AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 18:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 102  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 13. Mai 2014 18:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Kjøpe slike neste gang da ;-)

Sent fra min GT-I8190 via Tapatalk

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 13. Mai 2014 23:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
jepp får sjå på da :)

nå er iallefall 2 stk 12,5" vifter som skal gi totalt 6600 cfm bestillt(de gamle har ca 940cfm)
1 ministarter.

så da har jeg litt å gjøre på tirsdag neste uke.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 13. Mai 2014 23:45 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 06. Apr 2013 17:58
Innlegg: 2
Bosted: Fevik
Crazy Horse skrev:
enda skrev:
kanskje slike dekk vil sitte bedre?
Bilde

http://www.summitracing.com/dom/parts/h ... /overview/

de skal være hakket bedre ja så vidt eg har forstått :)


Jeg kjører på Quick Time Pro Dot dekker, veldig godt fornøyd med de :wink:

_________________
1968 Ford Mustang HT
408W Stroker
FMX

+++

Kontaktes på tlf 97685199


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Jun 2014 21:45 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Da er det ei stund siden sist update....
Valle er unnagjort og ikke sær imponert enda hehe beste tid 8.2 sek men sliter med varm motor\ bensin kok og slurete clutch så har litt forhåpninger at det ordner seg etter hvert hehe.
Har bytta ut viftene med noen litt heftigere.. hjalp littegrann men fremdeles noe varmt.\ fortenning er grei og det samme er blandinga.
Har en hedders på passaskjersiden som ligger ca 1-2mm fra bunnpanna.. skal fikse denne så det blir bedre avstand , blir vel kvitt nokka varme der vil eg tru.


Vedlegg:
10317670_763694723662724_7523572366126074463_o.jpg
10317670_763694723662724_7523572366126074463_o.jpg [ 156.26 KiB | Vist 5006 ganger ]
10320889_763694726996057_2308920199321461313_o.jpg
10320889_763694726996057_2308920199321461313_o.jpg [ 184.46 KiB | Vist 5006 ganger ]
DSC_0005.JPG
DSC_0005.JPG [ 231.59 KiB | Vist 5006 ganger ]
DSC_0012.JPG
DSC_0012.JPG [ 205.88 KiB | Vist 5006 ganger ]
DSC_0013.JPG
DSC_0013.JPG [ 233.27 KiB | Vist 5006 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Jun 2014 21:51 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
Driver nå og skal skifte til denne clutchen ----> http://www.summitracing.com/parts/MCL-6921-03

Den gamle er forsåvidt i orden men holder ikke mål.
skal få dreid svinghjulet først.
skal holde til 1000hk liksom dette greiene da ;)
men hvor mye nm liksom ?..

bare bli klar til Fyresdal så :)

slenge på ei spacerplate mellom gasser og innsug for å unngå noe av varmen fra motoren.


Vedlegg:
DSC_0014.JPG
DSC_0014.JPG [ 189.83 KiB | Vist 5006 ganger ]
DSC_0015.JPG
DSC_0015.JPG [ 252.12 KiB | Vist 5006 ganger ]
DSC_0016.JPG
DSC_0016.JPG [ 196.97 KiB | Vist 5006 ganger ]
DSC_0017.JPG
DSC_0017.JPG [ 215.15 KiB | Vist 5006 ganger ]

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Jun 2014 00:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
ja du begynner å få no voldsomme greier nå ;) får nok litt mer friksjon med flere clutch disker!

har du god ventilasjon fra motorrommet da? kommer den varme lufta ut? har en kompis med en SL som slet med det samme. han installerte 2 vifter som de bruker i motorrommet på båter som sugde varmlufta ut.. kanskje det er en ide?

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Jun 2014 10:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
enda skrev:
ja du begynner å få no voldsomme greier nå ;) får nok litt mer friksjon med flere clutch disker!

har du god ventilasjon fra motorrommet da? kommer den varme lufta ut? har en kompis med en SL som slet med det samme. han installerte 2 vifter som de bruker i motorrommet på båter som sugde varmlufta ut.. kanskje det er en ide?



hmm si det.. har heva panseret i bakkant kommer mye varmluft ut ved frontruta da.

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Jun 2014 12:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
ok, bare i tilfelle du ikke hadde tenkt på det ;)

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Jun 2014 12:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Hva var topphastigheten ?

Ang kjøling så har jeg følgende filosofi.
Originalt skulle disse bilene tusle rundt i køtrafikk i sørstatene. Når man sliter her i Norge med 25 grader på en fin sommerdag er det bare en ting å gjøre, bygg tilbake til originalt og sørg for at det virker skikkelig. Mange nyerer biler kjører med en kombo av clutchvifte og elvifte.

Selv har jeg godt igjennom noen faser. Kjører nå bigblock radiator, termostat som åpner på 78grader og clutchvifte. Holder seg rundt 82grader når sola står på. Har ikke shroud - det bør man ha - men siden jeg ikke har no probemer akkurat nå så har jeg ikke styra med det.

