Fått gjort litegrann mer idag. Laga til girskiftindikator som stemmer (Det var tydeligvis veldig viktig..) Og begynt å fundere på den startsperra.
Enkleste først. Indikatoren, et stykke hvit papir og dymobokstaver fikset den biffen!

PS, denne forsvinner så fort bilen er godkjent for å si det sånn!
Så denna hersens startsperra eller "Neutral Safety Switch" som den egentlig heter. Den skal hindre at bilen starter i noe annet enn P og N. Fett nok. Jeg tenkte med meg selv at den gamle var ødelagt, så kjøpte ny.
Plukka ut den gamle

Fæl sak

Shina opp og god som ny!

Testa den og den, trommevirvel.... fungerte perfekt! Så det var et bomkjøp, og eneste å skylde på er meg. Jeg tenkte at den hadde kortslutta inni eller noe, MEN siden girrekkefølgen med den powergliden er anderledes en org, vil den jo alltid funke som den skal, men for min del ikke funke som den skal om dere skjønner!
Orginal girsekvens er PNRDL mitt oppsett er PRNDL. Bryteren er laget for førstnevnte og vil således aldri funke hos meg, samme hvor mange jeg kjøper.
Så hva jeg gjør nå er jeg ikke helt sikker på, mulig det går an å modifisere bryteren eller noe... får sove litt på det...