AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 21:14

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 10. Mai 2015 06:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Spennende med teststand! Ser litt mer stødig ut enn de som bruker vanlig motorbukk...

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 10. Mai 2015 08:48 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
En av årsakene til at jeg ville bygge en teststand, er at jeg har innkjørt motor i bilene, og så funnet en liten lekkasje, eller noe annet som gjør at motoren måtte ut igjen.
Min første innkjøring/test gjorde jeg på teknisk skole i århus/dk på en test benk, med alle verktøyer tilgjengelig.
Og har alltid hatt lyst på en slik, så mens jeg venter på deler, kunne jeg likegreit bygge en.

Og har man een gang veltet en motorbukk med motor på, gjør man ikke det igjen. og er motoren i gang, er det en potensiell katastrofe.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 10. Mai 2015 09:52 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Farlig å se inn på denne tråden. Får så lyst på eget ROD prosjekt.

Men utrolig god fremgang! Blir spennende å se ferdig resultat:)

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 10. Mai 2015 20:08 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
sigheri skrev:
Farlig å se inn på denne tråden. Får så lyst på eget ROD prosjekt.

Men utrolig god fremgang! Blir spennende å se ferdig resultat:)


Ja, er spent på OM den blir ferdig, siden jeg endrer mening hver halve time, ang en eller annen detalj. hehehehe

Men for at komme igang med dagens oppdatering.

Etter en tur en container, fant jeg noe som kunne brukes til de bakre up-right's.

Og etter det kom datteren på besøk, og ga en hånd med. (Hun vet at dette kommer henne til gode også! hehehehe)

Bilde

Kjekt med en extra hjelpende hånd.

Bilde

Må slipe overflaten innen grunning.

Bilde

Prøve å få på så mye grunner som mulig på alle plasser.

Bilde

Yup, hun er ikke helt som alle andre.

Bilde

Bilde

Men den måtte stå å tørke en stund.

Bilde

Etter bunnen var tørr, ble den vendt, og fikk grunner på toppen.

Bilde

Neste prosjekt, er å finne ut av hvilket varme system jeg skal ha i bilen, bygge eller kjøpe!!

Dere kjenner allerede svaret.

Så jeg gravet frem en liten viftemotor, jeg har hatt liggende en måneds tid nå.

Bilde

En helt alminnelig 12V vifte.

Bilde

Og et varmeregister fra en 1979 Malibu.

Bilde

Må finne på noe lurt og smått, og gjerne i kombinasjon med frisk luft inntaket på toppen av cowlen.

Bilde

Men så trakk kona og datter mig ut av garasjen og inn til mat.

Så etter spising og en øl, listet jeg mig ut, og fikk lagt litt lakk på motorstanden.

Må bare få kjøpt et par bokser til.

Bilde

Men det var dagens. får se om jeg får gjort mer i løpet av uken.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 11. Mai 2015 17:13 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 03. Jan 2011 04:29
Innlegg: 96
Bosted: Lillestrøm
Pappa Wolf skrev:
sigheri skrev:
Farlig å se inn på denne tråden. Får så lyst på eget ROD prosjekt.

Men utrolig god fremgang! Blir spennende å se ferdig resultat:)


Ja, er spent på OM den blir ferdig, siden jeg endrer mening hver halve time, ang en eller annen detalj. hehehehe


Kommer seg dette, en intens sluttspurt nå så er du klar til Bendix på Torsdag :D

Bra progress på koppholderne, kanskje jeg må bestille et par av deg etterhvert :mrgreen:

_________________
1957 Cadillac Eldorado Seville
1960 Chevrolet Apache 10 Stepside
1979/91 Jeep Grand Wagoneer
1982 Cadillac Fleetwood Brougham
1987 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4 http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=18034
1988 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 11. Mai 2015 20:52 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 28. Sep 2008 19:50
Innlegg: 201
Bosted: sør odal.
hei, kjempeartig og følge med på det du gjør, og er til god inspirasjon. hadde jeg hatt den gløden du har da skullle det biltt fremgang i garasjen her også. stå på wolf,,,, =D> =D> =D>

_________________
cad331


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 13. Mai 2015 20:49 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Mange takk, begge to.

Fikk mig nesten en hel å uforstyrret dag i garasjen.

Så jeg fikk gjort litt til på motor standen.

Fikk lakkert bena, etter sveising av låsene.

Bilde

Og de justerbare.

Bilde

Og startet på kontrollboksen.

Bilde

Bilde

Biltema's instrumenter. Volt, Oljetrykk, Temp og naturligvis turteller til innkjøring av kam.

Bilde

Bena passer glimrende.

Bilde

Og min hjørne magnet hjalp godt til, da jeg skulle lage kassen.

Bilde

Bilde

Laget sider og bunn først. (Ikke med vilje, men jeg dummet mig litt ut, da jeg hadde glemt at med skrå sider blir toppen lengre!)

Bilde

Så jeg laget (et nytt) lokk

Bilde

Og fikk markert opp plassene til instrumentene.

Bilde

Å lage hullene tok pokkers lang tid, da jeg har laget kassen i 1.5mm galvanisert stål, og min hullsag ikke lengre er tilstede. (Lånte den bort til en "ven" og har hverken sett han eller hullsagen siden. Beste investeringen noensinne!)

Bilde

Men etter et par timer med vinkelsliper og slipestift ble det slikt.

Bilde

Sveiset er par M6 bolter inn i kassen.

Bilde

Og laget tilsvarende huller i lokket.

Bilde

Instrumentene er uten festemateriell, så de er "Press fit" Og det fikset jeg med litt vakuumslange.

Bilde

Og laget litt huller til knapper og lign.

Bilde

Hengte opp lokket og lakkerte det.

Bilde

Lakkerte i samme slengen kassen utvendig.

Bilde

Og ja, jeg er en tårnpanne. Jeg lakkerte feil side av lokket. Så måtte lakkere den andre siden også!

Bilde

Etter et par lag med lakk til, så var jeg fornøyd.

Bilde

Og slik ser kassen ut nå, mens den venter på at jeg får kommet mig ut i garasjen igjen.

Bilde

Ikke lov å bråke i morgen, så jeg må se litt på det elektriske.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 13. Mai 2015 21:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Profft... =D> =D> =D>


Sent from my iPad using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 14. Mai 2015 11:42 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 05. Okt 2014 19:54
Innlegg: 534
Bosted: Særp
Godt håndtverk!

_________________
Low and slow :twisted:
'54 Chevrolet Bel Air


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 15. Mai 2015 22:00 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Mange takk, begge to.

Skal vi se, hvor var det jeg kom til....... jo!

Til hit.

Bilde

På tide å montere instrumenter.

Bilde

Og kontakter

Bilde

Og slik ser det ut på baksia.

Bilde

På tide å få montert litt kabler

Bilde

Ser allerede forvirrende ut! hehehe

Bilde

Laget et par huller eller tre i bunnen av kassen.

Bilde

Og besluttet mig for at lage en batterikasse.

Bilde

Boltet kontrollboksen på plass, og begynte å dra kabler ut.

Bilde

Batterikassen er laget for at huse det største batteriet jeg har på lager. Men i første omgang blir det bare det lille sønnak som blir brukt.

Selve kassen blir laget i vinkeljern.

Bilde

Bilde

Hmm, litt feil vinkel på kameraet. man ser ikke bunnen av batterikassen.

Bilde

Men det er ok, jeg besluttet mig også for at lage ordentlige fester samt skråstivere, for at støtte mest mulig opp om batteriet.

Bilde

NÅ ser man at den passer! hehehe

Bilde

Kassen skal sitte på benet her.

Bilde

En festeplate med huller ble sveiset inn på benet, og et par M8 bolter skal holde den på plass oppe. senere skal jeg få laget et par huller nede, så den også sitter fast der.

Brukte den negative kabelen, som jeg plukket av masteren for snart 2 år siden.

Bilde

Batteri, kabel og kasse på plass.

Bilde

Måtte teste om det funket!

Bilde

YES.

Bilde

Blir sikkert litt mere kabeltrekking i morgen, samt andre modifikasjoner på standen, men jeg er fornøyd så langt! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 15. Mai 2015 23:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Stiligt! Ta deg en pils nå xD

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 24. Mai 2015 10:31 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jaja, etter enda en lang uke på jobb og lite fritid (Spandert en del timer inne hos en kompis, hvor jeg skal ha den ene av valpene deres. Så jeg prøver å prege Tazz mest mulig, så han ikke blir så ensom, når jeg får han hjem.) fikk jeg endelig et par timer i garasjen.

