AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 26. Jul 2026 13:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 20. Okt 2012 19:26 
Avlogget
Get going
Get going

Har akkurat hentet en 69 Nova på havnen i drammen og driver å planlegger litt hva som må gjøres før registrering.

Det jeg lurer på er siden det er en 350 motor i bilen, må jeg bytte om til skiver i fronten?
Er også bare 1 blads bladfjærer, er det noe som må oppgraderes?
Ellers så er det småting som jeg vet må gjøres men det var vel disse to tingene jeg tenkte på.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 20. Okt 2012 19:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Send mail til Amcar og du får svar på alt + et skriftlig vedlegg som du viser statensvegvesen og registreringa går mye lettere

Jeg er ikke så flink på nova, men var det ikke bare ss som hadde 350 motor og den har ikke singel fjær bak.

1982 Opel manta 2.0i 16v
2013 citroen berlingo
2008 peugeot 408 Gass/bensin
VW sharan 2003 1.8 Turbo. 190 hk. 300Nm Brukt bilen fra helvete.

Sist endret av grogei den Lør 20. Okt 2012 19:46, endret 1 gang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 20. Okt 2012 19:39 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hvis det er originalt med 350, tromler og enkel bladfjær så er det best å la det være slikt. I verste fall hvis du bygger om til skiver og bytter fjærer så krever de dokumentasjon på at Chevrolet godkjenner de delene du har brukt... Det er faktisk "tryggest" å få skilter på bilen, så kan du gjøre den mer trafikksikker etterpå... #-o

Det du må se til er at du har typedokumenter fra amcar, at dekkene stÅr i stil med papirene og at du har hvite parklys fremme... På en -69 har du lov å ha hvite blinkelys også fremme hvis det hjelper.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 20. Okt 2012 20:02 
Avlogget
Get going
Get going

Det er en 6er bil men skulle ikke være noe stress å få registrert den med 350 motor.
Av det jeg har lest og fått med meg så var vel nesten alle Novaer utstyrt med samme bremser og understell ( hvis det ikke var bestilt ekstra), så burde gå greit (håper jeg)

Snakket med amcar om motor og mente det var greit så lenge de kunne dokumentere at 69 Nova kom med 350 og det gjorde de.
Skulle ikke ha noe å si om det var en 6er eller 8er som var i siden det skulle være mye av det samme som fulgte med.

Vet jo aldri med trafikkstasjonen så ville bare høre her om noen vet noe eller har hørt om det er problemer på vei.

Alt ellers skal være greit. Gidder ikke bytte bremser,bladfjærer+++ hvis det ikke er nødvendig og bilen fungerer bra (og er sikker i trafikken)

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet