AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 04:38

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Buick Riviera
InnleggSkrevet: Lør 19. Jan 2008 12:59 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 02. Jun 2006 09:22
Innlegg: 29
Bosted: Knarvik
Hei :D Mitt navn er Glenn og bor utenfor Bergen og er med i Nordhordland Amcar Club. Har for tiden en '72 Buick Riviera som eg kjøpte i Kristiansand 2006 og storfornøyd med den :D Buick'en er importer fra California i 2003 og har vært i samme familie siden ny.
Bilen har nytt interiør, nytt teppe, nytt taktrekk og nytt vinyl tak. Buick'en ble slipt plateren i vinteren 04/05 og lakket gull met i 2005. Så denne bilen eksisterer det ikke rust :) Etter eg overtok bilen, fikk eg tak i et brukt dashbordinnsats og dashpads på ebay, da det gamle plasten var helt sprø og ødelagt etter mangen år i varmen. Denne vinteren var tiden kommet for å skifte fjører å dempere på bilen. Målte at bilen var "seget" med over 2" både fremme og bak + at det var lekasje på støtdemperene bak :? Så nå er nye fjører montert og oljedempere skiftet ut med Kyb "gas a just" gass dempere. Så nå er bilen nesten 3" høgre :D Skiftet også filter på THA 400 automatkassen samtidig, da eg ikke viste når dette var gjort sist.
Ha en fin helg alle sammen :D


Vedlegg:
Filkommentar: Buick Riviera 1972 mod
buickriviera1.jpg
buickriviera1.jpg [ 109.99 KiB | Vist 4854 ganger ]
Filkommentar: Buick Riviera 1972 mod
buickriviera3.jpg
buickriviera3.jpg [ 143.95 KiB | Vist 4854 ganger ]
Filkommentar: Buick Riviera 1972 mod
buickriviera2.jpg
buickriviera2.jpg [ 110.01 KiB | Vist 4854 ganger ]
Filkommentar: Buick Riviera 1972 mod
buickriviera.jpg
buickriviera.jpg [ 127.4 KiB | Vist 4854 ganger ]
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 19. Jan 2008 13:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Feb 2006 22:44
Innlegg: 1227
Bosted: Hvam
Stiiilig vogn! =P~

Velkommen!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 19. Jan 2008 13:09 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 02. Jun 2006 09:22
Innlegg: 29
Bosted: Knarvik
Takker, challenger. Har alltid hatt sansen for "Boattail" Rivera'en. Det er jo en spesiell design på 71 - 73 Riviera'en. Så noen elsker den og andre hater den he he..

_________________
Glenn Tangen
1972 Buick Riviera
http://www.nhacc.info


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 19. Jan 2008 14:03 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 12. Des 2007 14:00
Innlegg: 61
Bosted: treungen
mmmmmmm herlig bil.liker dem svært godt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 19. Jan 2008 14:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) velkommen te forumet ja , stilie biler detta

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 19. Jan 2008 15:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 22. Feb 2007 16:08
Innlegg: 5
Gratulerer ! :lol: Nydelig vogn ! En av mine favoritter ! Jeg LIKER boattail ! :D
Kjør med måte, den drikker bensin ! ( he,he som min Lincoln Mark IV med 460 motor ! )

Freddy

_________________
Lincolndaddy


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 19. Jan 2008 16:30 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Velkommen hit.

Så bilen din på vårmønstringen i Bergen i fjor.

Det er bra at det blir flere Buick folk her på forumet.Bilde

Bilde

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 19. Jan 2008 18:12 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 08. Feb 2006 14:33
Innlegg: 58
Bosted: Herøy (Sunnmøre)
Velkommen hit

Riviera e berre tøft. :thumbsup:

_________________
1960 Chrysler New Yorker
1969 Buick Skylark conv.
1971 AMC Javelin AMX
1976 Chevrolet Corvette
2007 Dodge Charger
2010 Dodge Journey R/T


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 19. Jan 2008 18:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Hei på deg du.
Riviera er vel den enkleste bilen i verden å customisere med enkle grep.
Ned med den . Vekk med frontfangern og installer en liten fanger på hver side av grillen og du har en kanon lowrider. Men når det er sagt så er bilen fin som original også. Sitter en fin motor under pansret også :-) bilen flytter seg bra med 455 en. Tøff inredning er det på den også.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 19. Jan 2008 21:09 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 02. Jun 2006 09:22
Innlegg: 29
Bosted: Knarvik
Takker for en god velkomst her på forumet :)
Så du hadde tatt et bilde av Buick'en på vårmønstringen, pontchief. Så det er brukt i min avtar etter eg fant bildet på nettet i fjor..
Ellers har eg ingen planer om å customisere Buick'en, Roar. Synes den er flott som det er nå. Men alle har sin smak :D
Ellers er så bruker ikke den så mye bensin, Freddy, Ligger på ca 1,4 - 1,5 liter på langkjøring. Har skiftet til elektronisk tenning, så da gikk forbruket litt ned. Men såpass må det være på en 455 maskin he he..

_________________
Glenn Tangen
1972 Buick Riviera
http://www.nhacc.info


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 20. Jan 2008 12:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 16. Jan 2008 16:28
Innlegg: 74
hei! fint å se en 72 riviera som er så pen! :) har en sånn jeg og, men den er ombygd.

_________________
1971 dodge charger 500 magnum
1977 buick regal 2stk
1972 buick riviera


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 20. Jan 2008 15:12 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Fre 02. Jun 2006 09:22
Innlegg: 29
Bosted: Knarvik
Hei Lakkjenta :D Kjekt å høre at det er flere som har en "boattail" Har per dags dato ikke sett noen boattail på amcartreff eh hat vært på :? Har du noen bilder av din riviera ??

_________________
Glenn Tangen
1972 Buick Riviera
http://www.nhacc.info


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 20. Jan 2008 20:28 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Ons 16. Jan 2008 16:28
Innlegg: 74
hei cadillacman :D ligger bilde av 72 rivieraen min på presenter deg selv. under nytt medlem. ikke gråt, jeg har kjøpt den sånn :wink:

_________________
1971 dodge charger 500 magnum
1977 buick regal 2stk
1972 buick riviera


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support