Besluttet i dag at tross forkjølelse skulle jeg få unna litt ute!
Så jeg ville få inn støtdemperne.

Må få støvkappen inn først, da den ikke passer opp gjennom hullet!

Gikk forholdsvis enkelt å få de inn.

Så var det støtdemperen.

Og her begynte maset, måtte få støvkappen på, mens jeg holdt støtdemperen med den andre hånden.

Og jeg hadde glemt å strekke demperen, så den måtte ut igjen et par ganger før jeg fikk det til.

Sprøtt nok passet mine bolte fra Sierraen på støtdemperens feste i bunnen av bærearmen!

Men det tok kun et par timer, så var de inne!!

Så jeg fyrte opp kompressoren og tenkte at jeg da kunne sandblåse litt deler!
Startet med innsuget, det skal ned til en kompis å sveises, når vi begge ikke lenger smitter!

Tenkte at tankstroppene kunne få en tur de og.

Var vist en god ide at jeg gjorde det. Det viste seg at begge har store rustskader, og ikke er brukbare, så jeg tok den beste og bruker den som mal, når jeg lager nye!

SÅ jeg begynte på neste prosjekt. lyktene.
Fikk et lyktehus av en kompis, som bare krever et enkel lapp. Er verre med de jeg har fra før, for de er pokkerme elendige.
Men etter litt øyemål, og en kopp kaffe. fant jeg ut av at jeg kunne bruke halvdelen fra hver, og lage en hel lykt.

SÅ jeg kappet å kastet det verste, og renset resten for overflaterust.
De to halve ligger her.

Etter en liten tur med grovrengjøring.

Blåste også piedestalene.

Her er begge forlykter. den øverste er den jeg fikk av Leif.

Man ser at den bare har et par huller.

Denne krever litt mer justering.

Litt større huller, men ikke umulig.

Og til tross for at begge lyktedeler stammer fra samme bil, så er det faktisk en høydeforskjell.

Men jeg er ikke missfornøyd med dette.

SÅ må vi se om jeg får tid til å gjøre mer i morgen.