AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 06:18

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 20:13 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Jaja, regn er sikkert godt for strømprisene, men jeg er litt lei av den!

Men jeg fik da gjort noe med elsetet!
Motorene funket fint, etter en mindre kontrol, og smøring av lagre!
Men kontaktene funket stadig kun til å senke setet, og kjøre bakover!
Så jeg tok og demonterte kontaktene (etter jeg opdaget prisene på NOS kontakter!) og renset dem grundigt, og slipte ned grunken på kontaktflatene
Etter montering testet jeg, og de funket perfekt! hehehehe (150$ sparet!)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Glemte desværre å ta bilder av den extremt spendene jobben med å slipe samtlige kontaktpunkter med K1000.
Men disse kontakter er enkle å reparere, så ikke kast dem! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 21:11 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tor 30. Des 2010 14:30
Innlegg: 69
Bosted: vestre.toten
Her går det unna :D snart bil igjen jo =D> er det tectyl du har brukt i gulvet.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 21:17 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 23. Okt 2008 22:47
Innlegg: 164
Bosted: tromsø
På høyde med Torinoen jeg hadde den bilen din du. Er man stille, så hører man det ruster :)
Imponerende innsats må jeg si. Følger ivrig med på tråden din.

_________________
Alex


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 21:27 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Tor 19. Apr 2012 13:26
Innlegg: 67
Bosted: Oslo
Veldig bra dokumentering!!! Kult med masse bilder!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 23. Nov 2012 09:24 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 04. Mar 2008 20:50
Innlegg: 243
Pappa Wolf skrev:

Bilde


Jeg regner med at du hadde det artig når du tok dette bildet for jeg regner med du kødder?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 23. Nov 2012 11:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 21. Feb 2012 02:36
Innlegg: 336
Pimpala skrev:
Pappa Wolf skrev:



Jeg regner med at du hadde det artig når du tok dette bildet for jeg regner med du kødder?

Jeg har stusset fælt på nettopp dette fotoet jeg også. :shock: :lol:
(kan hende at bilen skal selges)


Sist endret av zx9r den Fre 23. Nov 2012 11:21, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 23. Nov 2012 11:20 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 03. Jan 2011 04:29
Innlegg: 96
Bosted: Lillestrøm
Vi har nok blit lurt her! :D

_________________
1957 Cadillac Eldorado Seville
1960 Chevrolet Apache 10 Stepside
1979/91 Jeep Grand Wagoneer
1982 Cadillac Fleetwood Brougham
1987 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4 http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=18034
1988 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 23. Nov 2012 12:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hehehe, jeg bruker å lage platebiter, og punkte de fast, mens jeg tilpasser andre biter, og punkter de fast, således, at jeg kan se om noe må endres, tilpasses, eller kasseres!
Det bildet var bare den første biten, nesten hele bunnen av skjermen ble byttet til slutt!
Jeg er ikke helt flink til å ta bilder av alt jeg gjør, (når man kommer i drevet, glemmer man sig ofte bort!!)
så ofte ser dere bare bilder av begynnelsen og slutten.
Men for al del, spørg om der er noe dere lurer på!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 23. Nov 2012 14:33 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Tenkte jeg skulle ordne opp i den manglende rute!

4mm plexi ble handlet inn, og lagt på hyllen i påvente av rette øyeblikk til å lage ny rute!
Hvilket ble i dag!

Originalen fra føresiden ble tatt ut, og brukt som mal!

Bilde

Lagt oven på plasten og tegnet rundt!

Bilde
Bilde

Minisliperen på laveste hastighet, og masser av tålmodighet!

Bilde

Etter nesten en time ble dette resultatet

Bilde

Brukte ytterligere et par timer på å fjerne grader og slipe kantene ned til tilnærmet original!
Boret også huller til festene!

Bilde

Smurte listen med WD40.

Bilde

og vips, så hadde jeg en rute!

Bilde

vi prøver igen fra en anden vinkel!

Bilde

Originalen og kopien!

Bilde

Vekk med tapen!

Bilde
Bilde

Og første tilpassing av ruten gikk glimrende, manler å motere et par lister, men den passer, og den er tett!

Bilde


Nei, ruten er ikke mattrosa, det er beskyttelsesplast. Det blir fjernet innen sluttmonteringen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 23. Nov 2012 14:42 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 23. Okt 2008 22:47
Innlegg: 164
Bosted: tromsø
Hva kostet den platen med plexi du kjøpte? Selges det pr. m2 eller?

_________________
Alex


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 23. Nov 2012 15:33 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
den kostet 89,- og fås i forskjellige størrelser!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 23. Nov 2012 15:36 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tor 23. Okt 2008 22:47
Innlegg: 164
Bosted: tromsø
Pappa Wolf skrev:
den kostet 89,- og fås i forskjellige størrelser!


=D>

_________________
Alex


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 23. Nov 2012 15:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
var billigere end å kjøpe ny rute i usa! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 23. Nov 2012 15:48 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 21. Feb 2012 02:36
Innlegg: 336
Pappa Wolf skrev:
den kostet 89,- og fås i forskjellige størrelser!

Blir det ikke fort riper på plexiglass, om det skal bli en bruksbil?
For, det ikke så vanskelig å kutte i glass, fordelaktig også å kutte med kniv i plexiglass (ville tatt deg et par minutter bare, ikke flere timer som med hobbysliper).


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 23. Nov 2012 16:08 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
zx9r skrev:
Blir det ikke fort riper på plexiglass, om det skal bli en bruksbil?
For, det ikke så vanskelig å kutte i glass, fordelaktig også å kutte med kniv i plexiglass (ville tatt deg et par minutter bare, ikke flere timer som med hobbysliper).


Jo, det kommer fort riper, men det er uansett en løsning, som skal vare frem til jeg finner en hel rute.
Alternativet er å finne en glarmester, som har ovn, og evne til å temperere glasset etter det er skåret.
Eller kjøpe rute i USA, og håpe på at den er like hel. når den har været gjennom tollkontrollen!

Muligt det går fortere med kniv, men jeg liker min minisliper! hehehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support