AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 26. Jul 2026 19:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 07. Sep 2008 12:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

HAR EN 94 MOD CHEVROLET SUBURBAN 6.5 TD VARIANT 2500
JEG ØNSKER Å FÅ DENNE NEDREGISTRERT TIL KOMBINERTBIL UNDER 3500 KG. SLIK AT DEN KAN KJØRES MED SERTIFIKAT KLASSE B.
HAR FÅTT TILSENDT OMBYGGINGSPAPIRER FRA BERGHEIM AUTO I DRAMMEN. BILTILSYNET PÅ MIN HJEMPLASS GODTOK IKKE DETTE ,DA DE SYNTES AT DET MEDSENDTE UNDERBILAG FRA FABRIKKEN I USA VAR FOR DÅRLIG.
JEG SER PÅ NETTET AT FLERE HAR FÅTT BILENE NEDREG TIL KLASSE B
OG LURER PÅ OM NOEN KAN ORIENTERE MEG HVILKE DOKUMENTER SOM KREVES, OG HVEM SOM KAN ORDNE DETTE

bjørn k namsos

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 07. Sep 2008 13:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Reise til neste tilsyn å vise papirene der..

Da går det sikkert greit...

Ville att turen ned til Trondheim... :wink:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Sep 2008 13:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
bjørn k skrev:
HAR EN 94 MOD CHEVROLET SUBURBAN 6.5 TD VARIANT 2500
JEG ØNSKER Å FÅ DENNE NEDREGISTRERT TIL KOMBINERTBIL UNDER 3500 KG. SLIK AT DEN KAN KJØRES MED SERTIFIKAT KLASSE B.
HAR FÅTT TILSENDT OMBYGGINGSPAPIRER FRA BERGHEIM AUTO I DRAMMEN. BILTILSYNET PÅ MIN HJEMPLASS GODTOK IKKE DETTE ,DA DE SYNTES AT DET MEDSENDTE UNDERBILAG FRA FABRIKKEN I USA VAR FOR DÅRLIG.
JEG SER PÅ NETTET AT FLERE HAR FÅTT BILENE NEDREG TIL KLASSE B
OG LURER PÅ OM NOEN KAN ORIENTERE MEG HVILKE DOKUMENTER SOM KREVES, OG HVEM SOM KAN ORDNE DETTE

bjørn k namsos

Hei..Først velkommen hit til forum...

Si meg, De må da kunne svare på hva som skal til av papirer og tiltak for at du skal få til dette der nede i aksel sællegs vei????
Dette er jo noe av det de BURDE kunne svare på??

alfaalfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 07. Sep 2008 14:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

hei takk for svar. biltilsynet i namsos sier at dokumentasjonen fra bergheim auto er for dårlig. bergheim auto sier at de ikke kan skaffe annen dokumentasjon. jeg ønsker å komme i kontakt med noen som har fått sin bil nedreg, og for å prøve å få tak i de papirer som de eventuellt brukte
bjørn k namsos

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 07. Sep 2008 14:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Hej og velkommen

må nesten slænge mig på her, og sige at du bør finne et annet sted!
I danmark kalder vi den slags opblåste idioter, for skrankepaver!
de har magten til å sige nei, men ikke det vettet til å vite når det er nødvendigt!

kjør til trondheim!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 10. Sep 2008 20:36 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

hei, jeg har selv godkjent en 94.mod som du har, de var bare et a4 ark fra bergheim som de sto nr.på bilen min og att jeg måtte fjerne 3dje bladfjær nedenfra mener jeg å huske. kjørte til biltilsynet på notodden viste arket,de så på fjærene å vips så fikk jeg nytt vognkort. :D
så jeg slenger meg på uttalelsen om og prøve et annet tilsyn.
hvis de ikke godtar skrivet fra bergheim som tross alt er importør av disse bilene, så burde de faktisk vurdere jobben sin,for da er de ikke egnet til dette yrket. :evil:

lykke til.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 10. Sep 2008 22:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

TAKK FOR SVAR.
FÅR DOKUMENTASJON FRA BERGHEIM, MEN STATENS VEGVESEN I NAMSOS KREVER EN UNDERDOKUMENTASJON FRA FABRIKK I USA. DENNE DOKUMENTASJONEN KAN BERGHEIM AUTO I DRAMMEN IKKE SKAFFE IFLG. TEKNISK SJEF. HAN KUNNE FORTELLE MEG AT STATENS VEGVESENKONTOR OVER HELE NORGE, NÅ HADDE FÅTT BESKJED OM Å LUKKE DØRA FOR SLIKE NEDREGISTRERINGER. :?: :?: :?: :evil: :evil:

