AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 22. Aug 2026 20:56

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 02. Apr 2013 21:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Med flere bolter med store mellomleggs/stoppskiver i bunn osv gjennom bunnplate+hattehylle og chassie, + noen vinkelgjern som er festet fra bunn til frontplate so ser eg ikkje so stort problem i det...MEN,burde fått festa elementa godt også.. men uansett er ikkje sikkert det blir plass i det heiletatt, mulig det blir 2 seperate kasser med mindre elementer i også. men skjønner ka du mener, planen min ser litt skremmende og ekstrem ut,det tviler eg ikkje på.. he he.. boltet fast blir det uansett om ka eg bestemmer meg for ka eg skal ha bakpå der.

Har ikkje sett tegn til vannlekasje i dag, var vertfall fullt med vann i radiator bl.a og har ikkje sett tegn til noe drypping sålangt..men ruste ikkje motoren voldsomt i dag heller da.. men ok, skal sjå etter om det er noe form for rundt hull i bunnen av vannpumpa og følge ditt råd :D

Da er gassflaske levert til påfylling og planen er å fortsette med den utvendige rustsveisinga på dører.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Apr 2013 21:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Transamtussan skrev:
OldisEinart skrev:
I dag er en god dag :mrgreen:

Regner med at jeg kan gratulere deg med godkjent bil i dag. :wink:

Takk for det :) hadde 17% ujevnhet på bakbremsene i dag... så det blei ok, så det får no bare være slik inntil videre, kom seg vertfall.

Noken som veit om vognkort kommer før skillta, eller at vognkort følger med skilta i posten? husker ikkje kordan det var med forrige bil.

Ellers har eg vert på biltema og kjøpt meg en slik komplett sak for å kobble til "ekstralysene" som fjernlys via fotbryter.
Ellers litt anna knask...
Frontlyktene som eg justerte på en murvegg var faktisk så bra at det låg i fint riktig område i lyskontrollen også..så da er mitt øyemål okå.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 03. Apr 2013 13:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

hehe... det ser rimelig dumt ut åsså da å fylle hatthylla med basskasse...

men se her...

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 03. Apr 2013 19:32 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Er ikkje basskasse dette her som skal på, den blir nok baki :) men ja det hadde nok ikkje sett så pent ut heller med en slik kasse bakpå,det blir nok det styggeste anlegget eg har bygd noen gang for å sei det sånn,men gjøre det på en enkel måte :S skal ha først noen mindre seperate kasser bakpå som blir festa, så får man se om lyden blir ok. fin tabell det der,utrulig kor mye vekt det blir..bra dei ikkje har testa flygene høytalere enda da :lol: veit om ei som fikk ei hattehylle i bakhaue,bilen krasja i ett tre :S

har fått på plass en del asfaltmattebiter under hattehylle i dag og formet med varmepistol, kjedligt arbeid, og lagt litt på hjulbrønn innvendigt og veggen bak baklyktene.. resten blir fylt med silentcoat o.l (slike mjuke dempe asfaltmatter) har også funnet flere orginalhull i hattehylle chassiet som eg kan bruke for å bolte fast hattehylla som skal komme der.
lagt opp strøm til cdspiller og skifta ut noen gamle kabelsko på elnettet.
Sveisegass er også henta så fortsette på dørene tenkje i.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Apr 2013 14:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ja i dag kom skilta fra Lator, så da var det berre ut å montere.. bakre skillt var 17,2cm i høyden og det passte akkurat, med ok nøyaktige mål på hulla til skruene så gikk det fint,tar så vidt i plasten nederst når luka tas ned så er kjempefornøgd... ellers var det 3mm i bunn og topp som kunne evt trikses til med å kutte dei ned siden total godset var på 4mm. men slapp å gjøre noe med det. No er det berre å vente på at vognkort skal dukke opp... :oops:

