OldisEinart skrev:
Passa flott den der:)
Takker, er moro å bygge ting til senere bruk.
Men på tide med en liten oppdatering, har ikke fått ordentlig lønn enda. En lite tabbe på lønningskontoret, gjorde at jeg mangler 10 dager + overtid! kommer i neste måned, og da skal jeg bestille de siste deler til rammen, og motoren, så jeg har et rullende chassis. Og forhåpentlig snart besøk av en sakkyndig fra SVV (Er kun tre måneder siden jeg spurte etter han!)
Men mens jeg venter, har jeg jo bygget teststanden, og begynt på reservemotoren, samt kjøpt inn et par smådeler til eksosen.
Og siden jeg ikke kommer videre, besluttet jeg mig for at begynne på eksosen.
Mine blockhuggers går inn i en 2,1/4" collector, men det er ikke noe man akkurat henter i den lokale bildels butikk.

Så jeg kikket nærmere på 2.5" og forskjellen var så liten, at jeg besluttet mig for at gå for de.

Kappet et stykke av samlemuffen

Og fikk den kanten jeg var interessert i.

Dette er i øvrig den originale flensen på 2.1/4" som brukes her, den passer etter et par runder med en minisliper.

Jeg testet på plass under bilen, og synes at den kommer alt for langt ned mot bakken.

Så etter litt kontrollmåling, og et par runder med mig selv (er jo trods alt 79.95 jeg risikerer å ødelegge! hehehe)
Besluttet jeg mig for å modifisere røret.

HUSK å kontrollere tallene, og gjerne mer end een gang.

Markerer hvor jeg skal kutte.

Oups, feil mål!! Og derfor kontrollerer man tallene sine!!

Og ja, det er naturligvis Biltema rør jeg bruker.

De 2 første kuttene.

Og et par stykker til.
Jo større kuttene er, jo mer kan jeg bøye røret, slik de passer til min applikasjon.


Her har jeg presset røret sammen for at få en krappere 90 graders vinkel, men er ikke helt fornøyd enda.

Planen er at få bunnen av røret inn til den svarte markeringen på vinkelmåleren (ikke langt fra tommelen min.
Men det krever litt mer sliping av åpningene i røret.

Dette er dagens fremgang, servert med varm kaffe og voksende lyst til å høre rumlende V8