AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 02. Mai 2026 20:36

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 102  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 25. Okt 2014 22:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

holeshot skrev:
Crazy Horse skrev:
sluttfart tja ka va det nå da 135 -140 se om eg finne noe lapp men eg har vel kasta dei hehe

Du kvalet vel i 6,70 klassen på 8.226 - 137.93 etter det jeg kan se på resultatlistene. I Street Legal var det vel enda dårligere clutch og varmere motor...?

Basert på ca vekt på 1650kg på startplata og tidene over har motoren din 334 hk ifølge tiden/et og 336hk ifølge hastigheten. Er bilen tyngre har du mer effekt, er den lettere har du mindre effekt.
Nå plotta jeg ikke inn riktig luft/høyde/temperatur så det er nok ikke så veldig nøyaktig men det gir en pekepinn.
På min syns jeg den har virka rimelig nøyaktig men har heller ikke tatt hensyn til luft osv.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 25. Okt 2014 22:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

hm.. innbilte meg nå at disse 460 ene hadde rundt 300 hk orginalt og når man har andre topper osv så trudde jeg da den skulle ha mere og i følge selgers mening så skulle den ha nesten 580 + hk ...... loool
bilen er vel snarere 17-1750 med den motorn trur eg..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 25. Okt 2014 23:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ja okey, tenkte at mustanger var litt lette jeg. Med 1830kg på startplata ser talla sånn ut:

Your HP computed from your vehicle ET is 370.85 flywheel HP and 333.76 rear wheel HP.
Your HP computed from your vehicle MPH is 404.84 flywheel HP and 364.36 rear wheel HP.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 25. Okt 2014 23:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Da begynner det å stemme nogenlunde bra med dynoen du var på.
Tenker at det er lurt å begynne å leite litt etter hk.

Det kan ligge hk mye i tuning forgasser, tenning, spacer, luftfilter, eksos.
Så er det vel lurt å ta en komp test og en sylinderlekkasje test.
Om alt dette sjekker ut ok, så ville jeg tatt en titt på komboen i motoren.
Kompresjon, kam, størrelse på innsugsrunnere osv. Ikke sikkert du trenger så voldsomt mye "greier" for å hente ut et par hundre hk til.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Okt 2014 13:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

hei,
Når det gjelder temperatur problemene dine skjønner jeg ikke helt hva som kan være feil. er nok lurt å prøve større vannpumpe ja. jeg har den 55 gpm pumpe fra Meziere. i sommer med 30 grader luft temp hadde jeg absolutt ingen problem med temperaturen. det var heller nesten problem at når jeg kjørte at driftstempen gikk under 80 grader. :P jeg har ikke oljekjøler, ikke bandasje på headers eller åpning i panseret. kan det være at åpningen i grillen til mustangen er for liten? camaro har jo et stort gap der :)

kan kanskje være noe med at vannet ikke sirkulerer riktig i motoren din da? veit ikke helt hvordan man skal få sjekka slikt jeg.. men er så rart at den blir varm

Crazy Horse skrev:
hm.. innbilte meg nå at disse 460 ene hadde rundt 300 hk orginalt og når man har andre topper osv så trudde jeg da den skulle ha mere og i følge selgers mening så skulle den ha nesten 580 + hk ...... loool
bilen er vel snarere 17-1750 med den motoren trur eg..

Er det ofte slik at folk tror de har 2-300hk mer enn de ofte har. alle burde egentlig tatt en dynotest slik at det ikke blir for mye skryting ;)

men det viktigste er ikke tallene rulla sier da, selv om det er gøy, men hvor fort den går på stripa ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Okt 2014 17:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

hm er ganske stor åpning i fronten på mustangen da.. tempen er grei i 100 kmt liksom hehehe
blir nesten garantert ny vannpumpe... det er sirkulasjon det har jeg sjekka men om det er nok vet ikke jeg..kan jo være litt tett en eller annen plass i blokka for alt jeg vet.
kan og være at pumpa jeg har er dårlig..

googla 460 specs og finner de er alt fra 208 hk til 365 hk eller noe..
jeg vil jo tro at de toppene jeg har vil gi mere hk enn de beste toppene fra 69-71 som var på da de hadde rundt 365hk med annen kam og hedders osv...

men du har rett i at det viktigste er tida på stripa ;);)

så stroker ? hmmmmmmmmmm

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Okt 2014 21:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Med 468cid så har du på en måte kubikken som trengs til real effekt, så jeg tenker at det er bedre å gå inn på specs i motoren og se hva du har. Er redd du ikke får så mye mer effekt enn du har fra før med strokerkit hvis det andre du har i motoren er allerede er maksa ut.

Du får litt høyere komp med lenger slaglengde så det vil jo hjelpe dersom kompen er lav. Hva har du av specs ? Vet du kam, topper og komp ?

Nå skal det sies at 350 hester på ingen måte er dårlig. Greit å ha det i bakhodet:) fabrikk specs fra 68 skal man ta med en stor klype salt !!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Okt 2014 21:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

rokkern skrev:
Med 468cid så har du på en måte kubikken som trengs til real effekt, så jeg tenker at det er bedre å gå inn på specs i motoren og se hva du har. Er redd du ikke får så mye mer effekt enn du har fra før med strokerkit hvis det andre du har i motoren er allerede er maksa ut.

