AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 20. Aug 2026 05:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Spm ang Curve kit for HEI
InnleggSkrevet: Fre 04. Sep 2015 10:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hei hei, min HEI skal nå få montert nye fjærer i fordeleren da den ene fjæra i min ser litt knerta ut under sist demontering med flatt skrujern, synst de orginale virker greit stive, men tenkte å skifte ut til Medium fjærer først, følgte med nye vekter i settet...spm mitt da er: MÅ disse nye vektene monteres med de nye fjærene? HEI fordeleren min er omtrent helt ny....så tanken var å bare flytte over nye fjærer......

Har nå bestillt Innova pro digital tenningspistol og skal få satt dette skikklig orntlig. :lol:

HISTORIE:

Har slitt med tenningsbank /raslelyd på mid throttle og litt oppover registeret, brukte en 1kroner som spacer på vacum klokka og satte tenninga på 16grader på tomgang vertfall... i ettertid monterte eg en slik crane limiter sak, satte den på max da den skyvde klokka litt mer enn den 1 krona klarte....nå er vacumakslingen veldig stram! ..men fikk lettere tenningsbank raslelyd, hjalp ikkje så mye å stramme fjæra i vacumklokka heller med umbrako.... satte tenninga på 16grader igjen før dette..men det kan hende tenningspistolen ikkje viste korrekt da tenninga blei stillt, siden den analoge måleren hoppet litt frem og tilbake.... når jeg gassa kjapt opp fra tomgang med handa på forgasseren hører jeg en "smellelyd" i fordeleren,,som at ene vekta slår ut ganske raskt.. hadde ikkje dette før.. derfor skal eg prøve nye fjærer.

Det var mye enklere å stille når den 1 krona var montert,hadde nesten ikkje tenningsbank da før langt opp på registeret under kjøring i 3.gir på full throttle... så vurderer å sette på den krone spaceren igjen...eller prøve å justere den crane limiteren ett hakk bak...

Tung bil med høgkomp motor ser ut som den treng mindre tenningsutslag nedi registeret.... #-o

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Sep 2015 21:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

.

Sist endret av OldisEinart den Tir 26. Jan 2016 21:02, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Sep 2015 12:49