god stund.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 22. Aug 2006 13:50 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Gratulere med den feteste av alle typer Chargers 8) 68 er bare optimal :lol:
Hadde beholdt felga på den jeg som den er jeg :D

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 23. Aug 2006 19:10 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 25. Feb 2006 18:16
Innlegg: 221
Bosted: Tiggerstaden
Tøff Charger!
Skjønt, å si at en Charger er tøff, er strengt tatt smør på flesk.

Mopar 400 er dessverre en nokså oversett motor ja, men den er langt i fra noe dritt av den grunn!
Det hadde vært kult om du beholdt den, og bygde den opp til en 451.
Da skal du visstnok få mer saft og suse enn 440 gutta, og en lettere motor.
Jeg har også sett i diskusjoner på nett at denne skal være mer turtallsvillig enn en 440.
Men jeg vet ikke alt dette, det er bare noe jeg har lest på nett.

Uansett, her har du litt info om det:
http://www.arengineering.com/articles/articleframe.html
http://www.440source.com/strokerkits.htm

Ja, også kan du lure folk med at det "bare" er en 383!

Raggarn skrev:
Charger440 skrev:
ikke bry dere om felgene forresten, 20" :oops:
håper og få solgt disse, og satt på noen fete centerlines!


Tøff bil! Som blir enda bedre uten de altfor store hjula!
Som sikkert er lettsolgte.. :shock:


Jeg er i hvertfall interessert.
Smaken er som baken, vettu.
Kan skjønne at de blir i meste laget i de flestes øyne, da.
Men de passer til en idè jeg har.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 24. Aug 2006 00:17 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 01:16
Innlegg: 970
Bosted: Horten
Tøff bil. Hva med å beholde både felgene å primer lakken. Det er jo ganske rampette utseend på den nå da.

Behold 400 motoren du, og sats på stroake den til 451 med en 440 veiv. Du må da slipe ramme lagerene på veiva, og skaffe nye stempler som er greie å få tak i. Jeg tviler på at den blir mere turtals villig en en 440, men momentet vil nåk bli høyer p.g.a. større borring.

_________________
BEEN`S GARAGE
SEX, DODGE AND ROCK'N'ROLL


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 29. Aug 2006 17:07 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 03. Mai 2006 16:16
Innlegg: 18
Bosted: Saltdal, Rognan
hva ska du ha for fælgene, gvis du da skal selge di? Tøff bil forresten!! :wink: 8)

_________________
Oldsmobile delta88 coupe 1983mod
Polaris xcr 440 2000mod (Til salgs 30,000,-)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: 68 charger
InnleggSkrevet: Ons 30. Aug 2006 16:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:45
Innlegg: 959
Bosted: telemark
Den var jo drittfeet da med di felgene.
400 motor har jeg ikke skrudd så mye på. Men mener det er mye brukt i
drag racing.
Du må ikke bytte ut di felgene der.Men hva av senter line felger er det du har tenkt deg :?: :?: Jeg kjører med senter line konvo pro.
Jeg hadde ikke sakt nei til store felger Kunne kansje dilet litt der :!: :!:
Det er mopar treff i fyresdal til helgen. Du kunne jo tatt en tur dit hvis det ikke er for lankt unna for deg. Angåne farge så er det ganske mange sorte chargere i norge. Chargeren din med di felgene og kamelon hadde hvert rått. 8) 8)

_________________
moparman.
DODGE RAM 2500 SLT 99.
Dodge charger 68. 440cid
Dodge trandesman B 200 74.
Prosjekt dodge dart 69 bad boy
prosjekt dodge maxi van B200 big block 76
1986 Le baron cab

Massively Over Powered And Respected
http://www.chargernorway.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Aug 2006 18:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 11. Jun 2006 21:08
Innlegg: 251
Bosted: Buskerud
Takker for alle tilbakemeldinger!
interessant det dere sier om motoren, kanskje jeg skulle sett litt mere på hva jeg kan gjøre med den.
Felgene får jeg nesten se ann litt, kanskje de blir finere når jeg ser den i real life :wink: . selv er jeg litt mer "old school" med fete dekk bak.
Vipper litt imellom svart eller matt svart, (har faktisk ikke sett så mange svarte her i norge, vet om en kar her som har en 68 R/T som er svart)
Kamelonlakk er vel ganske dyrt, og vanskelig og få bra....


Vedlegg:
Filkommentar: slike liker jeg!
kwamjustaanklein.jpg
kwamjustaanklein.jpg [ 56.06 KiB | Vist 9160 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Aug 2006 19:17 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 27. Jan 2006 08:41
Innlegg: 310
Bosted: Strømmen
Du må nok beholde felga :lol: :lol:
Har du fler bilder av bilen eller? :P

_________________
MASSE bilder fra treff, prosjekt bilder, Classic Junkies, andre grombiler ++ --> FRANTZENRACING.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: charger
InnleggSkrevet: Ons 30. Aug 2006 22:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:45
Innlegg: 959
Bosted: telemark
Sorte chargere :?: :?:
Jeg hvet om 6-7 68 chargere som er sorte og 2 69 chargere og 11-70
chargere som er sorte.
Så sorte chargere fins det mange av. Men di er fine i sort :wink: :wink:
Lakke kamelon er ikke så vanskelig for en lakkerer som kan faget sitt.
Men fargen er dyr ja. Men en 68 charger med di felgane er hvert det.
Har du noen planer om å oppgradere understellet :!: :!: :!:
Har du vin koden på bilen :?: den sier hva av motor og hvor den er laget. :roll: :roll:

_________________
moparman.
DODGE RAM 2500 SLT 99.
Dodge charger 68. 440cid
Dodge trandesman B 200 74.
Prosjekt dodge dart 69 bad boy
prosjekt dodge maxi van B200 big block 76
1986 Le baron cab

Massively Over Powered And Respected
http://www.chargernorway.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 31. Aug 2006 07:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Apr 2006 07:00
Innlegg: 470
Bosted: Hobøl
Så er jo sort bil veldig vanskelig å holde pen i lakken da? Alt synes. Stilig, ja så absolutt, men som foregående skribent var inne på så er det mange sorte der ute og røde også for den slags skyld.

En link for inspirasjon. Lykke til
Morten
http://www.picsearch.com/search.cgi?q=D ... er&start=1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support