Crazy Horse skrev:
holeshot skrev:
Crazy Horse skrev:
3/4 omdreining har gjort sånn eg alltid har gjort som Frodster forklarte meg..
er nok løfterne som er kaputski men eg har nye liggende da mekaniske men da trenger eg lengre støtstenger for det var steikje store forskjell på disse løfterne hehe
Skal du bruke mekaniske løftere på en hydr. kam ?? Da ville jeg sjekket med de som har laget kammen først !!
Er ikke lenge til 20 april og street legal på Forus. Da kan du teste sakene

ja skal bruke det med hydr kam , skulle ikke være noe problem visstnok i flg motorkyndih

frister med street legal ja men tvile på at det blir så tidlig uansett

Mekanisk rulle løftere på en hydraulisk rulle kam. Altså ikke flat tapet mekanisk på en hydraulisk rulle kam.
*edit*
Hydrauliske rullekammer har ikke en grinding som gjør at klaringen mellom vippearm og ventil bli "bygget opp" i grindingen til kammen, da hydrauliske løftere alltid har full kotakt (fjærer jo i oljen) så på en hydraulisk kam grind blir denne klaringen ganske brått redusert når vipparmen skal presse ned ventilen,,ved bruk av mekaniske rulle løftere.Krever god justering av ventil klaringer for å ikke gi for mye ventil bråk eller varmeutvikling, Men det går ann å bruke mek. rulleløftere med rullekam med hydraulisk grind, men det annbefales ikke. Tror jeg har tolket infoen jeg fant rett?