Bellen skrev:
Det eg må dokumentere er om det er lagt inn forsterkninger i karosseriet på Trans Am som originalt er levert med 455 i 1972 i forhold til min 79 modell. Min bil var levert med ca 190 hk, så det blir en økning på 175 hk.
Oldsmotorer er ganske ok og dekode, så eg er veldig sikker på kva motor eg har.
Eg fekk for så vidt lov hos Vegvesenet og montere sub frame connectors så lenge fabrikanten kunne gi dokumentasjon for at dei er godkjent for den oppgitte effekten eg ønsker å få godkjent. Så om eg ikkje får tak i dokumentasjon om karrosseri, så blir det og finne tak i sub frame connectors som har dokumentasjon på effekt.
Var det subframe connectors på disse bilene originalt?
Jeg trodde dette var et ettermarkedsprodukt for biler med subframe.
Jeg hadde dette på den forrige Camaroen (og den nye får det også). BT-mannen spurte va det var. Da jeg sa at det var for å få hele bilen stivere, var svaret: Åh, så smart.
Bilen føltes mye mere kompakt og tight enn originalt. Men noen slags dokumentasjon på de så jeg aldri. Disse satt vel og merke på bilen når jeg fikk den. Tractionbars satt det også på den, uten at BT reagerte på de. Dette var BT Orkanger. Det er jo ikke så langt fra Ålesund, så du kunne kanskje høre med de? Men det er vel slik at når en' stasjon har saken, skal den fortsette der. Eller?