Så tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av installasjon av Westin stigtrinn.
Installasjonsveiledningen til disse her er for å si det mildt elendig

Men jeg gikk nå på med krum hals da....
På Tahoe skal det være 5 braketter på hver side av bilen og de skal skrues fast med 2 skruer hver, en gjennom ytre kanal nederst og en gjennom et 8 mm gjenget hull i indre kanal.
På høyre side ligger det rør for AC og varmeapparat så der er brakettene mye spinklere og det står i Westin sin veiledning at man skal slipe (???) av dem for å få rørene på plass igjen.
Det har jeg valgt å droppe og heller prøve å shimse plast brakettene ut. Foreløpig er rørene stripset fast med nylon strips.
Har ikke veldig lyst å slipe ned brakettene da vil de jo ruste dersom du ikke behandler dem.
Ettersom brakettene er slankere på høyre side er det også en ekstra Z-brakett for denne siden som monteres gjennom nedre del av kanalen og braketten.
På venstre side skal det være plankekjøring, men min bil hadde gass så der lå det en kabel og et rør til gassen så da ble det ikke helt rett fram likevel.
Første bilde viser stigtrinnene i esken sett fra undersiden, merk at jeg har tatt ut og rutet om ledningene slik at alle kablene kommer ut fra stigtrinnene ved forhjulene.
Vedlegg:
ledninger samlet i del nærmest front av bil comp.jpg [ 43.02 KiB | Vist 5174 ganger ]
Måtte bruke 8 mm gjengetapp for å få gjenget opp de indre kassemuttrene på indre kanal
Vedlegg:
bruker gjengetapp her.jpg [ 38.27 KiB | Vist 5174 ganger ]
Vedlegg:
nyttig verktøy.jpg [ 29.24 KiB | Vist 5174 ganger ]
Her sees hull i nedre del av kanalen som brakettene monteres i, det er 5 av disse på hver side. Merk at disse må bores opp for å få de litt større skruene gjennom.
Vedlegg:
hull i nedre del av kanalen.jpg [ 30.44 KiB | Vist 5174 ganger ]
Dette bildet viser brakett på venstre side hvor jeg mått flytte på røret til gassen samt en ledning.
Vedlegg:
brakett sett fra innsiden av kanalen.jpg [ 24.87 KiB | Vist 5174 ganger ]