AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 04:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nye hijackers til Falcon
InnleggSkrevet: Lør 16. Feb 2008 20:49 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei
Skal bestille hijackers til min 66 ford falcon. Jeg trenger de for å få nok avstand fra dekka opp til hjulbua da det sitter 295/50 15 dekk der og jeg har allerede hatt kontakt mellom dekk og karrosseri :cry:

Har sett på summit og kun funnet to hijackers til min bil.

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

og

http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

Vil bare forsikre meg om at jeg får rektig med en gang. Så hvilke av dissa demperene vil gi meg nok høyde?

Bilde

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2008 01:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

e tror nok begge setta har nok høyde til din bil.greide ikke finne ut forskjellen på dem.begge har samme luft kapasiteten.det ene setter er også beregnet for stv og er kanskje litt kraftigere.tror ikke det har noe og si til ditt bruk

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2008 07:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Forlenge sjaklene bak, dvs lag nye lenger og bruk vanlige dempere som du lager mellomsstykker til.

Men HI-jackers i 2008????

Olav

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2008 14:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hadde vært greit å forlenge vanlige dempere men nå har ikke jeg et mekanisk værksted så det er jo litt vrient å laga det da.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2008 19:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

wunderbaum skrev:
Hadde vært greit å forlenge vanlige dempere men nå har ikke jeg et mekanisk værksted så det er jo litt vrient å laga det da.

Du må for all del ikke forlenge demperene dine på noen måte. Det ressulterer bare i at de slår i bunn å knuser innmaten i dem. Hvis du må montere inn lengere dempere må du også endre på endestoppen til bakakselen slik at akslingen stopper før demperene går helt i hopen.

Forleng heller sjakelene bake på fjærene dine slik at du får hevet bilen lit bake å bruk noen gode dempere i stede.

Terje :)

Hjemmeside.
http://mustang.roros.net/

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2008 20:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

70ht skrev:
wunderbaum skrev:

Du må for all del ikke forlenge demperene dine på noen måte. Det ressulterer bare i at de slår i bunn å knuser innmaten i dem. Hvis du må montere inn lengere dempere må du også endre på endestoppen til bakakselen slik at akslingen stopper før demperene går helt i hopen.

Forleng heller sjakelene bake på fjærene dine slik at du får hevet bilen lit bake å bruk noen gode dempere i stede.

Hever du kun med sjaklene så blir jo demperne for korte. må såklart ikkje kjøres til bunn....

Olav.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2008 21:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Fins forlenging stykker til dempere. Hvordan er innfestinga di i hver ende av demperne ? Er det gjenget stang eller er det feste fpor 2 bolter ?

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2008 23:18 
Avlogget
Rookie
Rookie

Trur det er gjenger øverst og hull for igjennomgående bolt nederst.
Men hvis det er sånn at hijackere gjør at bilen ligger ræva på veien så har jeg jo lyst til å gjøre noe med det. Har tenkt til å hande sway bar kit bak til bilen. Så meninga er jo å få den til å ligge bedre på veien og ikke få mer kontakt mellom dekk og karroseri. Letteste løsninga er vel nye hijackere og smallere dekk. Så kan jeg heller blåse den opp og setta på breie hjul til spesielle anledninger

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 17. Feb 2008 23:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

får forlengnings stykker du kan skru på toppen av de demperne. Da blir det riktig hvis du heiser bilen ved hjelp av lengre sjakler på bladfjørene.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 18. Feb 2008 13:29 
Avlogget
Rookie
Rookie

Forlengningsstykke til de hijacker's demperene? Det står nå hijackers på bilen fra før. Dem gir god klaring dem, men lufta går ut av de.. Bare derfor jeg skal bytte.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 18. Feb 2008 18:59 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Hvis det er sånn at de holder et par dager, ville jeg sjekket slangekoblingene.

Chevrolet USA#1

Sist endret av 57belair den Man 18. Feb 2008 20:48, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 18. Feb 2008 19:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Nja ei uke ca så nærmer den seg dekket. Men sjølve demperen er nok kass for den er lavere på den ene siden sjøl om lufttrykket på demperene er likt.. Nei men da kliner jeg til med sett med hijackere... Sku bare visst forskjellen på de to monroe setta: ene heter 705mm og andre 805mm kan da umulig ha noe med lengden på demperen for 80cm lang er nokså usansynelig.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 19. Feb 2008 22:19 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Olav skrev:
70ht skrev:
wunderbaum skrev:

Hever du kun med sjaklene så blir jo demperne for korte. må såklart ikkje kjøres til bunn....

Olav.

Det er nå begrensning på hvor lange disse sjaklene kan være da. Hvor høyt skall du egentlig? Har selv 7 cm lengere på min bil, har ikke noe lengere dempere.

Hjemmeside.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 20. Feb 2008 10:45 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

wunderbaum skrev:
Nja ei uke ca så nærmer den seg dekket. Men sjølve demperen er nok kass for den er lavere på den ene siden sjøl om lufttrykket på demperene er likt.. Nei men da kliner jeg til med sett med hijackere... Sku bare visst forskjellen på de to monroe setta: ene heter 705mm og andre 805mm kan da umulig ha noe med lengden på demperen for 80cm lang er nokså usansynelig.

Pass på å kjøre separat luftslange til hver av hijackersene så unngår du skjev bil.. :wink:

http://fairlaneforums.easyphpbb.com/index.php

http://www.youtube.com/watch?v=UD48OX1w ... re=related

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 20. Feb 2008 15:22 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

PaleRider skrev:
wunderbaum skrev:

Pass på å kjøre separat luftslange til hver av hijackersene så unngår du skjev bil.. :wink:

Hvis du må ty til delte kretser på luftdempere har du skjevhet noen andre steder. Da bør du heller fikse grunnen til problemet, da har du sjans til å få en bil som kjører bedere også.

Hjemmeside.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 23 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet