AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 05:13

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Søn 03. Feb 2013 21:23 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 12. Apr 2011 23:17
Innlegg: 142
Bosted: Akershus
Må ha noen nye hjul på Trans Am'en før sesongen begynner.
Tenkte på 8x15" + 10x15" med 235/60? foran og 295/50 bak.
Hvilke felger er det å velge i med disse dimensjonene?
Vil det subbe med f eks 5" backspace bak?
Gjerne litt rimelige felger. Dekk blir nok radial T/A eller cooper.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Feb 2013 02:39 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 12. Apr 2011 23:17
Innlegg: 142
Bosted: Akershus
Finnes det noe annet enn crager? 1000-1500 pr felg ca..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 07. Feb 2013 23:04 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 09. Des 2012 02:08
Innlegg: 62
Bosted: Tromsø
Om du skal ha 10" bak må du være nøye med innpresset for å få plass. Har 17x9 med 5" backspacing og 255/50 dekk de kan i ekstreme situasjoner subbe i skjermkanten.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 08. Feb 2013 00:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 12. Apr 2011 23:17
Innlegg: 142
Bosted: Akershus
Okei :-) Det er vel et forholdsvis høyt dekk du har da?
Synes det er litt vrient å finne felger i 10x15" til bilen min.
Sjekka mange felgbutikker på nett, men får ikke så mye napp..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 09. Feb 2013 23:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
Om den er samme som 70-73 Camaro, så går det fint med 11X17 med 335/35-17 bak, og 9,5X17 med 275/40-17 foran

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 09. Feb 2013 23:39 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Søn 09. Des 2012 02:08
Innlegg: 62
Bosted: Tromsø
255/50-17 er like høy som 225/70-15 som original dimensjon på T/A. Liker ikke hjul med for liten rulleomkrets, vil at de skal fylle best mulig ut i hjulbuen. Med litt mer innpress hadde det nok gått litt bredere dekk en det jeg har. Gikk opp til 17" følger for å få dekk med bedre egenskaper en det man får i 15" dimensjoner. Og kan garantere at veigrepet er i en annen verden en før.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support