AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 16:50

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 21. Jun 2014 22:10 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Ja, takk! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 21. Jun 2014 22:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Ja, etter en pokkers masse kjøring frem å tilbake for at finne en gave til niesens dåp i morgen, fik jeg endelig tid til å luske ut i garasjen, men først måtte jeg en tur inn til en kompis å låne et par høye støttebukker!
Og deretter løfte bakakslen opp på de!

Bilde

men det gikk greit, selv om ribbeinet klagde en del!!

Må se nærmere på vinkelen på støttdemperene, da jeg ikke husker den originale! Men det er ikke så viktig akkurat nå, ser nemlig ut til at den fine tverstiveren jeg lagde må bort! Den passer ikke overens med plasseringen av hverken støtdempere eller fjedre!

Bilde

Kunne sikkert ha fabrikkert nye bærearmer, men hvorfor finne opp hjulet på nytt!!

Bilde

Mine fine pappmaler, blir overført til 4.5 mm plate, når jeg er fornøyd med plasseringen!

Bilde

Kryssforsterkningen måtte jeg også se nærmere på, etter å ha justert kjørehøyde en tre-fire ganger!!!

Bilde

Elsker malertape, det er en del billigere end å bygge i stål, og oppdage at man har feilet!!

Bilde
Bilde

Ble ikke helt fornøyd med plasseringen av rammekrysset. Godt det bare var tape! hehehe

Bilde

Men tenker jeg flytter den litt innover, så den får ankerpunkt i bærearms braketten!

Bilde

Plasmakutter er genialt, når man ikke skal vekke sovende naboer, som skal på jobb i morgen tidlig!

Bilde

Men nå gidder jeg ikke mere, nå er det pilztid!!

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 22. Jun 2014 20:33 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Ingen bilder i dag, da jeg bare demonterte bak akslen, for at få den renset innvendig. (Sandblåsing som ikke falt heldig ut!)
Og så kom jeg i tanke om at oljepluggen satt noe jævlig, så jeg prøvde å varme omkring pluggen og kjøle selve pluggen, det funket ikke, selv med muttertrekker!
Så nå borer jeg ut dritten ut, og renser gjengene, og kjøper en ny, eller lager en!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 29. Jun 2014 00:17 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
Looking good :) Misunner deg plasmakutteren...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 29. Jun 2014 09:45 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Like ikke vinkelen på bærearmene, eller måten som de ble koblet til rammen på. så en del punkter hvor jeg kunne få problemer med metall tretthet!
Så besluttet å prøve å flytte/vinkle de originale brakettene slik jeg fik den vinkelen jeg ønsket!!

Det ble ingen suksess!!

Bilde
Bilde
Bilde

Så etter en liten skattejakt i en container, fant jeg det jeg søkte!!

2 slike!!

Bilde

Kuttet den ene slikt!

Bilde
Bilde

den andre fikk denne behandlingen!

Bilde
Bilde

den enkleste måte å få den korrekte avstanden

Bilde
Bilde

Godt fylt sveisesøm!! den ble full sveiset på begge sider!!

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 29. Jun 2014 09:47 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Begynte å justere bakstilling, hver eneste gang jeg flyttet på en jekk, eller støttebukk, eller en brakett/bærearm, eller et eller annet, måtte jeg sjekke målene, og dobbeltsjekke! hehehe

Men det begynner å ligne noe!

Bilde
Bilde
Bilde

de nedre braketter skulle sitte lodrett, så jeg måtte sikte mig at akslen lå vannrett, og at pinjonvinklen ikke var helt av H til!
Mye er gjort med pappbiter!

Bilde

Har lært av tidligere feil, at man bare punkter inn braketter og lign, i tilfelle man på flytte på de!!

De øvre bærearmene måtte også få en tverstiver å hekte sig på!

Bilde
Bilde

Måtte montere slikt at alt sitter i kjørehøyde!!

Bilde
Bilde
Bilde

Bilde

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 29. Jun 2014 19:37 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 21. Mar 2010 14:52
Innlegg: 1342
Bosted: Nygårdsjøen,Gildeskål!
bakakselfjørene, var det dem du kjøpte av meg?

_________________
-90 Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 29. Jun 2014 19:49 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
yup

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 29. Jun 2014 20:29 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
tid for dagens oppdatering

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

lite klaring, må fikses!!

Bilde

Fullsveiset alle braketter.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde


Så ble det tømming av garasjen, og rengjøring av gulvet, og putte rammen inn inn igjen, og begynne forfra!

Bilde

min lille hjelper!

Bilde

Og testfitting av alle deler, eller deromkring!

Bilde

Det er faktisk plass til en motor her!!

Bilde
Bilde

skal se om jeg rekker å komme i garasjen i morgen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 29. Jun 2014 22:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 07. Apr 2009 20:20
Innlegg: 24
Hvordan blir det med bakkeklaringa med de nye brakettene som du har sveisa i bakakselrøret, de ser unødvendig lange ut


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 29. Jun 2014 22:43 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
camaro355 skrev:
Hvordan blir det med bakkeklaringa med de nye brakettene som du har sveisa i bakakselrøret, de ser unødvendig lange ut



De er for lange med vilje, hehehe (enklere å kappe av litt end å sveise på noe extra!)
Jeg laget de nesten etter samme lengde som de originale, men siden støtdemperen ikke kommer til å sitte på samme plassen som originalt, blir de nok kortet et stykke. Men så lenge de ikke kommer under "Scrubb" linjen er jeg egentlig fornøyet.
Mye av det jeg har laget på rammen er litt for stort, eller materialet er tykkere end originalt, av den simple årsaken.
Det tåler større påvirkning. :D

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 30. Jun 2014 22:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 07. Apr 2009 20:20
Innlegg: 24
Pappa Wolf skrev:
camaro355 skrev:
Hvordan blir det med bakkeklaringa med de nye brakettene som du har sveisa i bakakselrøret, de ser unødvendig lange ut



De er for lange med vilje, hehehe (enklere å kappe av litt end å sveise på noe extra!)
Jeg laget de nesten etter samme lengde som de originale, men siden støtdemperen ikke kommer til å sitte på samme plassen som originalt, blir de nok kortet et stykke. Men så lenge de ikke kommer under "Scrubb" linjen er jeg egentlig fornøyet.
Mye av det jeg har laget på rammen er litt for stort, eller materialet er tykkere end originalt, av den simple årsaken.
Det tåler større påvirkning. :D

Du kunne forsatt borra hullet til staget nærmere bakakselrøret, trenger ikke så mye klaring der


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Lør 05. Jul 2014 00:19 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
camaro355 skrev:
Du kunne forsatt borra hullet til staget nærmere bakakselrøret, trenger ikke så mye klaring der


Måtte tenke litt over den, og måtte jo gi dig rett, så jeg boret et par nye huller en tomme lengere opp, og flyttet bærearmene opp.
Hvilket mente at jeg måtte lage hele dritten om igjen, og starte forfra.
Men nå sitter bakakselen på sin plass, og jeg kan se nærmere på støtdempere og annet moro.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 06. Jul 2014 19:35 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Du verden så mye justering av bakstilling. men fikk da laget en tverstiver til støtdemperne i dag, og begynt på toppen til fjederfestene!

Bilde
Bilde

Dette var den enkleste løsningen på å feste de øverste boltene, sveis dem fast.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Selv bensintanken fant sin plass uten de store problemer!

Bilde

Må sveise litt mere her, men det kommer!

Bilde

Fant en gang 6mm U-plate en plass, og den ble fort utsatt får både vinkelsliper og slegge!

Bilde
Bilde

Skal lage den andre i morgen, så må vi se om jeg snart kan begynne på X-forsterkningen på rammen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 08. Jul 2014 15:59 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Man 13. Jun 2011 17:03
Innlegg: 274
*thumbsup* :D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 21 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support