AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 13. Sep 2026 07:24

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 346 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 22. Mar 2007 21:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Drar fram min gamle tråd vedr dette emnet.
Nå er det nye muligheter folkens. Ta fram bilen, bruk den, ta med podene på treff, kjør dem på trening på ball, what ever... med andre ord bruk bilen, den tåler det. Biler er laget for å brukes, selv om man har lagt ned tusenvis av timer for å få den i orden.

Mange gode tanker og innspill tidligere i tråden, lev derfor opp til dem. Ha også gjerne et kamera for hånden når du er ute og kjører. Send inn bilder til forumet:" Biler på min vei". La oss på denne måten også selv dokumentere egen bruk av egen og andres biler.

Bruk muligheten og ikke la doningen støve ned på låven eller garasjen.
Lykke til til alle treffarrangører med årets sesong. Måtte det dukke opp mange nye og gamle doninger. Jeg skal på mange i år, og oppfordrer flere til det samme :D :D

M.v.h Dreams on wheels. www.biltreff.com

www.biltreff.com
Proud member of Dreams on Wheels. Arrangør av : Biltreff Classic.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: bruk bilen
InnleggSkrevet: Lør 24. Mar 2007 13:21 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

hei
jeg er enig i at man må bruke bilene.dem fleste biler tåler en regnskur.jeg bruker stort sett mine biler som bruksbiler på sommeren.
når man restaurerer en bil må man ta høyde for at man skal bruke den.det er jo alltids fint og se på en trailer queen men det rekruterer lite til ungdomen som "aldri" har råd til en sånn bil.jeg synest litt synd på dem ungdommene som har litt dårlig råd og ikke kan kjøpe seg en perle.dem tropper opp på den lokale klubben eller treff og er stolt av sin ny inkjøpte amerikaner,så kommer det noen experter og sier at man skulle gjort sån og sånn så ha det blitt mye bedre.virkelig ta optimismen fra dem.nei tenk på den første amcaren man selv kjøpte,var det ei perle?
har vært på div treff opp igjennom årene med amcar bedømming.det kommer frem en ungdom med nyinkjøpt bil og så få beskjed om at bilen hans er for dårlig til og kunne kjøre frem til bedømming.sikkert bra for rekruteringa sku e tru.
dette er bare skrevet som en tankevekker til alle ekspertene som ikke kan forså at rekruteringa er dårlig
god sommer og bruk bilene :D

1934 plymouth coupe hot rod
1934 plymouth sedan prosjekt

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: I Sverige går det an.
InnleggSkrevet: Man 26. Mar 2007 15:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Var i Uddevalla nå i helgen. Her var det sol, blå himmel og massevis av Amcars ute allerede. Traff også noen som kun hadde sin 50 talls Pick Up som bruksbil ( Ja du leste riktig-BRUKSBIL) Greit nok at dette er lenger sør, men allikevel. Og det som var så flott med dette var at det var en mix blant oss eldre og ungdommen 20-30 år som kjørte disse.
Kvelden i Uddevalla bød på musikk fra 50-60 tallet, og også der var ungdommen tilstede.
Noe av dette prøver vi å få til også er i nisseland. En forsmak vil dere få på Biltreff Classic og Cars and Rock n Roll. 25-26 mai.
se: www.biltreff.com eller www.acocmoss.com

Det går an også her :D :D :D

www.biltreff.com

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: bruk bilen
InnleggSkrevet: Man 26. Mar 2007 22:18 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

mopar man skrev:
hei
jeg synest litt synd på dem ungdommene som har litt dårlig råd og ikke kan kjøpe seg en perle.dem tropper opp på den lokale klubben eller treff og er stolt av sin ny inkjøpte amerikaner,så kommer det noen experter og sier at man skulle gjort sån og sånn så ha det blitt mye bedre.virkelig ta optimismen fra dem.nei tenk på den første amcaren man selv kjøpte,var det ei perle?

Er kanskje ikke å regne som ungdom lenger, nå som jeg er i 30-åra, men kjenner meg litt igjen her....
Jada Ford LTD sedan er vel ikke det mest spennende og macho som ble laget i USA på 70-tallet, men er litt irriterende å hele tiden bli "disset i miljøet for at jeg ikke har en strøken bil i 100 000+ klassen :?
For meg handler det ikke om dyrest bil og mest mulig power, men synes LTDèn er en helt kurrant bil og cruise i og funker samtidig fint som bruksbil. Kjøpte den for 16000,- kostet på den ca. 10000,- for å få den på vegen. Når jeg etter hvert har brukt noen få lapper til på det kosmetiske, har jeg en grei bil i god stand til ca 30000,-
Du klarer ikke å rekrutere så mange unge til miljøet om inngangsbilletten er flere hundre tusen til bil for å bli akseptert :?:
Legg lista litt lavere, vis litt mer interesse for de "ordinære" am-carene til ungdommene, kanskje flere får lyst å fortsette med am-car :)