JEG HAR NÅ KAPITULERT OG SOLGT BILEN I PROTEST. SKAL NÅ JAKTE PÅ EN BIL SOM ALLEREDE ER NEDREGISTRERT. :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 10. Okt 2008 21:54 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Denne regjeringen har bestemt seg for at bil ikke skal være en hobby. De hater alt amerikansk, uansett. I staten er det sånn at hvis du ikke gjør noe, gjør du ikke feil , og får opprykk, gjør du noe, KAN du gjøre feil, og får ikke opprykk.Det har alltid vært Biltilsynets leveregel også. Som pensjonert politmann har jeg jobbet med de folkene. De har sjokkert mange gang, men fakta er at de kan lite, men er eksperter i å kverulere. Når vi fikk instruks om en ting, kunne de forandre det i løpet av en kvelds kontroll. At to kranglet om helt elementære ting, skjedde ofte. Når det gjelder nedregginga, så gjorde jeg det på min Sub for tre år siden. Men den ble myk å kjøre, og styringe ble håpløs. Jeg spurte hva jeg skulle gjøre. Joda, enten kjøpe luftfjærer å sette på, men det var ikke sikkert de godtok det!!! Eller sette tilbake fjærene, for nå var jo bilen godkjent og de kom ikke til å sjekke det flere ganger!!!Jeg sendte en mail til usa, til en ingeniør hos GM, og han mente dette bare var tull, de har konstruert bilen med de fjærene og å fjerne den ene var helt "Stupid crazy".
Så vidt han visste var det ingen andre i verden som gjorde dette. I praksis betyr det lite, og vektreduskjonen er 11 kg.
Bare vent, kamerat klubben i rødgrønt har mere på lur!

Audi Quattro Avant 1986

[color=#4000BF][color=#FF0000]O'lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I'm talking about[/color]...[/color]

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 22. Okt 2008 08:38 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

har snakket med bergheim, og de har bedt mig kontakte de i desember, da de vil have fået svar fra både GM, og regeringen!

men det ser ut til at der er flere, som har skravet direkte til GM, og klaget på "Den sidste kommunistiske staten!"

men om der er en løsning på vei, vet jeg ikke, men jeg følger saken nøje!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 22. Okt 2008 21:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

De fleste kan forstå at man må ha dokumentasjon for å øke en totalvekt. Men det finnes neppe noen andre mennesker enn de i det norske vegdirektoratet som forstår hvorfor man må ha dokumentasjon for å klasse ned en bil.
Det blir som å snakke med Chevrolet i USA og si at jeg har en bil som er konstruert for 1 tonn last. Men jeg vil bare kjøre 800 kilo. Får jeg lov til det? Dere må sende meg dokumentasjon på at det er greit! Det norske vegdirektiratet må nemlig ha dokumentasjon på dette!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Nov 2008 23:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

har forsøkt å få noget information om dette med nedregging, men har haft begrenset med tid, her på det sidste!

ser allikevel, at der er folk, som skriver på salgsannonser, at bilen kan nedregges!

er der nogen her, som har hørt noget nyt?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 22. Nov 2008 00:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Det som blir sagt er vel at det ikke skal la seg gjøre lengre...
Men noen sier jo de har gjort det ganske nylig, så tipper det er å treffe rett mann på rett BT... :^o

men...

Om noen trenger, så har jeg en 90 mod sub som skal selges, som er regget som personbil under 3500 :mrgreen:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 22. Nov 2008 00:43 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

jeg har og hørt att dette skal være slutt på, eller at di har begjynt og stille andre krav, har en i klubben som har en ford van og skulle nedregistrere, han skulle ikke fjerne bladfjører men skifte dempere hørt noe så dumt, men på chevy må du ta fjøra, selvsakt mye enklere, men hvorfor gjøre forskjell på bilene? nei skulle tro disse folka som lagde reglene var alt annet enn edru på jobb :evil:

Pontiac Firebird 396BB 1972
GMC Vandura25 van 350 1979

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 22. Nov 2008 03:04 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Værste er at det er kanskje ikke BT mannen i hallen, men noen bilhatende paragraf ryttere av noen blåruss som sitter på kontor i Oslo og mener og tycker uten teknisk og fornuftig innsikt... :^o

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 29. Nov 2008 18:47 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Vi har en 1982 modell Chevrolet truck som er registrert som lett lastebil, denne får vi ikke nedregistrert før vi kan fremvise dokumentasjon fra GM i USA at de går god for modifiseringen. Har prøvd direkte mot fabrikk i Canada som har bygget bilen, de kan ikke hjelpe. Bergheim sier bilen er for gammel de har ikke papirer og kan ikke fremskaffe disse fra fabrikk.
Jeg vil anta at noen har nedklasset en slik før og at slike papirer finnes et sted [-o< , men Biltilsynet ville ikke engang se etter i sine arkiver :evil:

kib

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet