AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 29. Mar 2024 07:01

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Jamco "fucking" suspension
InnleggSkrevet: Lør 28. Jul 2012 19:08 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 13. Jan 2009 23:37
Innlegg: 230
Bosted: Fredrikstad
Hallo, er det noen på dette forumet som har bestillt noen deler fra Jamco Suspension og ikke har har fått delene.
Jeg har bestillt deler til Forden og selvfølgelig betalt med Mastercard. men begynner å bli ganske sur på det jævla useriøse firmaet. Nå er det sånn at dem har slutta å svare på mail og tlf. Har snakka med Jet-carrier om dette men dem har jo ikke noe med dette å gjøre ( skjønner jo det, men fikk greie på at det er 7 Jet-carrier kunder som har handla der i år).
Kan jo ikke gjøre så mye feil, når du putter varer oppi en jævla elektronisk handlevogn. Går til "kassa" og betaler =D>
Har også snakka med banken min som igjen har opprettet en sak på dette, hvor det blir etterforsket "over there".
nå er det mange kloke hoder her på forumet, som kanskje har noen tips? For jeg vil gjerne ha det jeg har bestillt.

mvh Finn Johansen

_________________
/Finduz

1950 Ford shoebox
1953 Mercury Monterey
1968 Ford F-100 shortbed


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 29. Jul 2012 20:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Hva sier Jamco da? At delene er sendt? Eller vil de ikke sende dem?

Hos flere firmaer så blir noen av varene sendt direkte fra produsent, dvs at tredjepart er innvolvert.
Kan dette være tilfelle her?

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 29. Jul 2012 21:40 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 13. Jan 2009 23:37
Innlegg: 230
Bosted: Fredrikstad
Hei Nitro66 - takk for svar og innspill :D
Du spør om følgende: Hva sier Jamco da? At delene er sendt? Eller vil de ikke sende dem?
Hos flere firmaer så blir noen av varene sendt direkte fra produsent, dvs at tredjepart er innvolvert.
Kan dette være tilfelle her?


Nå er det sånn at dem har slutta å svare på mail og tlf. Jeg bestillte delene 25 mai og det blitt lovet levering etter 3-4 uker.
Ja - det er levering av noen deler fra en tredjepart. Men syns at det er surt å ikke få svar lenger :cry:
Er jo ikke rart at vi mennesker blir skeptiske til å handle på nett.
Skulle tro at dette firmaet er ganske stort iflg rod miljøer world wide.

mvh Finn Johansen

_________________
/Finduz

1950 Ford shoebox
1953 Mercury Monterey
1968 Ford F-100 shortbed


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 29. Jul 2012 22:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Ta en titt på facebook sia demmes og du vil se at det e mange som slit med dela fra dem. der kan du jo også etterlyse delan, slik at andre ser at det e fleire som har problemer

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 29. Jul 2012 22:34 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 13. Jan 2009 23:37
Innlegg: 230
Bosted: Fredrikstad
Takk for tipset grogei :lol:
Det skal jeg gjør med engang.

mvh Finn Johansen

_________________
/Finduz

1950 Ford shoebox
1953 Mercury Monterey
1968 Ford F-100 shortbed


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 30. Jul 2012 22:15 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 13. Jan 2009 23:37
Innlegg: 230
Bosted: Fredrikstad
grogei skrev:
Ta en titt på facebook sia demmes og du vil se at det e mange som slit med dela fra dem. der kan du jo også etterlyse delan, slik at andre ser at det e fleire som har problemer



Da har jeg fått meg nye " dudes " på facebook :mrgreen: Ser ut som det skjer noe nå. Står sterkere når man er flere gett:::
Har i hvertfall fått tilbake melding på hvor noe av delene er og hva som har skjedd??? Men er ikke helt trygg på dette ennå
som den skeptiske nordmannen jeg er =D>

For jævli at noe sånt skjer i dag men hvis Jamco er halveis konkurs , så er det kanskje ikke så rart. Ikke vet jeg.
Men det jeg vet at kreditt må det være dårlig med hos dem.

Fortsettelse følger.

Dette er til ettertanke hvis det flere som har tenkt å handle der, hos Jamco Suspension enterprices.


mvh Finn Johansen

_________________
/Finduz

1950 Ford shoebox
1953 Mercury Monterey
1968 Ford F-100 shortbed


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 31. Jul 2012 19:00 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 13. Jan 2009 23:37
Innlegg: 230
Bosted: Fredrikstad
Da har det skjedd ting i dag også :mrgreen:
Fikk mail i går . Senkefjærer,støtdempere og sjakkelsett ble sendt igår.
Fikk ny mail i dag hvor det stod at senke bladfjærene og u-bolt kit blir sendt i dag =D>
og at dropspindlene blir gjort ferdig i dag??? #-o what the fuck. har jeg betalt for deler for over 2 mnd siden,
også blir dette produsert på 1-2-3 i løpet av 3 dager. Bare fordi du blir forbanna og tar tak i det?
Og det som er greia nå er at jeg har tracking nummer som jeg har etterlyst i over 1 mnd.