Bilde
Bilde
Bilde

Fikk min 3`dje cd spiller til bil i dag også..så blir å montere etter hvert, 3 biler med 3 anlegg som er i bruk må man jo ha :lol: gøy å bruke penger =P~

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Apr 2013 15:26 
Avlogget
Get going
Get going

OldisEinart skrev:
Ja i dag kom skilta fra Lator, så da var det berre ut å montere.. bakre skillt var 17,2cm i høyden og det passte akkurat, bla bla..............bla.....bla..................................... osv..... No er det berre å vente på at vognkort skal dukke opp... :oops:

........................................SENSURERT..........................., 3 biler med 3 anlegg som er i bruk må man jo ha :lol: gøy å bruke penger =P~

Kan du ikke bestille det også hos LATOR da? :P :P :P

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 04. Apr 2013 20:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

hehe, Ja hadde det vert så enkelt så, kan jo hååpe på det dukker opp i posten i morgen da :oops:

I dag dilla eg litt med cdspiller tilbehøret, lagde meg en ny ramme pga hullet som var i treplata i dash var alt for stort,så lagde meg en midlertidig,for tenkte å lage meg nye treplater i dash i seinere tid. kappa ut,pussa,trekte den og satte den i, og lagde hull for usb kabel under spiller.
Begynte på dørboksene i bakdørene og,pussa ned gammal fæl plast, vaska med whitsprite, dysja spraylim og slenkte på stoffet. Ingen ting er bedre enn wunderbaum,gammal mygl lukt og freshe amcar fargar :lol:

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 05. Apr 2013 11:57 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Fikk mail av BT i dag rundt halv 10 tiden, vognkort var allerede under veis, så mulig det dukker opp i posten i dag eller i morgen.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Apr 2013 02:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

gjort litt smått i dag også.. ,,trur eg må lakke den fæle orginalfargen på dørene..kanskje i bilens orginale farge på karosseri om eg finner lignende farge på boks. da matcher den trekket eg driver å drekker opp detaljer med..men muligens bli litt mørkt igjen..hmm..får prøve.

demontert grillene også,plasten var stygg og bleiket og dårlig krum osv så pussa maskerte og lakka det svart matt for å prøve...
ellers lappa litt på førerdøra,og polert frontfanger,grilldetaljer,blei litt reinere og blankere.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Polert øvre del mens nedre del var slik den var,kom seg litt..

Bilde

Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Apr 2013 13:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Bromletur i dag :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 06. Apr 2013 19:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Fått satt i cd spiller og satt på plass noen midlertidig høytalere,og venter på at det skal slutte å snøe så blir det kanskje krusings i kveld.. :S

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Apr 2013 12:20 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

blir knall detta :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Apr 2013 22:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Kjekt å kruse i dag i sola:)

har lånt bukkjen til en kompis og funne vannlekasjen på vannpumpa, er pakningen eller ka det er for lageret på viftehjulet det lekker ut, mulig eg tetter dette midlertidig med pakningsgugge om det går i mens eg bestiller meg ny vannpumpe.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Apr 2013 23:10 
Avlogget
Get going
Get going

OldisEinart skrev:
Kjekt å kruse i dag i sola:)

har lånt bukkjen til en kompis og funne vannlekasjen på vannpumpa, er pakningen eller ka det er for lageret på viftehjulet det lekker ut, mulig eg tetter dette midlertidig med pakningsgugge om det går i mens eg bestiller meg ny vannpumpe.

Har du prøvd radiatortetter? (kanel går visst også)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 07. Apr 2013 23:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hørt om kanel metoden men har ikkje prøvd det før, skal finne riktig pumpe via casting nr fra min pumpe til fra denne lista her pga forskjellige lengder vistnok,så berre kjøper eg meg en ny en tenker eg. :) er ikkje så mye vann som eg ha måtte etterfylt men merker det forsvinner litt.

http://www.oldsmobility.com/oldsmo/view ... ?f=6&t=391

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 15 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support