Da ble det plutselig en ny g20, som blir bruksbil. Bruker bare denne tråden til den også.
Skal prøve å skrive det kort og greit.
Tidl eier kjøpte bilen i november 2012. Planen var russebil. 6 uker før russetiden begynte så ble bilen malt rød...
Heldigvis bare rett på bilen uten å pusse ned, samt de var flinke til å bruke VANNBASERT maling. (Y)
Hjernen tok også kveld, og bilen ble da satt på verksted, og en stund etter at den var ferdig på verksted, men ikke hentet har det vert noen folk inne i bilen å prøvd å stjele den... De ga opp, men resultet ble at tenningsnøkkelen ble ødelagd, "brake shift interlock" virker ikke. Og rattlåsen av en grunn ble demontert. Tror det var pga sleping fra verksted til en parkeringsplass.
Uansett, jeg kjøpte bilen. Fikk en kamerat til å hente meg mitt på natten, (Han var nettop ferdig på jobb)
Og planen var å slepe denne, vis jeg ikke fikk ut tenningslåsen. Eller å holdt på en stund fikk jeg omsider ut den knukkne tenningslåsen, og med litt på bekostning av at hovedlys, og blinklys ikke virker. (endte opp med å røske ut litt plastik bak rattet, for å komme til bolten til tenningslåsen...Rattstammen skal uansett byttes. )
Bilen ble så startet med startkabler, den ble påkostet nytt batteri og ny/brukt hjerne av tidligere eier, men batteriet var tomt og trengte litt starthjelp. Hva er vell greiere da en g30 van med batteri montert i bakenden.?
Bilen ble det vertfall gang på og den startet fint og sveiv fint. en stykk sidepipe på førerside rett etter katalysator. Broom brrom.
Motoren er en 350 TBI som er koblet til en th700r4 girkasse, som ble overhalt i 2002 til en sum på 18k. Synes den girer litt små hardt men har ikke akkuratt prøvd biler med 700 tidligere.
Så bilen ble så kjørt hjem, hele turen gikk uproblematisk.
Brukte 3 og en halv time igår pluss 600kr i selvvask for å få av litt maling. klarte grovt front, bak og pasasjer side å fikk av meste parten. Er da en MARK 3.
Senere begynte den å være litt tullete på turtallet. Skulle flytte bilen litt men den ville ikke holde seg på turtallet.
Har også "service engine soon" lys i dasjbordet.
Slik Så den ut da tidligere eier kjøpte den.

Bilen ble tilnermet ribbet og malt rød:

Litt rust her:
https://lh6.googleusercontent.com/-R30u ... 6766_n.jpgFørerside:
https://lh4.googleusercontent.com/-VVEY ... 2311_n.jpg

Etter da 3 en halv time i selvvask:

MR.BEAN STYLE:

Komentarer og råd og slik taes med takk og et stort smil =)
Planen videre blir følgende:
- Få av alt maling og så en polering
- Bytte rattstamme
- Kjøpe/Montere svingbart understell til en stol
- Service (Alt av oljer på drivverk, filter, kjølevann, termostat samt bolt på bakaksel)
- Rustsveising.
- Legge opp kabler til anlegg
- Bygge opp bilen innvendig. Altså f.eks teppe på gulv vegger tak, innvendig lys etc.
Noen som har et forslag ang det med tomgangen.?