AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 25. Aug 2026 19:01

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 11. Okt 2012 21:00 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Hjelp Hjelp
Jeg har fått motoren til å gå fint :D , og det viste seg å være ganske spesielt! "Rodsene" i motoren som løfter på ventilene var bøyd...... Mekanikeren mente motoren bare gikk på 3 sylindre... funny. Men nå er alt topp!
MEN; bilen er enda ikke på skilter, fordi jeg sliter med parkeringsbrems på høyre bakhjul.
Er det noen som har noen tips på dette? Kan noen fortelle meg part-nummret på denne delen? Jeg trenger også til venstre side bak om mulig. Del er i bestilling, men er forsinket…. Usikkert om den kommer.
Mitt problem er modellen:
Ford f250 1972 390 4x2 med Heavy Duty brakes. (Er dette Bendix?)
Kan noen hjelpe meg med del, evt leverandør og helst: Part-nummer!!
Hilsen Bård
Legger ut noen foto.. Sjekk skrå innfesting i trommelen… :shock:

Vedlegg:
DSC_4922.JPG
DSC_4922.JPG [ 215.18 KiB | Vist 6029 ganger ]
DSC_4944.JPG
DSC_4944.JPG [ 188.57 KiB | Vist 6029 ganger ]
DSC_4945.JPG
DSC_4945.JPG [ 189.37 KiB | Vist 6029 ganger ]
DSC_4946.JPG
DSC_4946.JPG [ 144.77 KiB | Vist 6029 ganger ]
DSC_4947.JPG
DSC_4947.JPG [ 186.8 KiB | Vist 6029 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 11. Okt 2012 22:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Grom vogn! En patinert uskrudd originalbil er tingen og overgår en blank restaurert en full av reprodeler. Særlig når det gjelder gamle pickuper, de kler å vise at de har levd litt :wink:

Når det er sagt så tror jeg ikke bilen din vil føle seg særlig patinert om den får møte min 8)
Det er en '68 F-250 Camper Special med det man vel kan kalle noe overdreven patina utvendig. Men det som er igjen er 100% originallakk, ingen har noen gang rørt den med et sveiseapparat, sparkel eller andre ulumskheter. Mekanisk tipp-topp og faktisk "rustfri" i den grad at det ikke finnes noe som er skummelt, kun overflate som er opparbeidet gjennom et langt liv som campingbil og arbeidshest i Montana :)

Vedlegg:
test3.JPG
test3.JPG [ 93.18 KiB | Vist 6017 ganger ]
test4.JPG
test4.JPG [ 69.4 KiB | Vist 6017 ganger ]

1965 Plymouth Valiant V100
1965 Ford Mustang
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 11. Okt 2012 22:41 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Kul bil :D Og kule riktige dekk!!

JOda, min er jo også "urørt" så langt jeg kan se. Selv ikke sofaen innvendig er byttet!

Og lakken er 100% urørt, og heller ikke lasteplanet har fått en strøk med ny maling.

Baklemmen er kjøpt i etterkant.

Jeg måtte jo fikse litt småting når den kom, men looken blir jo svært "original".

PS: Ønsker fortsatt innspill på parkering brems.... se over..

Vedlegg:
DSC_4941.JPG
DSC_4941.JPG [ 182.16 KiB | Vist 6008 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 12. Okt 2012 19:31 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Da fikk jeg til slutt hjelp fra 2 forum i USA.

http://www.ford-trucks.com/forums/11956 ... st12363118

http://www.fordification.com/forum/view ... 98#p623898

Jeg også hjelp fra andre med "parts nummer" ....

Deler er nå bestilt, og nå krysser jeg fingre for at dette fungerer.

Jeg har jo nå ventet 1 mnd på deler fra en norsk leverandør, og nå var det nok... he he.

Partsnummerene jeg var ute etter var: DOTZ-2A635-C og DOTZ-2A635-D

Vedlegg:
DSC_4948.JPG
DSC_4948.JPG [ 101.82 KiB | Vist 5951 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 21. Nov 2012 23:50 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

HJELP:
Da er den store dagen kommet, bilen er klar for skilt og jeg må velge hvilken trafikkstasjon jeg skal vise denne på. Jeg bor jo i Oslo, men både oslo og Bærum virker litt skummelt med så gammel bil. Stemmer dette? Jeg er anbefalt Drammen og Sarpsborg fra før, men hva er nærmest, og best!! Håper på rakst svar!

