AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 13. Sep 2026 05:40

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 346 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 01. Des 2007 23:10 
Avlogget
Get going
Get going

vi får prøve så godt vi kan..nei er ikke så mye drikking i bilene men blir jo noen turer i løpet av sommeren ,, har fått hørt det jeg men er så gammel at det preller av,, syns det er skøy med en bil fest jeg sosialt å lov te å røyke der å.. ser jo på olle som flyttet hit ikke gammle gutten det men han har jo en flott bil å intresse og lurer med seg sine kompiser. og de trenger oppmuntring

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 02. Des 2007 12:51 
Avlogget
Get going
Get going

Jeg er nok en av de få her i Trondheim som er snart 20 år og har amerikansk bil.. De eneste jeg vet av som har amcar er en som kjører en S10 og en annen som kjører en Malibu SS rett ned i gaten her. Så har du en som mista lappen som kjørte en 1974 Camaro og kompisen hannes har en Charger.

Ellers er det ingen, det er lite å se av amcar på veien også.. noe som er trist. :( Kunne gjerne tenkt meg å møte andre amcar frelste i Trondheim og omegn. Nå som bussprisene går opp så er det bare å tute å kjør vel? :)

Det er vel korrekt å si at amcar miljøet er preget av eldre mennesker fra 35 og opp. Det har veldig mye å si på 2 ting, inntekt i forhold til utgifter og forsikringskostnad.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 02. Des 2007 14:15 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Nå er det vel ikke akkurat forsikrings summene som er problemet vårt med 1000-1500 for helforsikring...

Men at guttene velger BMW,Honda,Auda, VW og andre ungdomsbiler...
Å låne klarer de fleste ser det ut til..Mange her nede i Grenland som har noen greie billån...på slikt...

MEN det er mye vrangforstillinger ute tror jeg...
De tror og tycker mye som er feil, når det gjelde delepriser, kjøre egenskaper, forbruk og fordommer...

Men de fleste har ikke lyst til å tenke på at den flotte turbomotoren de har snekret koster det dobbelte av en 500hk BB og bruker mere bensin og gir mindre kjøreglede...

Men vi som har biler... (ja, gjelder meg og) :roll:
Får sparke oss selv i ræva å få ferdig div biler og bruke de masse til neste sesong.. 8)

Så tenker jeg vi får ødelagt litt sarte guttesinn... :lol:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 02. Des 2007 17:04 
Avlogget
Get going
Get going

hmmmm stian når vi snakker om eldre må vi starte på 50 og oppover er 41 jeg å liker ikke å bli stemplet som gammal... he he he..

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 02. Des 2007 17:31 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Alt som er over 28 må vel regnes som gammelt da det gjelder rekrutering 8)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 02. Des 2007 17:32 
Avlogget
Get going
Get going

huff hardt å svelge det ja

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 02. Des 2007 19:55 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Huff, nærmer meg 50 men føler meg ikke der enda ;-) Har klare tilbakemeldinger på at den type treff som VI arrangerer er med på å rekruttere fler og fler. Det er viktig å være inkluderende, samtidig som man setter noen grenser. Tror det er noe på gang, vi får bare jobbe utrettelig og ta imot ideer også fra de unge, på denne måten vil de raskere føle seg hjemme, og dermed drar de også med seg flere. Lykke til videre med rekrutteringen folkens ;-)

www.biltreff.com

www.biltreff.com
Proud member of Dreams on Wheels. Arrangør av : Biltreff Classic.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 02. Des 2007 20:21 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Har akkurat fået ny nabo, på en 18 -20 år, som skal til å kjøpe første bilen! hehe
Så ham har jeg inviteret med ut i klubben på onsdag, skulle egentlig ikke dit, men med en så oplagt mulighet, må jeg næsten tage mig sammen, og dra!
Ville være synd, å miste ham til Japse/euroskit! hehe

får bare håpe at gamlegutterne i klubben er klar!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 02. Des 2007 20:34 
Avlogget
Get going
Get going

stå på pappa wolf

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 02. Des 2007 22:29 
Avlogget
Get going
Get going

jeg må absolutt si at det å snakke med godt voksne mennesker som har med amerikansk bil å gjøre er fantastisk.
Høre historier og få gode svar på ting man lurer på. Hjelp finnes det alltid å få, det er det som jeg elsker med å ha amerikansk bil.

Grunnen til at mange velger bort amerikansk bil er pga at 90% av ungdommen ikke har tid eller mulighet til å skru selv, enten pga inkompetanse eller verktøy.

En annen grunn er at alt av litt nyere amerikansk bil her i norge koster jo mer enn en luksustur verden rundt.

