sunnanamcar skrev:
da går man å venter på deler til firebirden, bestilte en ny griffin pro series alu radiator siden den gamle sprakk noen plasser. Samtidig så ble det nye bakskjermer levert av sherman/Goodmark. 3-4 dager etter at jeg kjøpte firebirden så ville den ikke starte, var ut med starteren og blåste den rein. Starta fint etterpå, det ble noen test turer men rett etter at den ble parkert så fosset det vann, så motoren kokte. Motor og gear er nettop overhalt, kjørte en tur til og kjente på radiator slangen ingen antydning til koking. men temp målern viste 95 grader. å det var nok blokka som var varm, mistenker at jeg har fylt feil bensin. det er heller ikke noe temp måler i den så det er fri sirkulasjon, så det må vel være feil bensin eller dårlig vannpumpe. har kun fylt 95, men tror det skal være 98. blandet oppi med litt bly erstattning, får se hvordan det blir når jeg får nye radiatoren.
Begynte heller med å pusse ned bilen, bakskjermene var full av spakkel, bilen hadde gått som street legal tidligere så det er sikkert spakkla igjen endel bulker istede for oppretting. pusset ned den ene døra platrein, så ganske bra ut. men går nå å venter på radiatoren så jeg får flytta bilen til garasjen. driver å innreder garasjen nå, bilder kommer..
Bensin har vel aldri vært en grunn for at det blir varmt...
at motoren er nyoverhalt er vel heller en idee å sjekke ut, er alt byttet inni motoren får du jo håpe at den ikke er montert med for trange klaringer noen plass, det kan gi masse varme...
feil tenning...
termostat?
vannpumpe?
tett radiator?
hvordan kjørevifte/kjølekappe har du til radiatoren?
er slangen din fra øvre vannutaket på radiatoren rett bort eller ned til motoren?
en buet slange som noen klarer å montere, så blir det luftlomme i slangen som lager bøll og koking/varmere motor enn nødvendig...