AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 20:12

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 20. Sep 2013 20:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 23. Jan 2010 19:29
Innlegg: 299
Bosted: Bamble
Ølbrygging er artig det. Har brygga noen dunker selv.
Kjøpte enkle sett fra Europris som ble helt ok. Funka godt gjorde de og :)
Må igang med noen nye sett selv snart.. Bare synd at det er så vanskelig å vente til det blir helt ferdig :lol:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 27. Okt 2013 20:23 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Helvete fryste over, og jeg krøp til korset, og handlet mig en liten plastrakett!! (Konen bestemte, så det var under protest!!)

Både Miradaen og Masteren er kommet under presenning, og Pontiac'en og Mavericken står i teltene sine, og venter på bedre vær.
Låven står desværre fortsatt, og jeg våger ikke å komme i nærheten av den. (den er livsfarlig nå)

Nå håper jeg bare på et par positive svar, på enda en ladning med jobbsøknader jeg har ute, så det kan bli kapital til å få leiet et verksted! (Drømmen om et plant underlag frister fælt mye! hehehe)

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 27. Okt 2013 20:51 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
he he vi må få se bildet av den plastraketten.... :)

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 27. Okt 2013 21:05 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Devilstower skrev:
he he vi må få se bildet av den plastraketten.... :)


Kan sende på PM, da den absolutt ikke passer inn på et amcarforum! hehehehe

Men kan da fortelle at det er en 1998 :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: i stasjonsvogn utgave, med hengerfeste!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 27. Okt 2013 22:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
he he det er såpass ille... :wink: Høres ikke bra ut...

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Søn 27. Okt 2013 23:07 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 13. Apr 2006 08:33
Innlegg: 1362
Bosted: Tollnes , Skien
Hva gjenstår på miradan før den er kjørbar da?? Du gjorde jo bra progress på den før det sa stopp.. hehe!!

_________________
|And the girls say: Save a horse, Ride The Cowboy|

x - 1980 Dodge Mirada!
x - 2003 Chevrolet Tahoe!
o - 2002 Harley Davidson 883R!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 28. Okt 2013 09:32 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Ikke mye, egentlig.
alle skinnoverflater fikk autoglym behandling, i et forsøk på å få skinnet til å holde litt lengere, men jeg mistenker at de må trekkes om på sikt.
Kompressoren til AC'en må monteres igjen, da reimen til dynamoen går den veien rundt, og man ser den mangler!
ledningsnettet må tilpasses litt til, og så må den fylles opp med glykol, og startes!
Deretter må forgasser og tenning justeres. og den skal være kjørbar!

Halvdelen av lakken mangler, da jeg ble lettere lei av å se på klarlakk fly rundt i lufta, når det blåste.

Så løp jeg tør for energi, og kom ikke lengere på Miradaen.

Tenke at jeg nå måtte få gjort litt på Masteren, og lagde så innerskjermene bak ferdig, og begynte på et nytt koffertgulv.
Ble heller ikke ferdig der!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 28. Okt 2013 11:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Ulempen med for mange prosjekter er at man gjerne ender opp med at man ikke blir ferdig med noen, men jammen formerer de seg på utsiden!!!!

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 29. Okt 2013 20:54 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
Mange nå som venter på å se Miradaen ;)..

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 30. Okt 2013 00:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 01. Mai 2013 00:04
Innlegg: 83
som aw-100 sier mye å gjøre :D

_________________
american cars forever


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 19. Nov 2013 19:37 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Jan 2010 11:36
Innlegg: 143
Bosted: Østfold, Mysen
Skjer det noe med Chevroleten Wolf? Ser alltid etter oppdateringer fra den når jeg er her inne :-)

_________________
Chevrolet Master Deluxe 1938
viewtopic.php?f=3&t=21997&p=163127#p163127


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 22. Nov 2013 11:00 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Nei, dessverre er det kun planlegging av ledningsnett på Masteren som jeg driver med for tiden.
Hadde jo fått lovning på at låven skulle rives, så jeg pakket jo alt sammen i et forsøk på å være klar når de kom for at rive!
Og det er ikke mye man får gjort, når alt er stampet sammen på liten plass!
Dessverre, har det ikke kommet lengre med rivningen, og låven står fortsatt (mer eller mindre!) så jeg har vurdert å finne noen folk å gå sammen med i området, og leie et 200kvm verksted jeg kjenner til!

Men så snart jeg har nyheter, skal jeg nok legge de ut! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 09. Des 2013 17:18 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Forsiktig optimisme, da jeg har fått kontakt med SVV, og vi er i ferd med å avtale et besøk, så de kan se på bilen!

Nå vurderer jeg å ta turen til et av våre lokale gartnerier, og høre om de skulle har noen stålbuer til overs etter siste oppgradering av drivhusene! kunne bli en fin liten mekkegarasje, om alt klaffer!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 11. Des 2013 18:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 07. Des 2013 07:14
Innlegg: 381
Bosted: østlandet
Pappa Wolf skrev:
Forsiktig optimisme, da jeg har fått kontakt med SVV, og vi er i ferd med å avtale et besøk, så de kan se på bilen!

Nå vurderer jeg å ta turen til et av våre lokale gartnerier, og høre om de skulle har noen stålbuer til overs etter siste oppgradering av drivhusene! kunne bli en fin liten mekkegarasje, om alt klaffer!

Hvordan ser disse stålbuene ut, runde eller firkantete?, er dem til å demontere ved behov?
og er dem galvaniserte?
Leter etter noe lignende selv, vil legge presenning over for å få meg en carport, uten å måtte søke byggetillatele. Vet du ca. prisene på brukte?

_________________
Bilde

“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 12. Des 2013 10:14 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
BigDooley skrev:
Hvordan ser disse stålbuene ut, runde eller firkantete?, er dem til å demontere ved behov?
og er dem galvaniserte?
Leter etter noe lignende selv, vil legge presenning over for å få meg en carport, uten å måtte søke byggetillatele. Vet du ca. prisene på brukte?



De er vanligvis ovale, men det blir litt feil å si, da utformingene er forskjellige fra producent til producent!
Har enda ikke funnet noen som ikke er galvanisert, mye og høy fuktighet i drivhuse!
Har vært inne på tanken om å få tak i en håndfull byggegjerder, og ellers bare forsterke litt, og sette opp hjemmelagde takstoler, men har ikke kommet lengre end til tanken! hehehe (har hele tiden håpet på at låven ville bli erstattet med verksted, som lovet!)
Men har ikke lyst å stå ute i vinter å bli gjennomkald. (Et år med automatisk punktsveising, var nok, Brrrrrrrr)
Derfor jeg vurderer en eller annen form for dekke!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support