Hei! I høst kjøpte jeg meg en 1954 Pontiac Star Chief Custom Catalina som den så fint heter. Bilen er et forholdsvis lett prosjekt, siden den er rimelig grei teknisk. Bilen ble importert fra Fresno i California i 2007, men har enda ikke vært registrert i Norge. Alt av bremser og mye motordeler er nytt, så den fungerer bra. Det jeg vet om for å få den godkjent er å bytte radiator, bensintank, noen foringer i forstilling og ordne blinklys. Bør altså være overkommelig selv for en student! Har ingen planer om at det skal bli en strøken originalbil, men en grei og velfungerende rockabillyvogn.

Motoren er en sideventilert rekkeåtter som er laaang og tung og trenger mye kjøling. Kom tilfeldigvis over en meget bra radiator fra en gammel skurtresker som har nesten samme mål som original, men er 2 cm tykkere. Regner med denne kjøler godt nok, så får prøve denne i første omgang.
Noen som har bensintank som kunne passe? Den må være 60-75 cm bred, ikke mer enn 60 cm lang og ca 15-20 høy. Fylling på venstre side er en fordel. Noen som har noe liggende?
Ellers er jeg også på utkikk etter diagonaldekk med bred hvit side i str 7,10x15 eller 7,60x15. Rop ut om du vet om noe!
Klarer ikke å komprimere de bildene jeg har nok, men regner med det dukker opp noe etterhvert.