Finn Johansen

_________________
/Finduz

1950 Ford shoebox
1953 Mercury Monterey
1968 Ford F-100 shortbed


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 04. Aug 2012 00:04 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 13. Jan 2009 23:37
Innlegg: 230
Bosted: Fredrikstad
Deler er på vei iflg Jet-carrier.
Mangler fremdeles noen viktige deler i forstillinga. får se til Mandag om det har skjedd noe.

Vil Skryte av Andre hos Magnum v/ (Jet-Carrier) som har sjekket opp at jeg faktisk får deler og ikke bare "murstein" i pakkene :mrgreen:




Finn Johansen

_________________
/Finduz

1950 Ford shoebox
1953 Mercury Monterey
1968 Ford F-100 shortbed


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Okt 2013 00:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Des 2006 02:02
Innlegg: 797
Bosted: "Sun Home Valley"
neste gang, prøv CCP , de har et myyyyye bedre rykte. Jamco gir opp problemer med underleverandører som grunn til "stadige" sene leveringer....

_________________
" If your car needs more than two hubcaps,
it aint cool! "


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 12. Okt 2013 04:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 30. Jun 2013 16:42
Innlegg: 43
Bosted: Oslo
Sitat:
Vil Skryte av Andre hos Magnum v/ (Jet-Carrier) som har sjekket opp at jeg faktisk får deler og ikke bare "murstein" i pakkene


Bra at de gode får litt skryt, det er så lett å glemme når alt fungerer prikkfritt. Jetcarrier har vært helt suverene å ha med å gjøre i alle de forsendelsene jeg har fått de siste årene, de anbefales på det varmeste!

_________________
1977 Dodge Aspen Wagon, SuperSix, 904


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 31. Okt 2013 13:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
problemet er at man ikke sitter med delene selv på lager... de samler opp bestillinger og så sender de til produsenten som lager en serie med deler som så sendes butikken man handler fra... er det en komponent som inneholder deler fra flere produsenter, ja så kan det ta fryktelig lang tid føre den komplette delen er produsert og sammensatt..
er produksjonen av komponenter satt til ulike deler av verden, så tar det noen uker med båtfrakt fra produsent til de som selger deler...kassevis med tunge understellsdeler sendes nok ikke med fly for å si det slik... iallefall ikke om man skal tjene penger på det man selger...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 01. Nov 2013 10:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Kjøp via Summit Racing eller Jeg's, hvis mulig. Da har du enda en brekkstang å bruke mot de, hvis de ikke leverer.
Summit risikerer ikke ryktet sitt på trege/rotete produsenter.

Selv om handelen da går gjennom et ekstra ledd, er det langt ifra sikkert at det blir dyrere. Produsentene vil ikke utkonkurrere forhandlernettet sitt, og setter gjerne prisene litt høyere på sin egen hjemmeside enn hva man får varene for ute hos forhandlerne.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 02. Nov 2013 15:19 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 10. Des 2011 20:10
Innlegg: 22
Har en kompis som bestilte deler til sin 51 Ford fra Jamco, skivebremsekit mm. Etter over 1 år uten og ha fått deler, masse telefoner uten og få svar og mails som aldri ble besvart ga han nesten opp. På en av mine turer til L.A fikk jeg i oppdrag og dra innom firmaet for og høre med de "face to face". Fant en fin shop med meget kundevennlige butikkmedarbeidere. Forklarte saken, hadde med ordrenr. Fikk snakke med sjefen som var meeget hyggelig og forståelsesfull. Kunne bare ikke forstå hvordan dette hadde skjedd. Beklaget veldig det som hadde skjedd, hadde ingen forklaring på det og ikke svare på mail...Lovte at han personlig skulle få pakket ordren i løpet av dagen (ganske stor ordre), og få shippet den neste dag. Følte meg svært trygg på at så kom til og skje, da det virket som en seriøs butikk. Etter 1 mnds tid begynte kompissen og etterlyse delen igjen- ingen svar hverken på tlf eller mail. Litt overr 6mnd senere dukket delene endelig opp- 2 år etter bestillingen!!!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Nov 2013 00:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 03. Des 2006 02:02
Innlegg: 797
Bosted: "Sun Home Valley"
Jamco har hatt problemer, først og fremst pga. gammel driver ikke orker mere... men nå skal det være endringer med ny eier.... sier ryktene.

_________________
" If your car needs more than two hubcaps,
it aint cool! "


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support