Du får litt høyere komp med lenger slaglengde så det vil jo hjelpe dersom kompen er lav. Hva har du av specs ? Vet du kam, topper og komp ?

Nå skal det sies at 350 hester på ingen måte er dårlig. Greit å ha det i bakhodet:) fabrikk specs fra 68 skal man ta med en stor klype salt !!

hm.. :)

har ikke specs på kam\topper\komp

toppene er super cobra jet.
får vel ikke så enormt mye hester på ett strokerkit men du får vel endel moment ?
merka iallefall forskjell på 351c og stroka 351 til 418c
men nå tenker jeg ikke på å stroke til f eks 520 eller noe eg tenke heller på ny sportsman 460 blokk med strokerkit montert noe ala 600 +++ cid ;)
og så bruke diverse deler\topper fra 468 en men med rullekam +større gasser osv....
meen det blir dyyyyyrt hehe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 26. Okt 2014 23:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Joda 600cid er jo så gromt som man får det.... ;)

Tenkte på noen topper som det her feks http://www.summitracing.com/int/parts/t ... /make/ford

Ser at 345cc versjonen får mye skryt på yellowbullet. Ellers er vel kaase en god mann å komme i kontakt med får å få litt anbefalinger.

Og en egna kam rundt 250 @ 0.050. Og komp rundt 11:1.
Bør holde til rundt 600hk om du gjør det helt riktig. Og det er ganske ok i gatebilen det også ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 28. Okt 2014 17:12 
Avlogget
Get going
Get going

Tror faktisk at dyno testen på 336hk stemmer ganske bra jeg. Jeg har kjørt 142km og 8.11 i en ca 1600kg bil og får ut lignende tall, alt etter hvilken kalkulator som brukes. De 580hk som selger snakket om har nok forsvunnet et sted mellom garasjen og stripa :lol: Fant også en tråd om vekt på disse 71-73 mustangene, men ta en tur på biltilsynet (etter at det er stengt) vektene er gjerne åpne hele døgnet.
http://www.7173mustangs.com/thread-how- ... -car-weigh

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 28. Okt 2014 19:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

hmm det var som hehe
kjørte jo fortere med den stroka gamlemotorn
7,87 og 150 km\t

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Okt 2014 01:33 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hastigheten er en god indikasjon på hvor mye hk man har. Når du med gamlemotoren hadde 150km/t så var det rett og slett mer pulver. Det klassiske med gatebiler er at de gjerne har marginalt feste men bra med effekt. Så de oppnår gjerne høye hastigheter, men har tider som bare er ok. Hos deg nå så mangler det rett og slett effekt for hastigheten er for lav. Hvis vi snakker ift 6.70 klassen da.

Jeg henger også endel etter, med bare 153km/t over mål så er det rett og slett ikke nok pulver til å nå 6.70. Selv om festet skulle være 100%. Fyresdal er jo også upreppa så der skal det mye til for å nå 6.70. Det så vi jo også på mange av bilene i pro et. Flere bracket biler med mye effekt som ikke var nede på 6.70.

Blir jo ofte en vurderingssak ift penger hvor mye effekt man har råd til.
Men all effekt i verden hjelper ikke om man har en dårlig kombo. Jeg tenker at du bør åpne motoren i vinteren og analysere ting. Finne komp, kam, flow på topper og cc på innsugsrunnere, og rett og slett finne ut hvorfor den større motoren ikke har effekten den burde. Alt ligger i komboen, og selv en ganske mild motor med de rette delene kan gå ganske godt. Ikke alltid det skal så sinnsykt mye effekt til for å oppnå resultater, men da må alt av deler jobbe sammen i en helhet.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 29. Okt 2014 15:13 
Avlogget
Get going
Get going

Toppfarten lyver aldri :D Først bør du vel finne ca vekt på bilen. Da får du en viss peiling på hvor mye effekt du trenger for de tider du vil kjøre.
Har forresten lurt på hvorfor de har satt indeks i SL klassen til 6.70 på 201m. 7.00 hadde vel passet bedre til 11.00 på 402m. Er vanskeligere å kjøre 6.7 på 200 enn 11.0 på 400.
Super Street har f.eks 10.90-6.90 indeks...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 02. Nov 2014 22:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

har denne kammen : http://www.summitracing.com/int/parts/lun-10340705
innsug : http://www.summitracing.com/int/parts/e ... /make/ford
bg speed demon 850 gasser.
hydrauliske flat tappet løftere med disse løfterne trur eg det va : http://www.summitracing.com/int/parts/c ... /overview/
topper : http://www.summitracing.com/int/parts/f ... /overview/
flat top stempler osv...
skulle vel være rundt 10,5 : 1 i komp så vidt eg forsto.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 03. Nov 2014 03:40 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hva er cranking pressure på ?
Er alle sylindrene innafor ca samme trykk?
Hvor langt kan du dra den før den slutter å dra? Slappe ventilfjærer, dårlig bensintrykk ? Bør ha bra med trøkk ihvertfall til 5500rpm vil jeg tro, og holde godt med til nærmere 6000 uten å falle for mye i effekt.
Kan du ha samme problem som meg kanskje, motor som har vært varm endel ganger og mista litt trykk i stempelringene.

Ser ingenting som peker seg veldig negativt ut i komboen din. Men hadde vært bra å visst nøyaktig komp.

Burde iallfall være 450-500hk i den komboen.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92 ... 102  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support