96 Jeep cherokee
68 vw boble US importutgave
72 MB 240D
01 Mondeo V6

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: RE:
InnleggSkrevet: Man 02. Apr 2007 22:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Hei, dette begynner å ligne noe! Nå har det kommet flere gode tanker om dette, som kan brukes innad i miljøene. KEEP IT UP! Og la oss gjerne se at tipsene blir fulgt opp. Kom gjerne med tilbakemeldinger om hvordan responsen er. :lol:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 07. Apr 2007 23:16 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei.må næstn skriv litt hær æ å. æ å samboern min e begynnelsen av 20årene,og opplever en del dårlig kritikk for "raggerbilan" vårres av "gubba" i amcarmiljøet .dæm e ganske bra teknisk men litt slitn i karossn.bilan går sommer og vinter.vi skoilla gjærne ha resturert dæm,men d koste masse pæng.pluss at dæm miste my av sjarmen å bruksverdien.men d e en ting som e skikkelig bra,e når vi cruise en vinterkveld nerri byn,å får skikkeli bra respons fra YNGRE folk,som syns d e utrolig tøft at vi bruke 50talleran på vintern.dæm får sjå at d går faktisk an å bruk amcar året runt.i Bel Airn 58`n e d mp3 spiller å stort anlegg,hehe...når æ kjøre denj alein å gubben itj sitt på,så e d radiokanaln mp3 som står på full vreng..hehe herlig :D personlig så e vældig stor fan av Rockabilly miljøet,men syns åsså d e arti me felles træff,dær d e åpent for alle bilmerker.,amcar,tysk,jappse osv :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 08. Apr 2007 07:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

mercury-girl skrev:
Hei.må næstn skriv litt hær æ å. æ å samboern min e begynnelsen av 20årene,og opplever en del dårlig kritikk for "raggerbilan" vårres av "gubba" i amcarmiljøet .dæm e ganske bra teknisk me:D

BRA! Du/dere er på stedene ungdommen møtes, og det er vel den beste måten å rekrutere videre innen en " utdøende art"........
At bilen ikke er topp blant gubbene, er vel ikke noe å bry seg om, hvis de synes det blir for gæle, kan du vel spørre om de kan gjøre den anderledes?
Bruk bilen, og ha den som du vil, det teller mest!

Regner med at det var Rockabilly Radio du hører på? hvis ikke hør på den!
Anbefales!

KEEP IT UP! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 08. Apr 2007 09:35 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

mercury-girl skrev:
Hei.må næstn skriv litt hær æ å. æ å samboern min e begynnelsen av 20årene,og opplever en del dårlig kritikk for "raggerbilan" vårres av "gubba" i amcarmiljøet .dæm e ganske bra teknisk men litt slitn i karossn.bilan går sommer og vinter.vi skoilla gjærne ha resturert dæm,men d koste masse pæng.pluss at dæm miste my av sjarmen å bruksverdien.men d e en ting som e skikkelig bra,e når vi cruise en vinterkveld nerri byn,å får skikkeli bra respons fra YNGRE folk,som syns d e utrolig tøft at vi bruke 50talleran på vintern.dæm får sjå at d går faktisk an å bruk amcar året runt.i Bel Airn 58`n e d mp3 spiller å stort anlegg,hehe...når æ kjøre denj alein å gubben itj sitt på,så e d radiokanaln mp3 som står på full vreng..hehe herlig :D personlig så e vældig stor fan av Rockabilly miljøet,men syns åsså d e arti me felles træff,dær d e åpent for alle bilmerker.,amcar,tysk,jappse osv :D

Så bra at det finnes flere av dere der ute. Om du vil oppleve et slikt treff du nevner, samt musikken fra 50 tallet, så får du dette ved å ta deg en tur sørover 26 mai . Se www.biltreff.com Biltreff Classic # 5 med cruising etter treffet til Moss " Cars and Rock n Roll. 50 tallet i system med biler og musikk. Velkommen ;-)

www.biltreff.com

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 08. Apr 2007 15:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

mercury-girl skrev:

Gubbene får bare gnåle, det er ikke museumsvoktere som dem som får folk til å bli positivt innstilt til amcar, for det er det sånne som deg og samboeren din som gjør!

Når Honda'en min drar til de evige motorveier (Eller evige rismarker iflg amcar-fanatikere), så blir det vel gjerne noe gøyalt til bruksbil året rundt.

'72 Challenger Rallye

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 30. Nov 2007 09:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Men åssen gikk det i sommeren som gikk??

