Til 350 eller 4l80e ?
De er begge veldig sterke, th350 og 4l60e er "smallblock" kassene mens th400 er "bigblock/heavy duty" kasser. En god th350 med små modifikasjoner KAN være holdbare opp til 700hk, men alt over 450-500hk er et sjansespill. Bygde og mildt modifiserte Th400/4l80e er gode opp til så mye effekt at det ikke er no moro engang
Problemet er myke girskift når man begynner å få litt effekt, spesielt 2-3 gir. Det betyr at clutchene slites og til slitt klarer ikke kassa og dra motoren ned på turtall nok til å legge inn 3. gir under fullt pådrag. En easyfix på dette er å innstallere shiftkit, da blir det litt høyere linjetrykk inn til clutchene ved giring, og kassa girer hardere, raskere, mer kontant og clutchene slites ikke like mye og kassa varer lenger.
Det er også lurt å vurdere å bytte til annen element sprag, denne mener jeg har som funksjon å holde igjen første gir når andre gir er gått i, stoppe den roterende massen til første gir. Kan ha lett for å ryke ved høyt turtall og raskt girskifte. Er vel 8 originalt, og kan oppgraderes opp til 36 (fritt etter husken, så her kan talla være feil).