AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 18:01

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 25. Nov 2007 18:07 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 13:49
Innlegg: 225
stian skrev:
Da har jeg fått bilen på bukkene. :/ Måtte legge immelom planker for å få løftet bilen høyt nok med jekk. :/

Bilen ser veldig bra ut nedentil! :P Ikke mye rust å se i værtfall. Noen små overflaterust flekker i ramma, men ikke noe i forhold til min gamle Nissan.

Det ser ut til at den lekker olje.. ser ut til at den lekker på venstre side av oljefilteret.. (Sett bilen forfra).
Jeg aner ikke hvor denne lekasjen kommer fra. Jeg regner med at jeg må jekke bilen enda litt høyere opp. Den står på laveste punktet på bukkene nå.

Bilder kommer straks av undersiden o.l.


Regner med at det er en 4,3l V6 i den bilen!
Den er da 3/4 SBC. SBC har problemer med oljelekasje helt bakerst på bunnpanna. Der er pakningen delt. Annbefaler å ha i litt tubepakning der hvis du skal bytte pakning.
PS: tror ikke det er så lett med motoren i Bilen.

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 25. Nov 2007 18:19 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Er nok en 305 cid v8 i denne bilen og ikke en v6'er nei! Det er en 87 Monte Carlo SS :P

Bytte pakning på bunnpanna tror jeg at jeg skal klare med motoren inne i bilen ja.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 25. Nov 2007 18:23 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 13:49
Innlegg: 225
stian skrev:
Er nok en 305 cid v8 i denne bilen og ikke en v6'er nei! Det er en 87 Monte Carlo SS :P

Bytte pakning på bunnpanna tror jeg at jeg skal klare med motoren inne i bilen ja.


Lykke til.

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 26. Nov 2007 20:36 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
*Liten skade etter jeg kjørte inn i garasjen :/*
Bilde

Bilde

Bilde

Har bestilt en del nye deler blant annet pakning til automatkassa, nye plugger, plastdekser som skal stå over tannhjulet ved kassa, oksygensensor og noe annet småtteri.

:D Gleder meg til å begynne å skru ned bunnpanna.. :P[/img]

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 26. Nov 2007 21:29 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
har panna tappeplugg?

hvis ikke legg noe under når du demonterer, for det å ta ned panner uten er noe skikkelig griseri..

er så kjipt å måtte legge seg i en oljedam hver gang man skal skru etterpå.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 26. Nov 2007 22:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
stian skrev:
Er nok en 305 cid v8 i denne bilen og ikke en v6'er nei! Det er en 87 Monte Carlo SS :P

Bytte pakning på bunnpanna tror jeg at jeg skal klare med motoren inne i bilen ja.


Ikke ta dette for gitt, det gikk ikke på min 77 Caprice sedan. Plutselig står du der med akkurat nok glippe til å ikke få byttet pakningen, og må heise motoren opp for å komme skikkelig til. Sjekk instruksjonsboka først.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 26. Nov 2007 22:26 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Nja, jeg er nok ganske sikker på at jeg skal klare å få ned panna på automaten.. :P Bilen står på bukk så det skal ikke være noe problem! :)

Pakningen rundt panna er ganske morknet ser jeg, lekker en del fra den. (Sikkert grunnen til at det var tomt for olje når jeg kom hjem når jeg henta den).

Har en liten lekasje av kjøleveske en plass, men er ikke sikker hvor det kommer fra enda. er værtfall på venstre siden av bilen (sett forfra).

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 29. Nov 2007 22:29 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da har jeg funnet ut hvor lekkasjen av kjøleveska var. Lekkasjen var i en skjøt fra en av de slangene som går ut fra torpedoveggen.
Så nå blir det å kjøpe ny slange.

Delene mine fra usa kommer neste torsdag forhåpentligvis!

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 30. Nov 2007 14:51 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da har jeg fjernet de gamle slangene som gikk fra torpedoveggen til blokka etc.
Bilde
De var utrolig stygge og fæl og et helvette å få av.
Bilde
Bilde
En av de ledningene hadde en T fordeling på seg, med en ledning som går ned til bakkanten av blokka rett under HEI fordeleren. Desverre var dette noe rustet og den biten som står i blokka knakk.
Bilde
Bilde


I går prøvde jeg å rengjøre så mye av forgassern jeg klarte. Det er utrolig mye skitt og olje der om kring.. :shock:
Bilde
Slik så motorrommet ut før:
Bilde

Noen bilder av understellet:
Bilde
Bilde

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 04. Des 2007 19:34 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da har delene ankommet!
Beskyttelseslokk for automaten:
Bilde
Oksygensensor:
Bilde
Nye plugger:
Bilde
Automatfilter og pakning:
Bilde

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 05. Des 2007 23:03 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Da har jeg tatt av den gamle oksygensensoren.. den var rustet fast og WD40 hjalp lite.. Etter ca 2 timer med prakking fikk jeg den ut. Det var utrolig trang å jævlig å få plass til skralla der nede pga rattstammen.

Uansett så er gjengene der O2 sensoren skal stå på manifolden så dårlige at jeg må gjenge opp på nytt.. så da blir dette utsatt et par dager.

Til helgen skal jeg bryte meg på å bytte pakning på automaten og nytt filter.


:) Bilder kommer.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 02:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Bilde

Jeg gliser litt når du handler nytt converterdeksel...
Noe jeg river av å slenger lengst inn på roterommet så fort jeg er under bilen... :wink:

UTROLIG mye greier som ligger rundt forbi... så tipset er vel å sette ut en fråga på ønskes siden her...

Men stå på detta blir bra...Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 09:35 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Hvorfor skulle man fjerne converter dekselet da? Kjekt å ha på vinteren syns jeg.. Det blir nok noen turer fremover.

Kan hende jeg får tak i den biten jeg knakk fra en fyr i usa. Krysser fingrene nå.

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 11:13 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
Ingen god grunn for å fjærne det, men bare en tanke om at du kunne sikkert ha fått ett slikt deksel...Da noen av oss her endel ting liggende... :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 06. Des 2007 12:46 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 22. Mai 2007 12:21
Innlegg: 278
Bosted: Trondheim
Det kosta meg 20 kr uansett, og det veier ingen ting..Kostet meg ikke noe ekstra uansett.

:D

_________________
There's one thing better than having one linebacker in your office, that's having two linebackers in your office!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support