AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 07:41

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 1982 Chevrolet Van
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 13:14 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
Tja...nå er vi 4 karer som har gått til innkjøp av en 1982 chevy van.
den har 305 motor og th350 gir.
har ikke vert skilter på den på minst 5 år. og den STARTER IKKE :shock:
Vi har nå lagt opp NYE ledninger fra batteriet og fram til starteren på + og skrudd fast i blokken på - ...
OOOOG nå får vi ikke liv i starteren i det hele tatt!

Så vi trenger en tegning over hvordan en starter er koblet opp når det gjelder ledninger, vi har tatt av starteren som var der, og prøvd med min starter, som funket fint i camaroen min.

kan det være noen sikringer som er røket?

Vi har vert under og sett på bilen også..og det er 2,5 eksos hele veien, med simons eksospotter, og headers :D

Rammen ser veldig bra ut.

Men vi trenger hjelp med motoren, så alle ideer taes imot med stor takk :D

Foresten, så skal bilen bli russebil :D så det blir nokk av stereo..
bilen skal lakkes rød, med sprøyte, slik at vi får et noget lunde resultat iallefall.

mvh chevy8 og kameratene ;)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 13:24 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hvis der er batteri på, og dere har koblet direkte til batteriet, og den ikke kiner!
Så er starteren defekt!

Demonter den, og tjekk kullene! evt kobl den på batteriet efter dere har demonteret den!

Prøv evt at rengjøre den! Har haft en starter, som var tet invendigt, af drit! (Spørg mig ikke hvordan, men der var så mye drit, at den ikke kunne snurre rundt!)

Men der er helt sikkert andre herinde, som har mere peil end jeg!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 13:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
men altså.. det skal komme en lyd når man vrir om på tenningen, med de gamle ledningene så var lysene på vanen så utrolig svake at vi valgte å bytte ut ledninger, og starteren kom det bare et lavt klikk ifra.
starteren fungerte 100% uten ulyder eller noe når den var brukt på min 355motor, som hadde littegranne mere kompresjon enn orginalt også..
men om starterene er gåen begge to, så blir det ministarter :D hehe :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 13:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
Høres nesten ut som om batteriet deres er vrak/flatt..

Har dere prøvd med et annet batteri eller startkabler?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 13:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
da vi satt på nye ledninger og batteriet som er fullt oppladet, funket lysene som de skal..og batteriet er på 145amp om det har noe å si? og JA vi skal bestille en større dynamo :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 13:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
blir starteren jordet når den er boltet på? og så skal det en tykk hovudledning for strøm på den, og en liten tynn ledning på for å "aktivere den" når vi vrir om nøkkelen?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 13:53 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Den lille ledningen skal gi styre strøm i fra t.lås og ned til startern...
Er det strøm på den a da dere holder nøkkelen som at dere skulle til å starte :?:

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 13:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
ok..nei vi har ikke testa om det er strøm på den når vi vrir om helt..men skal det være strøm på den? er det noe jording som skal på, eller blir den jorda via godset når den er bolta på slik som eg tenker?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 14:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Blir jorda gjennom gods ja...
Det er styre strøm som skal gi signal til startern for at den skal snurre rundt...

Hvis du har en starter ute så er det bare å koble start kabler på startern og prøve om den går rundt og drar med seg bendix drevet ut...

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 14:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
starteren ligger ute...har snakket med en kar i tlf nå som kan sitt fag..og om starteren funker så skal vi bare legge opp direkte en ledning fra batteriet som styrestrøm med en bryter på..og da skal det blir liv...om ikke starteren er gåen da, noe eg tviler på..hehe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 14:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
skal se om ikke eg får tatt noen bilder av bilen i kveld når vi skal skru litt...den er ganske fin i lakken :D nesten synd å lakke den rød..men det er jo litt overflate rust rundt om..og 2-3 småhull


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 15:09 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Dere kan jo lægge vinyl på bilen, i stedet for å male den!!!

Så er det jo bare å fjerne vinylen, når dere skal selge bilen igjen!!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 17. Nov 2007 16:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
vi tenkte å lakke den med sprøyte.,..eg har svingt sprøyta før for å si d sånn..og vi er ikke så pirkete om det blir litt støv..hehe :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 18. Nov 2007 01:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
eg klarte å glemme kamera i dag..MEEEN nå er det liv i starteren!!! men vi får ikke start...vi sviver litt og så hoster og harker den litt..og slik fortsetter det..har satt på en 65000volts HEI fordeler. og det kommer GOD gnist ut av tennpluggen vi testa mot gods..
det er 5 år gammel bensin på tanken. men vi hellte litt ny bensin i forgasseren når vi holdt på...
burde vi fått tappet av den gamle bensinen?

kan det være tenningen som står feil på? er det innsprøytnings ventilen som kal være helt åpen eller eksosventilen som er helt åpen når sylinderen skal antennes? eller egentlig er begge ventiler lukket akkuratt da?

men om eg fant ut NÅR sylinder nummer 1 foreksempel skulle antennes, så kunne eg funnet ut om fordeleren står rett...

skal prøve å ta noen bilder i morgen :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Søn 18. Nov 2007 10:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
ventilerne skal være helt lukket, når den tender!

kan denne link brukes?

http://wiki.answers.com/Q/What_is_the_f ... ming_right

Ellers er det bare å "google" nettet. Der er tonsvis af information, derute, som bare venter på dere!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 66 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support