Har rådført meg med folk som tydeligvis kan dette

Samt at jeg har lest på tipsene st-remy og papa wolf har kommet med.
Overlledning er ikke så enkelt å finne bare ved å plukke ei og ei ledning.
Det enkleste er å plukke vekk en og en del av hele nettet. f,eks lysdelen, instrumenter o.s.v.
Igår kveld snakke jeg med thomas mens jeg målte og kobla ut det ene etter det andre, og vips fant vi en mulig årsak.
Er fortsatt ikke helt sikker på hvor hele feilen lå.
Men det første jeg gjorde var å fjærne ledninger som ga strøm til coilen ved tenning og la opp nye med relee..Noe som ikke fantes fra før. Noe gikk fra sikringsskap og noe var huka på den ene ledninga etter den andre.
Jeg har fått forståelsen av at Ladekrets og startkrets SKAL være rene kretser uten noen form for tjyvstrøm. Så all positiv og negativ
Strøm er nå skiftet ut fra tenningslås til coil, startknapp, starter, dynamo og alle kabler til instrumenter.
Alt er dobbeltsjekka og lodda om jeg hadde mistanke om noe. Krympestrømper og tape er det gått mye av.
Vet ikke helt akurat hvor feilen lå.....men jeg tenkte sik at ettersom jeg ikke vet det, så er det like greit skifte alt.
Men i mitt hode virker det som om det sto spenning på innslagsreleet hele tiden mens jeg brukte bilen (Her blir hodet mitt altfor lite).
Men nå funker alt helt etter oppskriften. om bilen er varm eller kald spiller ingen rolle
Fy søørn at det går an å surre seg så fælt inn i kabler
Skrabla ned det jeg har gjort i sene nattetimer og i dag.
Ser der noe feil her nå så vrææl ut.
GEDIIIIIGEN takk for hjelpen Thomas, st-remy og papa wolf. Dette hadde jeg ikke klart uten dere.
Og en ENDA større takk til 74_camaro og hans far i Namsos, som tok meg med oppover til sin garage å regelrett plukka startern av sin egen bil å ga meg den, samt at de ba meg bruke deres verksted på Shellstasjonen der.
Makan til sevice har jeg aldri opplevd og tviiler på at noen verkstedfolk i dette landet klarer følge opp..fyttekatta
Ny starter kommer i posten kjetil.
alfa
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275