AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 30. Jan 2008 10:34 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 29. Jan 2008 22:56
Innlegg: 6
Bosted: Rygge
Noen som har erfaring eller kunnskap på hvordan man skal gå fram for å få godkjent mustang 2 forstilling på en veteran 55 modell, som har bladfjærer originalt? :roll:

_________________
Det går sikkert - gi gass
Magnacharger


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Jan 2008 10:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
magnacharger skrev:
Noen som har erfaring eller kunnskap på hvordan man skal gå fram for å få godkjent mustang 2 forstilling på en veteran 55 modell, som har bladfjærer originalt? :roll:


Bladfjærer........!!!! Er det en gammel ombygget "gasser" med stiv fremaksling?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Jan 2008 11:20 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 29. Jan 2008 22:56
Innlegg: 6
Bosted: Rygge
mulig jeg beskrev dette dårlig.
Dette er en 1955 Ford F100, som har livets rett, men er skrøpelig i forstillinga. Ønsker å fjerne bladfjærer/hele forstillinga og sette inn IFS.

_________________
Det går sikkert - gi gass
Magnacharger


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Jan 2008 12:53 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
ingen problem så lenge den ikke er tatt inn som verneverdig med innsrift i vognkortet

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Jan 2008 13:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Rent prinsipielt så skal alle forandringer på en bil som medfører en forbedring av bilen F,eks skifte fra trommel brems til skiver godkjennes.
Det vil også gjelde i dette tilfellet, men det må selvfølgelig festes ordentlig.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Jan 2008 17:35 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 29. Jan 2008 22:56
Innlegg: 6
Bosted: Rygge
har nok innskrift om bevaringsverdig kjøretøy i vognkortet, men det må vel finnes en måte allikevel. Hva må jeg legge fram av dokumenter for biltilsynet på denne endringa?

_________________
Det går sikkert - gi gass
Magnacharger


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Jan 2008 17:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 06. Feb 2006 15:22
Innlegg: 215
Bosted: mosjøen
hei
da har du teknisk sett ikke lov til annet en original deler på bilen.tror du må ta kontakt med biltilsynet/amcar først og høre hva dem tillater.tror nok du vil slite litt der for og få det godkjent.men det er lov og spørre

_________________
1971 cuda prosjekt 6.1 hemi

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 30. Jan 2008 18:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 31. Mai 2007 14:11
Innlegg: 726
Bosted: Narvik,Norway / Iola, Wisconsin, USA
Et alternativ er å montere monoleaf fjærer og overhale/skifte kingbolter, endeledd, draglink og dempere evt. og snekka.
Med monoleaf ser det "originalt" ut, men du får senket den litt og kjørekomforten er bedre en med orig fjærpakke.
Noen har fått godkjennt F100 ombyggd med Camaro subframe.

_________________
-39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400
-55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic
-77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!)
-84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA)
2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)

INLINER #3417


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 31. Jan 2008 21:31 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 29. Jan 2008 22:56
Innlegg: 6
Bosted: Rygge
Får prøve en tur hos Biltilsynet...

_________________
Det går sikkert - gi gass
Magnacharger


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 31. Jan 2008 21:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 18. Aug 2007 19:09
Innlegg: 819
Bosted: jessheim
magnacharger skrev:
Får prøve en tur hos Biltilsynet...



jeg hadde besøk av biltilsynet her på tirsdagen. de sa at mustang 2 forstiling ikke var noe problem og få godkjent, du må bare sende en søknad om "ombygging"


bilen min er også orginal med stiv framaksel :roll:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 31. Jan 2008 21:48 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 29. Jan 2008 22:56
Innlegg: 6
Bosted: Rygge
Låter som gull i mine ører! Hvordan bil er dette? Hvilken fabrikat av forstilling vil du bruke?

_________________
Det går sikkert - gi gass
Magnacharger


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 31. Jan 2008 21:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 18. Aug 2007 19:09
Innlegg: 819
Bosted: jessheim
magnacharger skrev:
Låter som gull i mine ører! Hvordan bil er dette? Hvilken fabrikat av forstilling vil du bruke?


det er en 1942 chevrolet 1/2 pick up .

forstilinga er bestilt igjenom frameworks ..... http://www.totalcostinvolved.com/ tror den er bestilt herifra eller kanskje herifra http://progressiveautomotive.com/index.htm men tror nok den er bestilit fra tci :roll:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 31. Jan 2008 23:04 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 29. Jan 2008 22:56
Innlegg: 6
Bosted: Rygge
Da prøver vi med en søknad i første runde. Fant forresten litt info i et annet forum. Ikke bare hyggelig lesing....
http://www.nsra.no/forum/index.php?topic=350.0
På samme nettsted ligger det forøvrig et bra oppsett på søknad til biltilsynet..

_________________
Det går sikkert - gi gass
Magnacharger


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 31. Jan 2008 23:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 18. Aug 2007 19:09
Innlegg: 819
Bosted: jessheim
magnacharger skrev:
Da prøver vi med en søknad i første runde. Fant forresten litt info i et annet forum. Ikke bare hyggelig lesing....
http://www.nsra.no/forum/index.php?topic=350.0
På samme nettsted ligger det forøvrig et bra oppsett på søknad til biltilsynet..


ja det skjema har jeg brukt :wink: sendte en søknad idag faktisk 8)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support