AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 11:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 64 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ny Ford på gang!
InnleggSkrevet: Lør 26. Jan 2008 22:19 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Det hender ibland, at historien gjentager sig, og i mit til fælde, er det så!!

Som dere sikkert vet, så var min første amcar en 77 Ford Econoline, den tok nesten tre år, å restaurere, og 30 sekunder å vrake!
jeg havde lånt den til en kompis, som kom i klemme mellem to trailere!
han klarte sig, bilen gjorde ikke!

For tre dager siden fik jeg en 83 Ford Econoline. (Og jo, jeg FIK den!)

Den trenger til en kjærlig hånd, og en del rustarbejde! hehe
Den mangler en girkasse (FMX, om nogen har på lager!)
Og der skal lages en del annet arbeide på den, skal nok lage en utfyldende liste, så dere kan følge prossesen!

Har ingen planer om at den kommer på veien, i år.
Dertil er der for mye å gjøre, blandt annet med den ombyggning, som jeg aldrig fik gjort på den andre!

Indtil videre, er der blevet gjort følgende!

- Fixet alle dørlåsene, så de fungerer igjen! (Den har trots alt stået stille i mange år!)
-Fjernet div. skrap fra bilen, (Er igang med en fyldest gjørende liste!)
-Demonteret alle seterne, så jeg har plads å jobbe på!
-Tjekket rust, og der er ikke nær så mye som forventet! (Har jeg ikke sagt det før :oops: :oops: )

Den er lidt speciel, med de sideruter, og der er vist ikke mange af dem tilbake!

Det eneste minus, er at jeg har så jævligt langt dit! hehe


Vedlegg:
IMAGE_087-1.JPG
IMAGE_087-1.JPG [ 122.62 KiB | Vist 6564 ganger ]
IMAGE_088-1.JPG
IMAGE_088-1.JPG [ 102.73 KiB | Vist 6565 ganger ]
IMAGE_090-1.JPG
IMAGE_090-1.JPG [ 126.19 KiB | Vist 6565 ganger ]

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 27. Jan 2008 10:43 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Gratulerer! Får man er bil er det jo bare å ta imot :)
Ble litt nysgjerrig på ombyggingsplanene dine nå :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 27. Jan 2008 10:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
FMX til salgs..
http://www.norskmustangclub.no/phpbb/vi ... php?t=4607


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 27. Jan 2008 13:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 01:35
Innlegg: 1379
Bosted: mellom hamar å larvik
fikk du den bilen,ekke ofte slikt skjer :D gratulerer med ny bil da :D

_________________
Den som går i fotspora til andre kommer ikke først frem........
mvh thomas
if it wont fit,I make it fit....
35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

http://thomastnt.websport24.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 27. Jan 2008 22:03 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Først og fremst, skal den på veien igjen,

Men der er planer om:

- Sænkning af bilen.
- Montering af B.D. Bakaksel
- Candylakk.
- ICPC.
Og naturligvis, en hel del andre kosmetiske ændringer! hehe

Og jo, jeg fik bilen, for at tage den, er ikke ofte det skjer, men når det hænder, da er det bare å slå til!

I øvrigt, er motoren en 6.9 l. diesel, med ca. 300 hk, i følge den gamle eieren, (Vet ikke helt om jeg tror på den! hehe)

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 27. Jan 2008 22:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Pappa Wolf skrev:
Først og fremst, skal den på veien igjen,

Men der er planer om:


- Montering af B.D. Bakaksel


B.D. Bakaksel? Hva er det?

Twilling hjul?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 27. Jan 2008 23:50 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Yup, B.D. = Big Dooley! hehe

Må jo næsten montere tvillingehjul bak, og utbygge skjermene!

Har en del andre planer, men det kommer hen af veien!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 27. Jan 2008 23:55 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 01. Sep 2007 19:32
Innlegg: 19
Bosted: Drammen
Skal bli morro å se hva som skjer der fremover ja :) og kjenner jeg deg rett kommer detta til å et jevelskap når det er ferdig.. ;) . . . .

_________________
---------------------------------------------------
S.N.A.F.U - 1980 Buick Skylark Ltd.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 27. Jan 2008 23:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Da tror jeg at jeg kan komme med den gledelige nyheten at den akslen du har på bilen er ca 10 cm smalere enn en vanlig Chevy Big d. aksel og st twillingfelger passer rett på...Bilde

Har noe pågang her med en plan om å bruke en slik aksel på en bil jeg har... :wink:

Boltsirkel er den samme...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 28. Jan 2008 01:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Cool.

Jeg har funderet på dette, med B.D. aksel, siden jeg fik den første econoline, i 98! men det blev aldrig til mer, end funderingerne, desværre!

men nå, hvor jeg har fået min andre sjanse, må jeg jo nesten prøve! hehe

men som sagt, så er dette et langtids projekt, som desværre må vente, til jeg har fundet mig et annet jobb, og et annet sted å bo.
får ikke lov, til å ha flere biler her!

men, i morgen, mandag, når jeg er færdig, med å lage interiør, til den #¤%!@#&&? BMW! skal ut dit, og demontere fronten, så jeg kan få ut motoren! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 28. Jan 2008 01:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Trenger å flytte til ett småbruk du... :wink:


Det finnes en ramme, div forstillingsdeler, 2 styresnekker, servo, en radiator ++ til en slik van her på tunet... :wink:

2 framdører har jeg vel også...med speiler og alt...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 28. Jan 2008 02:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 17. Sep 2007 21:36
Innlegg: 138
Bosted: Son
Stemmer det at de gale har det godt.... :?: :?: :?:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 28. Jan 2008 10:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Haha. Vist stemmer det!

Man må jo være rablende gal, for at bruke tid å penger, på å fixe biler, som de fleste, har avskrevet som skrot!

"Guderne være lovet for gale mennesker! Uten dem, ville verdenen være trist"

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 28. Jan 2008 11:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 25. Jan 2008 01:35
Innlegg: 1379
Bosted: mellom hamar å larvik
jeg er helt enig,står ti biler på lassen her nå,og fem jeg ikke har hentett hjem.....men men bil er morro.men vi er jo gale etter biler her skjønner jeg :D mange med mange biler her....vi skulle fått ned bensin prisene nå....

_________________
Den som går i fotspora til andre kommer ikke først frem........
mvh thomas
if it wont fit,I make it fit....
35 ford 3 vindu,
35 hot rod prosjekt,
2 bmw e30,
transporter 02
japsedritt
opel,
ford capri

http://thomastnt.websport24.no/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 29. Jan 2008 13:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Bead-lock skrev:
Trenger å flytte til ett småbruk du... :wink:


Jo tak som byder!

Kjenner du nogen, som lejer ut??

Nå, dagen i går gik med å demontere fronten, så jeg kan få ut motoren til en overhaling!
Og naturligvis, med å skli på isen, har fået en del mere blåmerker, end jeg vanligvis får om vinteren!

Har prøvet å få glansen tilbake i de store sideruter, (Og det lykkedes!)
krævede et par flasker med Eco-sheen, men jeg er så fornøjet med resultatet, at jeg ikke engang vil klage på det heller! hehe

og som sagt, så prøver jeg å undgå å blive overrasket, over manglen på rust! men jeg finner sikkert noe, å svejse! hehe

Og så lige et par bilder til!


Vedlegg:
IMAGE_094-1.JPG
IMAGE_094-1.JPG [ 124.12 KiB | Vist 6301 ganger ]
IMAGE_095-1.JPG
IMAGE_095-1.JPG [ 122.2 KiB | Vist 6301 ganger ]

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 64 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support