Jeg bygget videre på festene til motoren.

Bilde

Opps, glemte å slå på blitzen.

Bilde

Motorfestene er fra en opel commodore, men også volvo fester kan brukes.

Her er delene som skal monteres på selve teststanden.

Bilde

Sådan skal de sitte, så de kan flyttes opp/ned etter behov.

Bilde

4 stk bolter i 8.8 burde holde.

Bilde

Og slik er oppsettet.

Bilde

Mulig at jeg må flytte litt rundt på noen ting, men til nå ser det bra ut.

Dessverre har visse naboer igjen klaget over bråk på helligdager, så jeg bliver nødt til å bruke de neste dager på å rydde litt opp.
Så jeg kan lukke døra til garasjen når jeg jobber. hehehe

Har alt for mye samlet inne i garasjen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 24. Mai 2015 18:57 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jajaja, fikk da ryddet opp en del, og jobbet litt.

Fikk lakkert de nedre festene på motorstanden.

Bilde

Plutselig dukket min svigersønn og datter opp, og ga en hånd med.

Bilde

Måtte nesten prøve.

Bilde

Og med litt hjelp og omtanke (ikke min sterkeste side!!) fikk vi motoren opp på elefanten.

Bilde

Letteste var at montere motorfestene på blokken først, og så tilpasse høyden på testeren.

Bilde

Og på plass var den nå. blir en endring av de forreste fester, til en annen type, da justerings mulighetene var ganske begrenset.

Bilde

Litt flere deler er gravd frem, som skal på senere, nå er det tid for en kald pilz.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 25. Mai 2015 00:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Passa flott den der:)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 28. Mai 2015 11:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
OldisEinart skrev:
Passa flott den der:)



Takker, er moro å bygge ting til senere bruk.

Men på tide med en liten oppdatering, har ikke fått ordentlig lønn enda. En lite tabbe på lønningskontoret, gjorde at jeg mangler 10 dager + overtid! kommer i neste måned, og da skal jeg bestille de siste deler til rammen, og motoren, så jeg har et rullende chassis. Og forhåpentlig snart besøk av en sakkyndig fra SVV (Er kun tre måneder siden jeg spurte etter han!)

Men mens jeg venter, har jeg jo bygget teststanden, og begynt på reservemotoren, samt kjøpt inn et par smådeler til eksosen.

Og siden jeg ikke kommer videre, besluttet jeg mig for at begynne på eksosen.

Mine blockhuggers går inn i en 2,1/4" collector, men det er ikke noe man akkurat henter i den lokale bildels butikk.

Bilde

Så jeg kikket nærmere på 2.5" og forskjellen var så liten, at jeg besluttet mig for at gå for de.

Bilde

Kappet et stykke av samlemuffen

Bilde

Og fikk den kanten jeg var interessert i.

Bilde

Dette er i øvrig den originale flensen på 2.1/4" som brukes her, den passer etter et par runder med en minisliper.

Bilde

Jeg testet på plass under bilen, og synes at den kommer alt for langt ned mot bakken.

Bilde

Så etter litt kontrollmåling, og et par runder med mig selv (er jo trods alt 79.95 jeg risikerer å ødelegge! hehehe)
Besluttet jeg mig for å modifisere røret.

Bilde

HUSK å kontrollere tallene, og gjerne mer end een gang.

Bilde

Markerer hvor jeg skal kutte.

Bilde

Oups, feil mål!! Og derfor kontrollerer man tallene sine!!

Bilde

Og ja, det er naturligvis Biltema rør jeg bruker.

Bilde

De 2 første kuttene.

Bilde

Og et par stykker til.

Jo større kuttene er, jo mer kan jeg bøye røret, slik de passer til min applikasjon.

Bilde

Bilde

Her har jeg presset røret sammen for at få en krappere 90 graders vinkel, men er ikke helt fornøyd enda.

Bilde

Planen er at få bunnen av røret inn til den svarte markeringen på vinkelmåleren (ikke langt fra tommelen min.
Men det krever litt mer sliping av åpningene i røret.

Bilde

Dette er dagens fremgang, servert med varm kaffe og voksende lyst til å høre rumlende V8

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support