Okei, da har jeg fått klora litt med kasse og converter igjen. Skaffet meg en MC jekk, takker for det tipset !

opp med bilen og ned med kassa.
Tok ut converteren og så til at den gikk fram og tilbake uten trøbbel. Check ! Tørka litt svette og tok meg en røyk!
Monterte opp kasse igjen og måtte bøye flexplata tilbake igjen mot kassa. Da passa det så fint atte.
Vedlegg:
20131206_142548.jpg [ 83.94 KiB | Vist 6703 ganger ]
Ellers så har jeg nøsta opp i mye gammal moro.
En ting som er nytt for meg og jeg trenger litt hjelp til er følgene:
Under på blokka, høyre side i kjørerettning sitter det er klokke. Denna har selvfølgelig noe med diesel tilførsel å gjøre. Og jeg tippa det er matepumpe fra tanken ?
Vedlegg:
20131206_142201.jpg [ 82.91 KiB | Vist 6703 ganger ]
Denne motoren jeg har skaffet meg har sitti i en g20 , tror jeg. Og det er plassert et lite filter rett under luftintaket. Dette mente jeg var et sekundær filter, men røret fra pumpa/klokka går rett inn i det filteret så videre til dieselpumpa. For så videre til dysene. Ikke noe mulighet for å "koble" seg til.
Vedlegg:
20131206_141901.jpg [ 84.12 KiB | Vist 6703 ganger ]
Litt dårlig bilde men man ser hvertfall hvor jeg mener.
Et dette det eneste filteret som skal være med på moroa? Jeg har jo også et primær filter, som jeg tenkte jeg skulle montere igjen.
Pumpa jeg har fra før er ei lita elektrisk ei som matet fra tanken og opp til primær filteret, for så videre til diesel pumpa. skal vel være annderledes på denne kanskje.
jeg har ikke vært så mye borti detta med andre ord !
Tips mottas med takk.