Fikk ungdommen høre mye neg av gubbene??
Var selv på Power som vanlig å synes alle tilstander på biler er endel av hobbyen... :wink:

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 30. Nov 2007 10:00 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Tjaa, USCCB i hokksund, har haft en markant fremgang, i medlemsantallet, og gjennemsnitsalderen i klubben, er sunket med nogle år! :p
Desuten, er vi nogle stykker, som kjører amcar på helårsbasis, og det hjælper også til at bringe "De fortabte får tilbake til flokken" hehe

Der er desuten en annen fordel, ved å kjøre amcar, om vinteren!
Der er så utroligt mange, som hjælper en i trafikken! :D

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: bilhobby...
InnleggSkrevet: Fre 30. Nov 2007 16:03 
Avlogget
Get going
Get going

Jeg har alltid anbefalt "nye" entusiaster å se etter Mustang, eller Camaro.
Fordi de er lette å få deler til, Og det er mye bra. Så er de ikke så store at det tar motet fra folk som ikke har stor garasjeplass eller liker tanken på å manuvrere en stor bil. Så er bilene classiske ikoner som jeg tror vil holde seg bra i pris i mange år.
Jeg har en pode på 15 som spiller det meste av bilspill på playstation.(Noe jeg ikke har peiling på)
Han liker japs også, men ser at mer og mer så er det bil med hel motor som gjelder. Det var han som "Fant" 1968 Camaroen på nettet jeg nettopp kjøpte fra USA. så får vi se om ikke han blir fast sjåfør på den i fremtiden.

Jeg har hatt ham med meg på biltreff rundt om, og han digger det. Var også med på Power Big Meet i år. Han var klar for neste år før vi reiste fra Vesteraas. flere av mine kamerater som var med å reise på treff i 80-90 årene, har kommet tilbake, og noen har voksne barn som nå er aktive i bilmiljøet. Bil program som går på Discovery gjør også sitt til at interessen øker.
Men så er det nå en avregning i hva en skal bruke penger på, studere? bolig? familie? alt dette vil jo ha sitt å si for den enkelte.

Husker før, så var en Chevrolt Nova noe en kanskje gjespet litt av. Men som litt olding i miljøet, så ser jeg at det er utrolig mye tøft som skjer både med 4 door og andre billigere modeller. Fete felger med feet lakering, gjerne et stereo annlegg som duger. Slikt blir det flott ungdoms miljø ut av.

Har flere ganger fått SMS om at det klør i cruising foten, skal vi sammles på Mc Donalds kl 17:00??? send videre til de du kjenner.!!
Så har jeg gjort det. og de andre har gjort det samme. Og kl 17:00 kom ca 20 biler som hadde fått SMS.
Så cruiset vi en runde i byen. Stoppet ved et Cruise skip på kaien.
Fikk masse oppmerksomhet fra turistene. Så cruiset vi videre til annet sted. stoppet og tok en is, pratet så på ting i bilene som vi er opptatt av. Så gikk vi hver til oss. Slikt liker jeg meget godt, SMS på sparket, hvor mange kommer? vi treffes, prater og koser oss. Slikt vekker nyskjerrighet til folk som ikke har bil, men kommer bort for å se på hva som skjer.
Da er det god anledning til å rekrutere nye potensielle amcar eiere.

Keep cruising!!

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 30. Nov 2007 16:44 
Avlogget
Get going
Get going

går nesten ikke å rkrutere ungdom med de prisene det er på biler nå.. og ser her i halden at om bilen ikke er flott nok er du ugle sett samme er det om en tar en øl eller ti i bilen å er siste mann i byen en lørdags kveld.. de eldre må ta seg sammen å skryte litt av ungdommen om det er en rusten sliten 4 d eller hva en det er. mange gammle gubber som ikke kan kjøre på tur i tilfelle det skulle komme noe reign, selv om de kjører en gammal impala eller noe annen bil som de tror er strøken.. ny hldning av de gammle trengs her i halden..

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 01. Des 2007 19:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

Vet ikke om jeg er helt enig med deg i alt Nutte. Bilene er dyre ja, men ungdommen idag kjøper ikke gammal dritt. de skal ha nytt eller nyest mulig. Bmw, audi etc. det ligger i tiden nå. Bedre tider, bedre biler
Gatebil osv.
Og jeg tror ikke folk drikker så mye i bilene lenger som før i tiden. De har råd til å gå ut/ inn på utesteder.
Og når det gjelder 4 dørs biler så synes ikke jeg at folk ser ned på de med slike.
Men,..... hvis du begynner med å skryte av ungdommen skal jeg være rett bak deg.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 01. Des 2007 22:57 
Avlogget
Rookie
Rookie

det som er synd med mustang og camaro er at de har blitt så jævelig dyre. det finnes noen billige men da også mye og gjøre med dem.
er 21år og savner helt klart flere unge i miljøet.
har selv mustang og kan helt klart ambefalle denne bilen 8)

www.fordracing.com
www.amcar.no
www.Norskmustangclub.no

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 346 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 24  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support