jones skrev:
Infected Mushroom skrev:
Mustangen er egentlig en '65 modell, men utifra skiltnummeret vil jeg anta det dreier seg om en "early '65" , også kalt 1964 1/2 blant entusiaster. Selv om Mustangen ble introdusert og solgt i 1964, var dette egentlig for modellåret 1965.
Hvis man ser på "rillene" i det stykket der lyktene sitter, så vet jeg at det er en liiiten forskjell på 64 1/2 og 65 mustang, men jeg husker ikke hva som var hva lenger.. man må nesten åpne panseret for å se forskjellen, det er snakk om en liten knekk frem mot fronten, og at 65 ikke har den knekken, men at det går rett ut dersom jeg ikke husker feil.. altså det er snakk om en LITEN detalj.
Det er faktisk mange flere detaljer, nesten 60, som er forskjellig mellom en early '65 og en late '65, noen er synlige og noen er ikke fullt så synlige. Her kan du se endel av dem
http://www.mustangmonthly.com/thehistor ... to_01.html
Offisielt fra Ford ble det aldri solgt en '64 Mustang, dem var alle '65 Mustanger. 64,5 betegnelsen er kun blitt brukt av entusiaster for å lettere skille mellom early og late '65, ettersom forskjellene er såpass mange, men allikevel vanskelig å få øye på av et utrent øye. 64,5 modellen blir også regnet som sjelden og ettertraktet av entusiaster, derfor vil du ofte se annonser og artikler hvor 64,5 betegnelsen blir brukt, istedetfor '65, som er den egentlige betegnelsen på denne årsmodellen.