AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 10:34

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 473 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 32  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 02. Okt 2012 21:03 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 22. Aug 2012 20:18
Innlegg: 100
Bosted: Rogaland
Hehe prøv å gjøre det så billig som mulig da isåfall :D

Har faktisk vært is her også en morgen, skal ikke påstå at jeg ble veldig positivt innstilt til å gå ut.
Jeg bare elsker fargen på Dodgen forresten, er ikke så mange biler som kler gult (synes jeg) men på den er det jo veldig kledelig.

_________________
I say hey ya'll and yeehaw!

El Camino '73


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Okt 2012 21:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Ja, jeg synes fargen er fantastisk... :) Fant annonsen på finn.no, og bare tenkte: DEN MÅ JEG HA!!!!!! :)

BTW, torsdag kommer Tollpost med 39! kg deler, levert av http://www.jetcarrier.com... =D> Og i DAG fikk jeg bestilt meg en slik en til Barracudaen før neste sommer:
Bilde
Ikke fordi jeg trenger en, men fordi jeg trenger en i chrome... 8)

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Okt 2012 21:56 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
oj oj oj, hvor mye kostet dynamoen og kor mye amp e den på? skulle hatt meg en annen en...:/ bestille på ebay ellernoe..

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Okt 2012 22:17 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 22. Aug 2012 20:18
Innlegg: 100
Bosted: Rogaland
"'Trenger" er vel et udefinerbart ord for alle med garasjen full av gamle biler? Hehe :lol:
Venter på en 200amp dynamo, betalte vel 1300,- på eBay med frakt. Kan jo bare bruke bilen som aggregat om strømmen skulle gå i huset.

_________________
I say hey ya'll and yeehaw!

El Camino '73


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Okt 2012 23:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
aha ikkje gale pris det, tenkte eg skulle ha 200amp også...må ha litt sterio :P prøve å finne noe som kan smette på uten alt for mye modifiseringer....
har du foresten link til den typen du kjøpte?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 03. Okt 2012 06:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 22. Aug 2012 20:18
Innlegg: 100
Bosted: Rogaland
http://www.ebay.com/itm/290685557326?it ... 60&vxp=mtr Denne, håper den passer.

_________________
I say hey ya'll and yeehaw!

El Camino '73


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 03. Okt 2012 09:19 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
MI87 skrev:
håper den passer.


Hehehe, ellers gjør du som vi andre! Bygger om, til den passer! :wink: :wink: :wink:

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 03. Okt 2012 09:50 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 22. Aug 2012 20:18
Innlegg: 100
Bosted: Rogaland
Hehe stemmer. Må jo lære meg så kanskje bra om den ikke passer :p

_________________
I say hey ya'll and yeehaw!

El Camino '73


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 03. Okt 2012 10:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Image is everything... 8) Vet ikke hvor mye den leverer, og ikke om den passer, men den var fin og jeg fikk den rimelig... =D> Trenger ikke så mye strøm på bilen uansett, brukes kun på sommeren og da har vi ikke mørke, pluss at den eneste anlegget jeg har i bilen er en gammel AM-radio, og den skal få være der... =D>
Bilde
Er musikk nok i 273'en for det "lille" jeg kjører... :)

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 10. Okt 2012 18:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
AHHHHH deilig å endelig være i gang med Dodgen igjen... Fikk meg ei god økt i garasjen i dag, har fått fikset låsen på bakluka slik at det går an å låse bilen. I tillegg måtte jeg bare "test-fit'e" et 14" luftfilter som var feilbestilt til Barracudaen...
Bilde
Ble feil på Barracudaen, blir veldig rett på Dodgen... =D> =D> Men jeg skal vente med å montere "pynt" i denne til jeg har fått den på veien, og forhåpentligvis fått overhalt motorrommet. Planen er en "overmaling" av motor og innsug, svart blank, med toppdeksler i bilens fantastiske farge... Og selvsagt, gule pluggledninger og coil... =D>