Har forresten kobla opp en ekstra el vifte foran radiatoren (som backup) men når den skrus på så stopper nesten motoren fordi den trekker så mye strøm. Catch22. For når elviftene trekker mye strøm så må motoren også jobbe hardere og utvikler mer varme på tomgang..

ET street eller dekka over fra Hoosier egner seg sikkert bedre med manuell. Drag radialene fra M/T sitter dritbra, men når de slipper så slipper de og da henter de seg ikke inn uten at man slipper gassen, og da er løpet kjørt. Gøy å se du er ute å bruker bilen !

Kanskje vi sees i Fyresdal ?

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Jun 2014 12:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Okt 2008 16:14
Innlegg: 873
Bosted: Kongsberg
Er det en ting som trekker motoreffekt så er det propell på vannpumpa. Viskose el ikke.. om bilen har batteri og ting er koblet riktig merker man ikke el viftene på en v8!

Sent fra min GT-I8190 via Tapatalk

_________________
-72 Camaro, 350 SBC, 4speed Muncie M22, Eaton 8.5" 10 bolt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Jun 2014 13:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Jeg er ikke enig med deg enda.
Når jeg setter på elvifta så synker turtallet 100-200rpm og ladinga får seg en skikkelig "dip" - mye mer enn når jeg går rett ifra lys av<fullt fjernlys. Er kobla rett til batteriet med en bryter. Får ikke blitt mye enklere enn det.
Mens når jeg går fra ingen vifte til clutchvifte så er det ingen forskjell på tomgangsturtellet.
Men ja, ved 6000rpm er nok saken en annen. Det som er rart da, er jo at på 1/4 så har jeg 1km/t høyere hastighet i mål med clutchvifte enn uten vifte i det hele tatt. Så her er det nok flere variabler. Ifølge tester så stjeler jo vifter rundt 40hk på 6000rpm så jeg var veldig spent på å prøve uten vifte i det hele tatt. Ikke en dritt forskjell. Bare et kaos uten like med temp hit og dit, koking og søl.

Her foregår det nok flere ting, et kjølesystem som funker er et veldig godt utgangspunkt for å få mer ut av motoren. Og jeg tror at de hk man mister med clutchvifte kontra el vifte får man igjen endel av ved å ha fin motortemp, bensintemp og en motor som yter likt hver gang ved å være like varm, og dynamoen jobber ikke så tungt med å holde ladinga ok. Lurer på hvor mye en dynamo som må forsyne to svære vifter, trekker på 6000rpm ?
Husk at dette var rimelig gjennomtenkt og utprøvd opplegg fra ingeniørene hos GM. Clutchvifte er ikke en hjernedød måte å løse dette på selv om du syns det er lite effektivt enda.

Vil man spare mer effekt så er det også et alternativ å dreve ned hele sulamitten med et mindre hjul på veiva.

Når det er sagt så håper jeg du får systemet ditt til å funke Crazy Horse. Og det ser jo forseggjort ut så det løser seg helt sikkert til slutt :) Litt knot er det alltid.. ! Ikke meninga å ødelegge tråden din... ;)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Jun 2014 13:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
hm jeg har el vannpumpe så det er ingen mulighet for propell ;)
ei heller plass til det ;)
Driver nå på med eksosen og skal få litt mere mellom rom mellom eksos og bunnpanna på passaskjersiden.


skal ikke se bort fra at vi treffes på fyresdal vettu :) var du i valle ?

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Jun 2014 13:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Nei nei nei !!! La oss i hvert fall ikke starte med diskusjon om el vannpumpe kontra reimdreven. hahaha! Jeg lover å PRØVE å holde kjeft. Men.........

Fikk ikke til Valle. Måtte proritere å bruke penger på nye bakdekk, med det resultat at jeg ikke hadde råd til å bruke de. Man kan ikke vinne ;) Men Fyresdal er huka av i kalenderen og lommeboka.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Jun 2014 13:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 04. Okt 2009 12:57
Innlegg: 2064
Bosted: Haugesund
rokkern skrev:
Nei nei nei !!! La oss i hvert fall ikke starte med diskusjon om el vannpumpe kontra reimdreven. hahaha! Jeg lover å PRØVE å holde kjeft. Men.........

Fikk ikke til Valle. Måtte proritere å bruke penger på nye bakdekk, med det resultat at jeg ikke hadde råd til å bruke de. Man kan ikke vinne ;) Men Fyresdal er huka av i kalenderen og lommeboka.



hehe oki :)
sluttfart tja ka va det nå da 135 -140 se om eg finne noe lapp men eg har vel kasta dei hehe

_________________
2003 FORD F-350 "Sotrøret"
1980 Ford Mustang (Foxbody) 1 fast fox.
1979 Ford Mustang Foxbody notch.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Jun 2014 21:40 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 22. Okt 2009 11:21
Innlegg: 493
Crazy Horse skrev:
sluttfart tja ka va det nå da 135 -140 se om eg finne noe lapp men eg har vel kasta dei hehe

Du kvalet vel i 6,70 klassen på 8.226 - 137.93 etter det jeg kan se på resultatlistene. I Street Legal var det vel enda dårligere clutch og varmere motor...?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1523 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 102  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support