Takker for det

Reportasjen har vel noen sitater som har blitt blandet litt, men sånn er det vel med utenforstående journalister

Er mye følelser inn i bildet ja. Og endel artige ting. Moro å finne de orginale slitne støtdemperene i kjelleren da jeg tok over huset etter mine besteforeldre.
(mine foreldre bodde her da de hadde Galaxien)
I fjor fant jeg de overblivne delene fra da faren min monterte el. vinduer som han hadde glemt han fortsatt hadde på låven. De orginale vindussveivene hadde jeg på gutterommet som liten, og henger nå på rommet til minstemann. (han er bilgal).
Også har jeg denne da. Lakkert i orginalfargen samtidig som da bilen ble lakkert i 1971.
Har også pratet med han som faren min kjøpte den av. En kjent butikkeier i Holmestrand.Han fulgte etter meg hjem da han kjente igjen bilen og skiltnummeret.(Z nr. den har idag er det orginale, mens den hadde KZ nr. da faren min hadde den) Han var i 80 årene og litt forvirret, og trodde jeg var faren min, ettersom jeg idag bor i samme hus som min far gjorde når han eide den.
Han ga meg litt historie om bilen.
Bilen ble tatt inn som flyttegods til Oslo, men mannen døde kort tid etter så kona solgte den til Holmestrand og butikkeieren. Butikkeieren fortalte at bilen gikk på amerikanske skilter helt til noen hadde tystet på han. Han hadde visstnok hørt på trafikk og musikk på radioen at det gikk en amerikaner i Holmestrand på amerikanske skilter. Da ble den satt i en garasje til han fikk ordnet norske skilter på den.
Det værste med denne historien, er at han fortsatt hadde de orginale amerikanske skiltene på hytta si, og at jeg kunne få de. Men da jeg prøvde å kontakte han kun kort tid etter, var han død og alt var blitt ryddet opp å kastet..