AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:51

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 15:28 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 07. Apr 2010 13:09
Innlegg: 5
Hei.

Noen som har erfaring og tips for å få godkjent bytte til ny ettermarkeds sub-frame på 2.gen Camaro?
Blir jo tannstangstyring, wilwodd bremser, coil-overs o.s.v., så regner med trøbbel på neste EU hvis dette ikke er ført inn i vognkort. På deler fra USA så finnes det jo ikke noe TÜV papirer, eller annen "dokumentasjon". Så hva gjør jeg videre?
Og til info: Sub-frame er ikke handlet ennå, men prøver å sette meg inn i problemstillingen.

Leste om en 68-69 Mustang i Amcarfor noen måneder siden, som dette var godkjent på, så det er kanskje ikke helt umulig?

Alle innspill mottas med takk.
Og har prøvd å søke først, men fikk dårlig match.

Mvh Per

_________________
-72 Camaro SS "Pro-Touring" light...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 15:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Sep 2009 11:19
Innlegg: 2935
Bosted: Stavanger
Hei

Vist du skal ha det godkjent i vognkortet er det nesten bare 1 vei å gå.

starte med mail til Amcar.no,

Nye reglene hjelper deg mye, vil dette bli godkjent i et annet EU/EØS land, må dem godta det i Norge. , så enkelte drar først til søta bror og får godkjenningspapirer på ombyggingen, for så hjem til Norge. men ta en prat med teknisk avdeling på amcar oppgi ditt medlems nr og du får ganske kjapt svar på hvordan du skal gå fram, eventuelt hva som kan være godkjent og hva som ikke kan være godkjent.

Vet noen er merket racing only, å da sier det stop.

Her inne blir det desverre alt for mange synsinger.

_________________
1965/2004 Mustang mach1
1970 Plymouth GTX 440 6 Pack
1970 plymouth GTX 440
1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 15:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Problemet med Sverige er desverre at de er restriktive med å skrive i vognkort. De sier bare "det er greit tut og kjør", og da er du like langt... Mye morsomme biler som er "road worthy" i Sverige som du aldri får på norske skilter...


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 16:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Begynn med å søke til biltilsynet. Utrolig mye som har blitt godkjent så lenge du er ydmyk nok og tilsynet tror at det er de som bestemmer.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 17:53 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 07. Apr 2010 13:09
Innlegg: 5
Takker for svar.

Planen var å få dette innført i vognkort. Synes det er greit at så omfattende modifikasjoner er godkjent, da man fort kan slite en del ved en eventuell krasj o.s.v.
Samtidig med sub-frame, er også 4-link og 9" Ford bak, TKO-600 man.kasse, samt ny LS helalu på trappene :-)

Så da blir det først mail eller telefon til Amcar, deretter besøk på trafikkstasjonen, og så en eventuell søknad til SFOOR.
Fant link til søknadskjema SFOOR her

Fortsettning følger......

_________________
-72 Camaro SS "Pro-Touring" light...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Mar 2013 22:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Er bilen opprinnelig norsk eller flyttegodsimportert? Hvis den er importert som bevaringsverdig sliter du med så mye ombygginger på en 72 modell.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 18. Mar 2013 12:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 07. Apr 2010 13:09
Innlegg: 5
v8power skrev:
Er bilen opprinnelig norsk eller flyttegodsimportert? Hvis den er importert som bevaringsverdig sliter du med så mye ombygginger på en 72 modell.


Tatt inn fra Sverige i sin tid, men ingen påskrift i vogn-kort at det er "bevaringsverdig...." o.s.v.
Men har skjønt at på -72 og nyere KAN det bli vanskelig.

Per

_________________
-72 Camaro SS "Pro-Touring" light...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 26. Apr 2013 22:46 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 30. Jul 2010 21:58
Innlegg: 26
Oppdater gjerne fortløpende her :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Apr 2013 00:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Du skulle funnet ut om den var flyttegods. Det hjelper mye. Tilsynet er flink til å "slette slikt ved et uhell". Men det skal stå i registreringskortene. Ikke sikkert du trenger å blande inn sfoor, begynn med å spørre tilsynet hva de trenger i søknaden.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 27. Apr 2013 10:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Fre 30. Jul 2010 21:58
Innlegg: 26
Jeg sendte mail til teknisk ansvarlig i Trondheim ang. godkjenning av ettermarkeds subframe. Han ville ikke gi en konkret svar før han hadde forhørt seg med SFOOR


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 10 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support