Ting jeg har gjort/funnet ut. Sjekket en del forskjellig og bilen så veldig bra ut. Jeg testet litt forskjellig med bensinpumpe, forgasser, så etter lekkasjer.
Meg og onkelen min (AMCAR Veteran) tok tester og bestemte for og starte bilen. Den startet på første forsøk og jubelen sto i taket med lyden av en ekte V8!
( noe jeg ikke er vant med) Onkelen min sjekket litt og vi skrudde av ganske fort begrunn av mye eksos.
Fikk byttet bunnpanne pakning og filter på kassa, ny olje og alt så tett og godt ut. Ingenting som kom selv om peilepinne ikke hadde fått ny O ring. Skrudde på motoren for og få den varm slik at vi kunne tappe motoren for olje så godt så mulig.
Motoren sveiv, og vi ante ganske fort at noe var galt. Ekstremt mye eksos fra bare den ene siden av bilen. Mye ulyder og motoren var ujevn og hørtes merkelig ut. Skrudde av tenning og søkte ly utfor i frisk luft til eksos og annet godtstoff hadde forlatt garasjen.
Tappet av olje, sjekket denne og den lukter STERKT av bensin!? Noen som vet hva dette kan komme fra?
Setter det på vent
Deretter bestemte vi oss for og sjekke startplugger og pluggledningene. I mens jeg skrudde ut alle pluggene skulle onkelen min finne måleren for og sjekke hvordan de forskjellige oppførte seg. Noe han selvfølgelig ikke fant
Men! Så dukket det opp noe merkelig, pluggene var veldig forskjellige, akkurat som om de bare har tatt de de fant. Legger ved bilde.
Siden pluggene er ulike og heller ikke passer til motoren, så tenker vi at de kan ha mye av skylden til merkelig motoroppførsel.
Men det løser fortsatt ikke hvorfor det er bensin i olje.
Bare kom med tips eller kommentarer glad for svar
I morgen skal jeg ordne O ring til Peilepinne, kjøpe nye pluggledninger ( var noe merkelig med disse og) nye plugger, som faktisk er like å er ment for 350
ny olje på motor og oljefilter, og så ser jeg hva annet jeg angriper
Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk