AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 03:17

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 09:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Er det noen som har montert tilsvarende dette: http://www.lategreatchevy.com/full-size-chevy-front-drop-spindle-power-disc-brake-kit-1958-1964.html

Har en 1959 Chevrolet og kjøpte et slik kit hos Sarpsborg motor men klarer ikke å få særlig bremsepedal.

sliter med at den går i bunn uansett hva jeg gjør, har luftet flere ganger og det er ren og fin veske som kommer, har sjekket bremsebånd bak slik at de ligger bra inntil.

Føles som om at det er for lite veske å pumpe ut på pedalvandringen men det hjelper lite å pumpe fort også så jeg blir liksom ikke helt klok på dette, litt surt siden sesongen nå er i gang.

Har luftet og justert bremser på mange biler gjennom tiden men denne føles helt annerledes ut, når pedalen er i bunn så er alle hjulene blokkert men har ikke tatt sjansen på å starte og sette den i gir i frykt for at jeg drar den rett i garasjeveggen for når jeg starter bilen og man får vakum der så er pedalen totalt i bunn.

Så jeg blir usikker siden bremsebånd ligger inntil, luft finnes det ikke spor av, har sugd igjennom 1 liter veske også i tillegg til gammeldags lufting med en mann som holder trykk på pedalen.


Andre som har noe erfaring her ?

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 09:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Har du skifta den der bremseventil fordelings saken også for skivebrems oppsett? Evt monter en fordelings ventil slik du får 60% fremme og 40% bak.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 09:44 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Tenker du på denne ? så var den ferdig montert når jeg fikk det fra Sarpsborg.

Vedlegg:
BREMS.jpg
BREMS.jpg [ 5.21 KiB | Vist 11439 ganger ]

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 17:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 16. Aug 2009 20:52
Innlegg: 32
Bosted: bærum
du har ikke montert claliperne feil side så lufte skruene står ned?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 19:27 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 08. Jan 2008 12:17
Innlegg: 975
Bosted: Selbu
Lufta du hovedsylinderen før du monterte den?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 19:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
427cid skrev:
du har ikke montert claliperne feil side så lufte skruene står ned?


Nei, de står korrekt med niplene opp.

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 19:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
streetracer skrev:
Lufta du hovedsylinderen før du monterte den?


Nei gjorde vel egentlig ikke det men nå har jeg sjekket med Kenneth på Sarpsborg motor for han monterte dette på 60 modellen sin og hadde akkurat samme problem, lufta seg nesten ihjel han også men endte med å flytte staget lengre ned på bremsepedal armen, teste det samme selv nå og fikk veldig god pedal nå men irriterende langt bak da, blir lang vei bak fra gasspedalen til bremsepedalen nå men fikk pedal.

Dukket derimot opp ett nytt problem at jeg ikke får satt den i park noe mer da staget fra rattakselarma ned til boksen tar oppi festene til forsterkeren så at disse kittene er plug and play stemmer ikke, blir vel og sette tilbake trommelbremsene nå :(

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 20:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Start med benk lufting av hovedsylinderen, funker ikke det, bør du skifte til en hovedsylinder med større boring, Dette er ganske vanlig problem på mye av kittene som selges, men sjekk først benk lufting av hovedsylinder

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 20:20 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Det er garantert ikke noe luft i systemet nå og det kom seg umiddelbart med bedre vinkel på staget til pedalen og lengre vandring men blir litt dumt når bremsepedalen står 10cm lengre bak :(

Mye fint å kjøpe i USA men blir mindre å mindre imponert, nå er Ridetech kittet tatt av også til fordel for Accuair, er utrolig mange som har hatt småproblemer med disse luftkittene også, et stort minus med Ridetech er at bilen blir altfor myk å kjøre med.

Man bør vel kanskje holde seg til orginalitet he he.

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 20:50 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Vedlegg:
IMG_5921 (800x600).jpg
IMG_5921 (800x600).jpg [ 187.08 KiB | Vist 11387 ganger ]


Her ser dere løsningen, flyttet ned staget 1" og fikk pedal så det holder.

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 22:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 22. Aug 2011 10:47
Innlegg: 108
Bosted: Kongsberg
Jeg kjenner ikke til din bil men på Mustanger er det forskjellig bremsepedal om det er med eller uten bremsekraftforsterker. Kan det være noe tilsvarende på din? At du har feil pedal rett og slett?

_________________
Mvh
Morten Aase

'67 Mustang Fastback, 527cid, T-56 Magnum 6-speed, TCP power rack & pinion.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 05. Mai 2015 23:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
HAr du justert stangen mellom hovedsylinderen og bremseservoen? Stor sannsynlighet for at det er problemet hvis det ikke hjelper å benklufte hovedsylinderen heller.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Mai 2015 06:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 15. Nov 2010 18:32
Innlegg: 101
Bosted: Stjørdal
Hovedsylinderen og bremseservoen var ferdig sammensatt fra CPP. Skal brukes samme bremsepedal.

_________________
Tommy Skjervold
Stjørdal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Mai 2015 07:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Made i kina. slik som harley davidson :-)

Fra spøk til revolver, hvor stor bore har du på hovedsylinderen i dag? Jeg har en knippe med sylindra, som jeg av og til må prøve meg fram, for bolt on fra USA er ikke bolt on 100% tilpasset hverandre, forutsatt at du har gjort alt annet riktig, vacum, døgang,lufting osv

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 06. Mai 2015 09:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Jeg ville ikke stolt å at staget er rett justert selv om det kom ferdig sammenskrud.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 47 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support