Jeg skal komme tilbake med utfyllende rapport på hva som skjedde med bilen, men hovedsaklig så har bremsewire bak vært et mareritt. Jeg fikk til slutt tak i 2 riktige bak, så nå er alt perfekt.... I tillegg er jo bremsene bak nye, motor fikset, ny batterikasse plass, nye overføringer på styring etc etc.

Det er ikke blitt så omfattende som det kan høres ut som, men jeg kunne jo ikke registrere en bil uten bremsewirer bak. he he.

Noe spennende er det jo at bremsebånd ikke er slitt skikkelig til bak (nye) , så brekket kunne "tatt bedre". Håper de ikke sier noe på dette. Vanskelig å slite bremser til, uten skilt.

Da vi tok bilen hjem søndag fikk jeg jo kjørt bilen skikkelig for første gang. Og det ble jo en helt fantastisk liten kjøretur. Tight og fin på ratt, nydelig styring på behagelige dekk. Fantastisk lyd fra en motor med masse krefter. Rå bremser som låser uten problemer (Heavy duty). Nydelig kjøreposisjon, fin utsikt. Vanvittig fet bil. Dette blir gøy!!! Og igjen, denne har altså original lakk, og masse herlig patina....Jeg må kjøre meg en laaaaang tur når skiltene er på plass!!

Igjen: Tips til trafikkstasjon?

Vedlegg:
DSC05675.JPG
DSC05675.JPG [ 168.85 KiB | Vist 5874 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 00:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Gratulerer med alt på stell! Trivelige biler å kjøre :)
Basert på egen og andres erfaring ville jeg styrt unna Drammen.. Selv liker jeg meg godt på Notodden, trivelige og interesserte folk som det er mulig å snakke med. Tønsberg er også greit.
Men så lenge bilen er i orden er det nok ikke så farlig hvor du viser den. Det de henger seg mest opp i er modifiserte biler, tror ikke du har noe å frykte. Lykke til! :D

1965 Plymouth Valiant V100
1965 Ford Mustang

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 09:09 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei, jeg har meget god erfaring med Jessheim Trafikkstasjon. Min F100 ble vist der for et par måneder siden. Voksne og greie kontrollører, men pass på at du har alt som trengs av dokumentasjon, samt at du har refleksvest og varseltrekant i bilen! :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 10:25 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Tusen takk for tips. Jessheim er jo flott, men både Drøbak og Lillestrøm er enda nærmere!

På en annen side er jo bilen super-original, så det burde kanskje ikke være så komplisert. Jeg har tilogmed helt nye europeiske lykter, og byttet ut markeringslysene bak med orange fra USA. Veldig kult.

Ingen understellsbehandling, gjør jo alt synlig også.

Kan noen kommentere disse: Drøbak, Lillestrøm?

Vedlegg:
DSC05674.JPG
DSC05674.JPG [ 190.85 KiB | Vist 5841 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 11:33 
Avlogget
Rookie
Rookie

Ofte er det tildels stor forskjell på ventetid for de forskjellige trafikkstasjonene. Kanskje det vil påvirke valget ditt?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 11:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Som Letmolie sier, hold deg langt unna Drammen. Har fått vanskeligheter der med 2 forskjellige biler. Det artige er jo at det Drammen syns er et problem, ikke er det andre steder som feks Notodden. Der er de meget hyggelige.

'67 Mustang Fastback, 527cid, T-56 Magnum 6-speed, TCP power rack & pinion.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 13:10 
Avlogget
Get going
Get going

Problemet er jo at det er forskjellige mennesker i hallene når en ruller inn. Det virker som det er minst en kverulant på enhver stasjon. Drøbak er det mange som bruker på Amerikansk. Sarpsborg bør unngås for der er det en som kan plutselig være fryktelig vrang, og han er desverre mye i hallen. Faktisk så har jeg mest respekt for gutta på Risløkka. Har vært hos spesialistgruppa med en ombygd bil, og der fikk man velbegrunnede svar ved avslag og gode råd for å få ting godkjent. Altså seriøse folk som tar jobben på alvor. At det er noen skikkelige bilentusiaster der i hallen gjør jo heller ingenting

1956 Chrysler New Yorker Town & Country
1956 Chrysler Windsor Limousine

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 13:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Blir bra å få skilter på denne... =D>
Som tidligere nevnt, sjekk ventetida også på de forskjellige stasjonene. Når jeg skulle importvise Barracudaen så ringte jeg BT og hoppet på den første visningsdatoen jeg fikk... Det betydde 15mil hver vei, men jeg sparte 3mnd på det. 15mil var jo bare kooos, når jeg uansett hadde prøveskiltene... 8) Visste jo også at min bil var helt original.

