Tenkte jeg bare skulle sjekke om her var noen som har erfaring innen å rulle på fyller/primer eller lignende:)
Idag kjøpte jeg meg eit par skum-ruller av FIN type hos en lakk-forhandler:)
Tenkte jeg skulle gjøre eit forsøk på å rulle over en del med fyller...Bagasjeromsluka foresten på min Camaro:)
Tenkte jeg bare skulle prøve en liten del, da jeg var litt skeptisk til dette med rulling for jeg har hørt maaaange meninger som vanlig
Resultatet må jeg si ble veldi bra. Faktisk omtrent like bra som ved sprøyting. Fylleren skal jo slipes ned alikevel og selv om det da ble litt "appelsinhud" akti overflate slipes denne fint PLAN....
Sist gang jeg sprøytte fyller på f.eks sideskjørtene mine så fekk jeg faktisk talt samme overflaten ved sprøytinga.
Tenkte jeg bare ville høre nå om hva erfaringer folk har med dette med rulling av fyller. Nå snakker jeg SELFØLGELI fyller/grunning.
Fylleren jeg bruker er av typen High Surface BUILD fyller av PPG. 8022 tror jeg den heter:D
Nå kommer sikkert alle til å spør meg HVORFOR IKKE BARE SPRØYTE FYLLEREN?????
Å mine argument mot dette med sprøyting er vertfall:
1. Du slipper rengjøring av lakksprøyte HVER gang du skal sprøyte den minste detalj. Kan fort bli en del arbeid det:)
2. Det er UMULI å få sig på fylleren på denne måten.
3. Det er ikke så dyrt me tanke på at du IKKE trenger kompressor og sprøyte.
ja det er selfølgeli eit par argument IMOT også:)
1. De fleste BILER har trange/vanskelige plasser og komme til med en rulle, så dermed er sprøyting uten tvil best:)
2. Det kan lett komme skitt/smuss ned i lakken når du ruller den på siden den ikke skal gjennom noe filter.
Finst sikkert mange flere både negative sider og positive sider:D
Skal få tatt eit bilde av resultatet etter hvert:D...
Planen min var å bruke ruller over enkle flater på bilen.
Vil også tilføye her hovedgrunnen til at jeg prøvde rulle er at jeg har store problemer med fuktighet i luften på kompressoren min. Er ganske "rått" miljø i luften her jeg holder til og dermed har jeg fått noen EKLE overflater grunna vann i kompressoren.
JA, jeg har vannutskiller, og den skiller bra ut:)..Men tydelivis ikke nok:)