Charger72 skrev:
Jobben legger stopper for det meste om dagen. Fikk i det minste skrudd av skiltet, og fjernet både fake eksos-stuss og den ekte. Under at ikke helt anlegget har falt av. Hang i et lite sveiespunkt og en haug med løse klemmer. Er litt fukt i en baklyset, og ganske falmede farger, så jeg har tenkt å prøve meg på å sette inn en karosseriplate og "løse lykter" i stedenfor de orginale. Sparer på de, så jeg kan sette tilbake om det blir "feil".
Antar dette er lov, så lenge man har kjørelys, blink og bremselys i korrekte farger og med e-godkjente produkter?

Har du på alvor tenkt å fjerne baklyktene?
da bør du tenke deg om nøye, fordi de du har er råe, og det er ikke noe problem å friske opp fargene.
Kjøp rød transparent lakk, fåes i sprayboks eller til å pensle på. Jeg har prøvd begge typer, og begge kan brukes med godt resultat.
Som et eksempel, jeg har en MC som jeg har tryna med flere ganger,og blinklysene knuses hver eneste gang.
Til slutt ble jeg lei av å kjøpe nye, de går jo snart istykker de nye også.
Jeg bestemte meg for å samle sammen alle bitene jeg fant hver gang jeg tryna, limte det sammen med superlim (da blir det orange hvitt), og deretter penslet jeg på orange-transparent lakk.
Resultatet ble mye bedre enn jeg hadde forventet, det var nesten umulig å se at lyktene hadde vært et puslespill.
Derfor kan du fint lakke baklyktene dine om de bare er falmet i fargen, men er hele og fine ellers. Er de bare matte i overflaten, da kan du rubbe og polere, mye jobb, men det blir også bra.