:P

Jeg tviler dog litt på at en twin turbo rekke 4'er på 500hk bruker mer bensin enn en bigblock på 500hk. :P Turbo generelt er mye mer bensin "efficient" enn kompressor så det er sagt. :P
Alt med ei klype salt så klart.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 03. Des 2007 00:09 
Avlogget
Get going
Get going

Var det noke betre når oss "gamlingane" var unge og galne :?: :?:
Ingen 30 års regel
Årsavgift uansett årsmodell
Dyr forsikring
Dei amerikanarane som var i Norge var ettertrakta og som regel dyre, min 1966 Mustang ht vart selt fleire ganger på 1980 tallet for summer over 90.000kr sjølv om bilen var slitt.
Eg kjøpte den i juni 1992. Frå november 91 til juni 92 kjøpte eg det meste av blad og aviser der det brukte å stå amcars til sals og ringte til aktuelle firma som forhandla brukte amcars.
I dette tidsrommet fann eg 4 eller var det 5stk 1966 mustanger som var til sals i Norge :(

Verktøy som sveiseapperat, pipesett, etc.etc var vel dyrere før, sett i forhold til lønninger.

Det var vanskelig å skaffe seg kunnskap om reparasjoner etc fordi vi hadde ikkje internett, så det vart som regel å lære på den harde måten PRØV Å FEILE :shock: :shock:

Du må ikkje ta dette her som syting og klaging frå mi side
Fordi det var betre før, fordi då hadde vi ikkje laserkontroller og fotobokser :D :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 03. Des 2007 00:18 
Avlogget
Get going
Get going

hadde det fint vi nærme svenske grensa kjøpte min første 66 mustang med 6,er for 6000 og neste bil en 70 le mans cab i stockholm for 36000 og har nok hatt en del etter det, kjøpte en challenger 72 for 30000 med 440 727 aut.. har en le mans i dag kjøpt for 50000 i norge har hatt en del norske men aldri gitt mer en en 30 til 70 tusen jobbet en del med de og de har blitt ganske bra..

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 03. Des 2007 00:20 
Avlogget
Get going
Get going

og vi hadde heller ikke mobil tlf så vi måtte ut for å treffe folk, ser på ungene i dag de må ringe først for å høre før de går ut,, mere sosialt før liksom

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 03. Des 2007 08:23 
Avlogget
Get going
Get going

Mr.Fox: Jeg forstår og skjønner veldig godt hva du mener for noe med det der.
Saken er at de bilene var ikke så gamle på den tiden som de er nå.Noe som kunne gå som bruksbil / hobbybil før i tiden er garasjebil nå på en måte.

Jeg blir litt skuffet når jeg ser at interessen for amcar hos ungdommene ligger så langt ute. Alle drømmer om den mustangen de så i gone in sixty seconds, eller den chargeren de så i the fast and the furious.. Altså ingen realiserer drømmen sin lengre. De kjøper seg en nissan 200sx i beste fall ellers går det mye i audi og volkswagen.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 03. Des 2007 18:13 
Avlogget
Get going
Get going

stian skrev:
Mr.Fox: Jeg forstår og skjønner veldig godt hva du mener for noe med det der.
Saken er at de bilene var ikke så gamle på den tiden som de er nå.Noe som kunne gå som bruksbil / hobbybil før i tiden er garasjebil nå på en måte.

Jeg blir litt skuffet når jeg ser at interessen for amcar hos ungdommene ligger så langt ute. Alle drømmer om den mustangen de så i gone in sixty seconds, eller den chargeren de så i the fast and the furious.. Altså ingen realiserer drømmen sin lengre. De kjøper seg en nissan 200sx i beste fall ellers går det mye i audi og volkswagen.

Men tingen er jo at de Nissan'ene, Audi'ene etc de kjøper i de fleste tilfeller også er bruksbiler. Tror det er en bred oppfatning at amcars er en "sesongbiler", som bare brukes på sommeren. Man ser jo ikke mange biler på veien om vinteren foruten vans og pickups (intet vondt om dem). Og da kommer garasjebil inn i bildet som du sier. Skal man da ha garasje, "sesongbil", og bruksbil i tillegg, er det vel ikke så fryktelig rart at man ikke ser mange ungdommer med amcars. Jeg for min del brukte Capricen som bruksbil fra jeg var 18 år. Parkerte den innendørs nå i vinter for første gangen siden 2002.

Det sier seg jo selv at man ikke bruker Corvetten eller Mustangen som vinterbil, hvis man har investert betydelig med tid og penger i den.

Diskusjonen her heller vel mer mot hobbybil kontra bruksbil, så jeg tror nok det skranter på økonomi og plass i de fleste tilfeller. Hvis bruksbilen og prosjektbilen er èn og samme bil er det jo mer økonomisk og praktisk på mange måter.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 346 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support