BTW, hvis du møter på en kverulant i hallen, så kan han kicke på markeringslysene selv om de er oransje... Det er fortsatt ikke lov med markeringslys på siden for biler eldre enn 1995... #-o Men du kan kverulere tilbake og referere til nyere Volvo, som alle har det... Kan evt være en tanke å ta ut pærene når du er på visning, for "da er det jo bare reflekser"...

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Nov 2012 21:04 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Takker for alle tips. Da har jeg fått time allerede førstkommende tirsdag 27 nov 2012 kl 0800 i Sarpsborg. Jeg kunne fått allerede imorgen, men det ble litt tidlig, he he.

Men dette burde jo ikke bli noe problem. Urørt original lakk, original motor, nye dekk (dokumentert fra Amcar), ny frontrute, nye euro-lykter, nye markeringslys... Gleder meg til skilt...

PS: Jeg trenger noe småting for å fikse litt småting.Tenkte rydde litt opp i pluggledninger. Hvor får jeg braketter til å feste disse pent? Biltema? Dessuten trenger jeg bolter til skilt. Hvor får man dette? Er det ikke viktig med litt riktige bolter?

Vedlegg:
Filkommentar: Pappa og svoger etter første kjøretur hjem fra fix!
DSC_5685.jpg
DSC_5685.jpg [ 231.2 KiB | Vist 5778 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 25. Nov 2012 21:21 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Visning tirsdag. Blir spennende.
Måtte rubbe/polere vekk litt urenheter i lakken, og la på litt polish for å hindre overlate rust.Brukte autosol og båtpolish. Ble rene "vårpussen" som på en eldre plastbåt....Dette ble gjort idag på nedre del av bilen, altså det hvite.... Pick`upen ble råfin, men den originale tynne lakken fikk kjørt seg litt. He he. Nydelig patina, og bilen nærmer seg nøyaktig den looken jeg liker. Den er ikke like strøken som bildene kanskje viser, men det finnes ikke gjennomgående rust. Det er ikke lagt på lakk noe sted, såvidt jeg kan se.
Hjelp:
Bilen går jo nå svært fint, og vi testet å velge mellom 2 tanker. Main og aux. Når vi senere skulle starte stod den på aux, og vi byttet litt på mens vi prøvde starte. Resultatet ble ingen start. Til slutt prøvde vi den lenger på main, og vi dro hjelpestart for ikke bånne batteriet. Da gikk den fint.
Men: kan noen fortelle hvilken tank som er main og aux? Har en bak setet, og en under ramma.
Dessuten: Kan bytte av tank under start være trøbbel, eller skal det være bensin i slangen uansett.
Det kan også være noe gammel bensin i den ene tanken... usikker?
OG: Det er jo automat-choke her. Kan noen fortelle mer om tips rundt start-prosedyre? Jeg er mest kjent med manuell choke... For meg virker det som om man må gasse mye under start for bensin, og holde gassen litt aktiv før den blir varm....?
Tips?

Vedlegg:
DSC_5722.JPG
DSC_5722.JPG [ 237.92 KiB | Vist 5739 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 25. Nov 2012 21:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Mest sannsynlig er main tanken under planet, og aux er "reservetanken" bak setet. Normalt skal det ikke være noe problem å svittche tank, så det kan høres ut som at det er lavkvalitetsbensin i auxillary-tanken din. Bruk main-tanken når du skal på visning så du er sikker på at bilen går!

Normal prosedyre med automat-choke er at du skal trå pedalen helt i bunn før du starter. Så slipper du opp, og trør inn pedalen ca. 1/3 mens du kjinner. Så skal den starte greit. :)

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 141 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support