Insubordination skrev:
Ah denne tråden er et herlig avbrekk på et skikkelig gubbeforum

Når det kommer til deler: jeg kjører 79 Oldsmobile selv. Det er ikke mye å finne av det på dette forumet etter erfaring. Utenom det generelle med bil. Så jeg dro til internett-statene og fant to forum for min type bil: "merkeforumet" Classicoldsmobile.com og "serieforumet" gbodyforum.com. Ved hyppig bruk av disse er enda ikke én eneste ting eller del jeg ikke har funnet.
Delene er vanligvis helt greit priset blandt folka der. En kar sendte meg originale dynamofester FØR jeg hadde betalt - og det var min første etterlysing på forumet. Men portoen til Norge hever prisen en god del. Jeg får alltid folka som sender meg ting til å skrive prisen på innholdet på pakka til $30, slik at det kommer inn i Norge moms og toll-fritt. Og nei, dette har jeg ikke dårlig samvittighet for. Ærlig talt.
Det iste jeg kjøpte var et nytt instrumentpanel. Kjempeflott, og virker som gull.
Jeg kunne null bil for to år siden. Fått god hjelp av Pappa Wolf på det generelle biltekniske, og funnet ut alt jeg trengte om MIN bil på disse forumene. Men jeg liker å lese. Servicemanualen til bilen din er også din bibel, forresten.
Fin deg ditt forum. Det er garantert der ute, og noen her bruker det sikkert allerede

T.
Hehe så bra!
Jeg har faktisk kikka litt rundt på diverse forum, men har ikke registrert meg enda. Uansett sikkert en gullgruve i forhold til deler og kunnskap. Du kan også få dem til å markere den som 'gift'. Jeg har handlet alvorlig mye igjennom eBay (tør ikke si hvor mye) oppigjennom, og det er veldig mange greie selgere også som gjerne setter ned prisen på pakken, eventuelt merker den som gave.
Høres ut som om jeg må registrere meg og få noen bekjente borti statene, iallefall, om ingen selger på selve forumet så kan det jo hende de vet om noen andre der borte som har det man trenger

Bullitt skrev:
Handla di spesifikke El Camino delene hos original parts group. La på en ti dollars ekstra på frakta, så kom delene ganske kjapt. Motor deler og slitedeler handla jeg fra aarnes. Grisebillig! Det som er greit med chevrolet. Billige deler. Hadde ikke nytta å sitte å plukke hver enkel del fra ebay feks og fått et hav av fraktkostnader. Slikt er best å handle fra norge med mindre du har en one of a kind bil. Jeg har sett noe instrument greier for salg på ebay, men ingen som ville sende til norge. Er selv på utkikk etter bumperfillers foran og bak, ligger noen biter på ebay, men har ikke fått handla ennå. Må nok vente litt til, siden jeg må ha ny girkasse. Fargen er tøff nok den, men langt fra strøken. Ser på sparklinga på høyre bakskjrm at den har nok fått bank en gang i tida. Det som er fint med bilen din er at du har et bra utgangspunkt, som er helt ærlig å ikke full av sparkel. Begynner å komme noen bobler her og der på min, men jeg kommer ikke til å hellakkere den. Ihvertfall ikke før om mange år. Som det diskuteres her så skal jeg tørre å bruke den. Tenker selvfølgelig også hva som kunne vært kule farger på bilen, sølv metallic med gun metal gray striper på panseret. Tror det kunne bli fint, kanskje litt kjedelig? Er noe med disse high impact fargene også, slik som den er idag Har alltid hatt lyst på Centerline Auto Drag felget, og det var det på min. Pene også.
Merker det er billigere deler ja, han andre her driver med riskokere og jeg ser jo prisforskjellen i deler f.eks mellom amcar og japansk, enorm!!
Har selv sett ting på eBay jeg kunne tenkt meg, men det er gjerne mer privatpersoner og ikke selgere med eBay-butikk, og da sender de så godt som aldri ut av statene..
Er veldig gira på sidepipes, men tror ikke det blir helt enda. Vet liksom ikke hvor jeg skal begynne! Nå som jeg delvis har bestemt meg for å drøye lakkingen så har jeg plutselig en del penger til andre ting. Ting som strengt tatt vil gi meg mer glede enn en strøken lakk

Eneste er jo den rusten her og der jeg må kvitte meg med iallefall, sånn at det ikke gjør mer skade. Det fornuftige i meg sier jo at jeg burde bruke pengene nå på å lakke den. Men så var det jo den fornuftige 'snill pike' delen av meg jeg pakket vekk da jeg mer eller mindre impulskjøpte denne bilen
Tja, det tror jeg hadde blitt fint. Det spørs jo hva du synes er kjedelig da. Jeg har jo generelt sansen for grått og gråtoner sammen så jeg blir jo riktig person å spørre

Jeg hadde sikkert ikke valgt å lakke min brun om den ikke hadde vært det fra før, og jeg har jo tenkt på alle slags farger og komboer, men så føles det liksom mest riktig å lakke den i den fargen jeg kjenner den som, hehe. Fantastiske felger også. Hjelp, er så mye man har lyst på der ute.