AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 08:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 199 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Søn 25. Nov 2012 06:30 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Luftfilter boksen og toppdekselene var rå stilige , spørs om jeg mp investere i noe sånt og montere på 48 Pontiacen :D

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Søn 25. Nov 2012 09:03 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Ja, jeg er storfornøyd med de. Får en litt sånn eldre classic look synes jeg!

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Søn 25. Nov 2012 10:42 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Det ble ny bruksbil! Skal få lagt til noen bilder av en ren bil da jeg får vasket den.
Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Søn 25. Nov 2012 17:14 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
8) Gratulerer

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Tir 04. Des 2012 00:02 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Skal si det var godt å få på framhjula igjen :-)

Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Tir 04. Des 2012 11:37 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 13:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
Airflow skrev:
Ett flott bilde fra fotografering av gutten i dag! Så klar ville minstemann (muligens fjerde generasjon eier) ha med pickup trucken! :-)
Bilde

Lekkert foto! Fin truck!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Tir 04. Des 2012 13:07 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Takker :-)

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Lør 08. Des 2012 07:29 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Noen som har karosseri snurre i Trondheimsområdet?

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Ons 19. Des 2012 12:34 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Nissen kom tidlig med harde pakker i år! :-)

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Ons 19. Des 2012 19:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Flotte gava detl der , klassiske felger 8) ,, e trur nissen valrt fri før peng når han passerte Trøndelag , dårlig med sånne pakka her oppe i Brønnøysund :mrgreen:

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Lør 29. Des 2012 21:48 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
For de som vil se fremgang er det vel bare å lese denne tråden i gal rekkefølge! Hehe

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Lør 29. Des 2012 23:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 19. Jan 2009 23:53
Innlegg: 773
Bosted: sula,møre og romsdal
tilstand pr dagsdato :?: :shock: skal du gjør jobben med ramma slik som jeg har :?:

_________________
1988 CHEVROLET SILVERADO
1970 CHEVROLET MONTE CARLO,PROSJEKT FERDIG OM NOEN ÅR :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Søn 30. Des 2012 07:46 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Ja fikk separert kaross og ramme i går. Blir nok å få blåst og lakkert ramma lokalt.

I dag blir det en ny tur på Fannrem for å se på Airflowmotoren. Huff, den hadde det visst ikke bra så det gjør seg med en tyngre service! Men nå blir den som ny igjen!

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Tir 01. Jan 2013 12:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde



Skal si det var ganske spooky å løfte den opp å snu den på sida. Er helt unaturlig å ha bilen på sia slik. Håpet bare at festene holdt! Og det gjør de tydeligvis. Ser egentlig ganske greit ut under, men blir en stor slipejobb. Ene karosserifestet er helt bortrustet, så der blir det en sveisejobb. Dukker nok opp en del ettersom jeg får den plateren. Gammel oppsprukket understellsmasse som må bort.

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Airflows Rides
InnleggSkrevet: Tir 01. Jan 2013 12:21 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Litt oppdatering angående Airflowen også.
Fikk litt motortrøbbel i fjor da jeg var å kjørte. Ble litt rar lyd i den og den gikk ikke på alle sylindrene. Fann ut da jeg tok kompresjonstest på den at den mangle kompresjon på en sylinder og var svak komp på noen til. Ble så jeg tokmotoren ut og tok den med til Fannrem Motor da jeg hentet 489en til Capricen. Har jo aldri vært med å ta ut motor av en Airflow før, så det ble litt fundering for å få den ut. Etter en god dags arbeid kom motoren ut og må si det er en temmelig nydelig motor.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Bra var det at jeg besluttet å gjøre en full overhaling av motoren. Etter nesten en uke med rengjøring fikk gutta på Fannremen litt oversikt på motoren. Oljen, gjennom tidene, hadde bekket seg og det meste i oljekanaler osv var som gjørme. Ventiler osv hadde ikke fått smøring derfor satt noen av ventilene. Stemplene har standard dimensjon men sylindrene har nok vært honet en eller flere ganger for klaring var det godt med og sylindrene var ganske så koniske.
Fikk en liten oversikt av motoren da jeg var hos de i dag. Ser egentlig bra ut nå, og etter litt maskinering så blir den nok peise bra igjen.

Fin blokk!!!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Her snakker vi topplokk!

Bilde

Fint med slaglengde! En ganske moderne motor. Trykksmøring. Stemplene har også underspyling av olje og du kan se oljekanalen nederst på råden. I tillegg er det kammer i bunnpanna i tilfelle gkrefter i sving :-D hehe. Og 5 opplagringspunkter på veiva! Veiva er jo forholdsvis lang kan man si!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Justering av ventiler var temmelig enkelt! De kom tidlig med skru justering slik at en slapp shims!

Bilde



Så da er det bare for meg å få installert nytt ledningsnett i bilen slik at den er klar for motorinstallering en gang i framtida.

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 199 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support