AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 07. Nov 2024 19:18

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 310 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 01. Mar 2018 00:13 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Har fått litt mer demontering unna veien siste ukene. Løfta av framakselen, samt styresnekke og rattstamme. Sistnevnte er tydligvis en del, og kan ikke ombyttes. Jeg hadde fabulert med tanken på å bygge om orginal rattstammen til å funke med tannstagstyringen, men da blir det ny rattstamme også....

Så da er det egentlig klart for å slipe og rense ramma, samt begynne oppmåling for innmontering. Har kjøpt nytt ledningsnett som skal monteres også, så tar tid detta!

Litt dårlig med bilder desverre. Glemmer å ta med kamera, hehe.

Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Mai 2018 12:43 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 07. Jul 2012 20:19
Innlegg: 68
Bosted: Sandnes, Norge
Skjedd noe mer ? digger prosjektet , derfor jeg maser ;)

_________________
1952 Ford Kustomline ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Mai 2018 14:45 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
custom skrev:
Skjedd noe mer ? digger prosjektet , derfor jeg maser ;)


Jada! Har vært en laber vinter, fikk aldri somla meg igang, men har fått begynt så smått nå. Satt på traversen foran og litt sånn.

Men så møter jeg stadig vekk på utfordringer, instruksjonene fra tci er mildt sagt ræva. Heldigvis kjøpte jeg kitet fra Minges Universal Service og de har suveren kundeservice. Sendte en epost med spørsmål både til Minges og tci. Tci hørte jeg aldri noe fra, men Minges ringte meg opp samme dag og guidet meg via telefon hvordan ting burde monteres! Veldig bra!

Nå er det sveising av øvre bærebruer som står for tur, men da må jeg få målt riktig caster og camber. Jeg har nå endelig fått rota frem geometrien fra ungdomskolen oppi hue, så tror jeg fikk målt rett. Haha. Har en kompis som jobber som sveiser som skal tig sveise de fast for meg.

Så er der jeg står nå egentlig. Få punkta de fast, og deretter hjelp til helsveis.

Kult at folk følger med, og beklager jeg er så treg. Det her er egentlig en kjapp jobb hvis man bare hadde prioritert rett, men så var det så mye annet som skjer da vett....

Skal se om jeg finner noen bilder.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Mai 2018 14:57 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Traversen på plass.
Bilde


Prøvemontering

Bilde

Får kyndig hjelp. Hehe.
Bilde


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 10. Mai 2018 23:56 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 07. Jul 2012 20:19
Innlegg: 68
Bosted: Sandnes, Norge
Se der ja , blir bra ! Bare å slenge ut bilder underveis , stadig innom å kikker :)

_________________
1952 Ford Kustomline ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 18. Mai 2018 15:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Har nå fått punktet fast de øvre dempertårna etter å ha målt meg grønn og blå. Fikk de innafor -/+ .5 grader vertikalt og caster på ca 5 grader. Det var jaggu ikke lett å finne så mange gode referansepunkter å måle caster ifra, så blir spennende å se fasit når dette skal på endelig justering.

Så nå venter jeg bare på han som skal sveise de fast for meg. Lurte nesten på å melde meg på Edd Chinas "garagehjelp" hehe. Han kunne sikkert fått fart på prosjektet.

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 22. Mai 2018 12:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 02. Okt 2006 12:04
Innlegg: 1031
Bosted: Holmestrand, Vestfold
Artig å se oppdatering 8)

_________________
http://www.acdcvestfold.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 20. Jun 2018 13:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Bildeoppdatering! Endelig!

Fikk hjelp til å tig sveise fast øvre dempertårn
Bilde

Ble riktig så bra synes jeg.
Bilde

Deretter begynte jeg å se hvor motoren skal sitte, og hva som blir i veien.
Bilde

Håndbrekkstang måtte fjernes, de profilene på torpedo trimmes, og det var egentlig det.
Bilde

Bilde

Hadde vel motoren ut og inn 10 ganger, den jævla biltema jekken er no herk! De jula triller jo faen ikke rundt Det at jeg holder på alene hjelper jo heller ikke stort, men men. Skal koste litt svette.

Så nå er motorrommet klart for å sveise inn motorfester.
Bilde

Første grovmålinger plasserte festene rett bak bolten, men jeg ser at de girkasseestene fra TCI flytter alt litt fremover, så de blir nok på fremsiden. Håper bare det blir plass til radiator!
Bilde

På bildet ser man orginale traversen og de nye under. De går kanskje 2 tommer snauere. Så jeg må sette inn denne, og prøvemontere motor med kasse før jeg sveiser fast motorfester.

Slik ser de fra TCI ut.
Bilde

Planen er å prøvemontere alt, sveise fast motorfester for deretter å lakkere med svart emaljelakk iblanda litt Owatrol.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Jun 2018 09:02 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Spennendes prosjekt =D> :mrgreen:

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Jun 2018 21:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Takk Oldis, det synes jeg og. Hehe. Deilig å være igang igjen.


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 310 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support