AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 22. Aug 2026 19:05

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 49  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 17. Okt 2012 09:22 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

OldisEinart skrev:
Derfor må disse festes godt nok, lager meg noen u bøyler av noe slag som skal gå under hattehylle chassiet,som hattehylleplata skal festes i,så skal kassene festes i plata igjen osv

Sefløgelig, hadde aldri hatt noe løst der , kjedligt å ødlegge frontruta :oops:

For 21 år siden satt jeg som passasjer i en gammel toyota, hvor toppen av stereo, var phillips høytalere montert i to smarte plastkasser. (de kan stadig kjøpes!!) skruet fast i hattehylden, med bolt og mutter.
Det hjalp lite, da sjåfføren krasjet i en murvegg, med 60 km/t
Flaks var at vi hadde nakkestøtter på setene, for det var ikke hattehylden som kom etter, det var innholdet i høytaleren.
Og når et 4" element rammer dig i nakken med 55km/t i en sky av plastsplinter, er det ikke frontruten som er viktig!
Vi slap med mindre skader, heldigvis, men han hadde elementet fra høytaleren så godt kilet fast i nakkestøtten på setet, at den ikke kunne fjernes for hånd!
Siden dengang, har alle høytalere veret montert flatt på hattehyllen, og bass elementene i kofferten!
Og alt er sikret med Bolt, skiver og nylock mutter!

hvis du vil ha en kjapp opskrift, så monterer du dine små elementer nede i hattehylden, og kjøper 3-4 bassrør, og borer hull til dem i hattehylden.
Så monterer du basskassen i kofferten, med elementene vendt mot ryggen av setet!
da får du full effekt av bassen, uten den blir dempet (derfor bassrørene monteres) og du hemmer ikke utsynet gjennom bakruten!

Det er naturligvis opp til dig, men noe å tenke på!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 17. Okt 2012 17:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Skjønner godt ka du mener ;)slikt er skummelt ja,.. sefløgelig får folk hakeslepp når de ser to kasser ligge løst på en hattehylle når man bare skal skjekke om det det blir plass oppå der i det heletatt:P
har bygd stereo i flere biler og montert ting safetly, tenkte bare å gjøre det enkelt i denne bilen,siden eg ikkje gidder å plaste og glasfibrere en fancy hattehylle:)

hattehyllen som antagligvis blir i
12 - 15mm material, vil først bli boltet fast via chassiet, og kassene blir boltet fast i plata igjen, ang høytalere som skal stå i hattehylleplate i freeair har eg slutta med for lengesiden, baki bagasjerommet her blir det mest sansynligvis min 18" sub som er ferdiglaget, og den flytter så mye luft at om hadde det stått høytalere i freeair i hattehyllen hadde disse blitt blåst ut eller forfrengt :lol: hattehyllen vil få montert port ned også..

Så derfor går eg for egne kammer på hattehyllen GODT FASTMONTERT sefløgelig ;) 4" elementa som skal stå i kassene som peker fremmover mot nakke får antagligvis en grill i stålstrimmler som igjen blir skrudd fast i kassen, dette blir som ett "sikkerhetsgitter" også..

Veit aldri når en krasj kan være ute, men i mine 7 år som aktpågivende sjofør med lappen trur eg det skal gå bra ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 25. Okt 2012 13:01 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

da var snøen kommet, bilen blir pakket inn i presenning en dag ink cupevifte inni bilen så den får litt varme i løp av vinteren.. så da går eg i hi...snakkas

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 03. Nov 2012 20:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Vinterarbeid,dreiing av foringer til bakstilling.. brant ut dei gamle foringene i smia, men slapp vist å brenne noe serlig lenge for plutselig spratt dei ut som noen ildkuler..så den prosessen gikk ganske kjapt, delte foringen med sag og plugga ut hylsa.. resten forteller bildene...enkel jobb egentlig..men er berre ferdig med 1 foring hittil.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

blei jo litt skitten,,men nå blir nok ræva stiv og god etter alt er montert...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 03. Nov 2012 20:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Nice ! =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 03. Nov 2012 20:09 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

kuuult :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 03. Nov 2012 20:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Intressant.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Nov 2012 13:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Det å bytte ut gamle foringer... er vel en ting...

Men å få sveisa på ei 2 mm plate under på bærearmen å få "Boxa" bærearmen er minst like viktig... =D>
Fra senter av foring til senter av foring...

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Nov 2012 15:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Plater er allerede kjøpt inn så den tanken er allerede planlagt, flexer jo bare man klemmer på disse :S :lol:
Blir nok litt stivere då ja, gjorde det på bærearmer på ei forstilling en gang også.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Nov 2012 17:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

OldisEinart skrev:
Plater er allerede kjøpt inn så den tanken er allerede planlagt, flexer jo bare man klemmer på disse :S :lol:
Blir nok litt stivere då ja, gjorde det på bærearmer på ei forstilling en gang også.

=D> =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Nov 2012 17:26 
Avlogget
Rookie
Rookie

Har du kjørt biler med polyuretanforinger før? Hvis ikke ville jeg prøvd å få gjort det før jeg satt de på bilen. Blir vel neppe racerbil uansett dette? Personlig ville jeg valgt nye gummiforinger, men smaken er som baken osv. Lykke til videre!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Nov 2012 17:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ja, men dette er såkalt POM material og er knallhardt og bra og dreie., om kjørekomforen blir litt stivere bak gjer det ikkje meg noke,blir berre en krusebil uansett + at det ikkje blir noe høyfartsbil slik baken slipper i svingene,sikkert litt meir komfort med gummiforinger på en komforbil, men da måtte eg byttet hylsene og, og det arbeidet vil eg gjerne slippe uansett,så gjor det på den enkle måten..så slepper eg å bytte foringer igjen på kanskje 50år også.. skulle jo hatt samme materialet i forstillinga også,men foringene framme var bra så venter med det... kjedeligt med armer som vaier til sidene vertfall som det har gjort bak..

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Nov 2012 18:50 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

En liten økt i dag å gjorde ferdig den siste foringen på ene armen.. prøvde armen på bil etterpå og passte heldigvis perfekt...no blir det påsveising av platene for å forsterke litt.. skulle egentlig hatt dreia to foringer for samme hull slik det blei kant på begge ender kom eg på å tenke på i ettertid...men kommer jo motsatt på montering på andre armen så armen vil sikkert ikkje vandre frem og tilbake pga motstanden fra andre siden, så sitter jo foringene ganske bra inni også,tenker det vil gå bra.. bruker linolje å presse foringer og hylser inn,funka bra, hadde ikkje gris der og da.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 05. Nov 2012 20:11 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Vær lige klar over at Galvanisert stål avgir giftstoffer når det blir sveiset på de!
Sørg for GOOOD utlufting, så du ikke tar livet av dig selv!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Nov 2012 00:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

He he, ja det røyk godt i kveld når det blei sveiset, derfor tok eg meg en tur til en kamerat og gjorde jobben der, siden han har god utlufting i sandblåsehallen.

har nå fått på plass platene,sandblåst sveisene og litt til,maskert foringene,skrapet vekk gammal tektyl osv,vaska med tynner,grunna og kosta første strøk, skulle vell egentlig gjort alt dette først før foringene blei montert men..

Bilde
Bilde
Bilde

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 49  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 9 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support