Og selvsagt, kom godt i gang med gearkassebyttet igjen. Nå er alle ekstremititer borte, så manglet jeg litt verktøy og måtte avslutte dagens og komme meg på Biltema. Og i tillegg så har jeg fått avtalt overhaling av kassa når jeg har den ute. Har brukt 9mnd på å få kassa ut, så jeg tror jeg setter bort jobben med å overhale den. Jeg har litt mange leker... :D

Og ikke minst, denne kom i posten i dag:
Bilde
Må få meg en tur på landet å se til Barracudaen igjen... =D> =D>

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 11. Okt 2012 17:18 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Bilde
The beast is out...

Bilde
Praktisk med en bil som er så stor at du kan trekke frem gearkassen fra under bilen mens den står trygt parkert med alle 4 hjulene på garasjegulvet... Måtte bare løsne på to skruer på stigtrinnet for å få bøyd det opp såpass at jeg fikk ut kassa. Var best å gjøre det på den måten, da motoren bare står understøttet med garasjejekk pr. tiden. Skal få hengt den opp i bakkant i morgen så den er flyttbar.

I morgen har jeg avtalt leveranse til overhaling.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 24. Okt 2012 21:49 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
AW-100 skrev:
I og med at bilen er for stor til å kunne skru på i den knøttlille garasjen min så har jeg avventet litt med å komme i gang med reparasjonen. Men plutselig kom jeg over et garasjelokale med en ledig plass, og tenker jeg skal få slept den dit like over påska.

Takk for ingenting: Fikk bilen inn i garasjeanlegget, og i det jeg hadde fått ut transferkassa ble jeg jaget ut på utsiden av anlegget da de andre bilene måtte få kjøre ut og inn hele sommeren. Dette tenkte jeg var helt greit, da jeg tross alt hadde en lang vinter å få fikset kassa på.

Men den gang ei. Akkurat har jeg fått ut automaten og levert den inn til overhaling, så må jeg faen meg ut i sneskavvelen igjen, da en av "de faste" bilene trenger mer plass.


- tror jeg må hente barnet mitt hjem igjen ... #-o

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 25. Okt 2012 09:16 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Det er "træls"
Men desværre er det ofte slik.

Du får ta henne hjem igen, og utvide din egen garage, så det er plass til begge biler, og dig!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 11:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Under påvente av at automaten skal bli ferdig skjer det ikke så mye i garasjen... Spesielt ikke siden Dodgen nå står ute... :P
Men siden gearvelgeren var så sloppy i utgangspunktet fant jeg ut at jeg skal få byttet ut alle foringer i gearoverføringa også. Og når jeg fant alle foringene hos www.moparonlineparts.com så var det lett å slenge på litt klips og braketter til kromdekslene mine også... Og før jeg viste ordet av det var nye 100usd på vei over dammen... =D> Jaja, Dodgen må også få julegave!

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 24. Nov 2012 20:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 12. Mar 2011 21:00
Innlegg: 2578
Bosted: Tromsø
Har "lekt" litt med VIN-decoders i dag.
Ramcharger:
A1- AW-100
0-Sport Utility chassis
B- GW 6001-10 000lbs
E- 318 motor
8- 1978
S- Warren Assembly plant no.1
pluss sekvensnr.

Barracudaen:
V- Valiant
8- Barracuda
5- 1965
5- Assembly plant i Los Angeles
pluss sekvensnr

Jeep:
1- Assembled in the US
J- By the Jeep Cooperation
T- Truck
H- 2,46 AMG Inline Gasoline w/TBI
X- 4speed Manual Part time 4WD
65- Comanche Truck 4WD LWB. 7ft bed, 120in wheelbase
1- Comanche Custom Standard
1- Check digit
G- 1986
T- Toledo, Ohio plant
pluss sekvensnr

Greit å vite litt om bilene mine.

_________________
HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan rafineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 473 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 32  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support