AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 23:19

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Man 17. Sep 2012 08:57 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 15. Sep 2012 09:14
Innlegg: 48
Bosted: Oslo
Da var det endelig gjort, etter lang tid med sparing og mysing på biler, har jeg nå endelig fått meg min første amcar!

Her er den på vei hjem fra Sarpsborg i går:

Bilde

Bilde

Må si jeg er veldig fornøyd! Den oppførte seg veldig pent på den lange veien hjem til Oslo.
Bilen er importert Norgen i 2009 fra statene, og har hatt 2 eiere i Sarpsborg etter det.
Den er nok relativt orginal, 327 og 350 kasse. Skal nok bli en fin hobbybil denne.
Skal legge ut flere bilder snart, det blir nok mye mekking og ordning av ymse småfeil på bilen i vinter. Den blir stående i samme garage som Kristian S sin 1980 c10, så regner med å få litt hjelp.

Har ikke store planer nå i vinter, men skal ihvertfall få i setebelter og få fikset opp i litt dårlige trommelbremser. Mulig bygge om til skive hvis det lar seg gjøre på mitt budget.

Ser frem til mekking og noen treff her og der i fremtiden

Første post forresten.

M

_________________
67 Chevy C10 Long Fleet


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Man 17. Sep 2012 09:50 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 17. Sep 2008 21:54
Innlegg: 60
Bosted: Stord
Gratulerer med ny bil :)

_________________
nej men titta, den brummar ju också


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Man 17. Sep 2012 10:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
gratulerer med en flott bil, og velkommen på forummet

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Man 17. Sep 2012 12:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Nå skal vi kose vors i garasjen. Gleder meg. Skylder deg jo en hel vinter med mekkehjelp.

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Man 17. Sep 2012 13:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 03. Jul 2008 13:24
Innlegg: 316
Bosted: Haugesund
Gratulerer med flott "ny" bil!

_________________
'88 Chevrolet G30 Starcraft, LX-series
After Dark Van & Truck
Vårmønstringen i Haugesund


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Tir 18. Sep 2012 17:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Man 20. Feb 2012 18:40
Innlegg: 146
Bosted: steinkjer
Gratulere med en flott c10 :)

_________________
74' Chevrolet chevelle 2 dørs hardtop
74' Chevrolet chevelle 2 dørs hardtop
06' Mercedes benz 320 cdi avantgarde
61' Ford Fairlane 500
78' Chevrolet malibu classic
73' Pontiac Firebird formula 455
old chevy's never die

Mr.malibu


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Tor 27. Sep 2012 22:21 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 15. Sep 2012 09:14
Innlegg: 48
Bosted: Oslo
Takktakk allesammen.

Etter en uke kan jeg allerede si at jeg er ekstremt fornøyd. Bilen oppfører seg veldig pent, har allerede vært brukt til å frakte verktøy, fotoutstyr og vært med på en langkjøring til. Den har også vært med på en fotoshoot. Travelt har det vært.

Da den også har fått kjørt mye, har jeg lagt merke til ymse småting som jeg nok vil gjøre noe med.

Motoren lekker olje fra bunnpanne og timingcover og har en tikkelyd som øker når jeg gir på, gir seg rundt 2500 rpm (vet ikke helt, har ikke tachometer)
Girkassa lekker ved mellomakselen.
Styresnekka trenger en oppstramming, eventuelt en utbytting.
Torpedoen er det noen hull i som ikke har vært tettet, så jeg måtte røske ut teppet, og til min store fortvilelse lå det skummatter på gulvet, disse klisvåte og med litt mugg. Røsket de ut!
Ser noe tendenser til rust i cabcorner og i døra, får hetta og må renske det!
Tanken bak sofaen stjeler mase plass, om mulig vil jeg få flyttet den under planet.
Må ha en sterio som funker, så jeg planegger et helt sjult annlegg. Høytalere er allerede kjøpt inn.

Dette er ting jeg kommer til å ta tak i når årstiden for å mekke kommer over oss...

Bilder kommer etterhvert, har et eget kamera dedikert til å ta bilder av prosessen.
Hvis noen har noe erfaring med disse bilene og har noen innvendinger, bare kom med de. Er litt ny i gamet enda.

Et bilde før jeg jobber videre: Meg og Bilen
Bilde

_________________
67 Chevy C10 Long Fleet


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Fre 28. Sep 2012 05:09 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
kul bil!

det første jeg hadde gjort, hadde det vært min bil, hadde vært og hevet eksosen.. kan ikke fordra når jeg ser en bil fra siden og halvparten av eksosen henger lavere enn ramme vangen.. :shock:

ellers, kos deg masse med bilen! skal du bytte bensintank kan volvo 140 serien gjerne ha noe interessant og by på ;)

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Fre 28. Sep 2012 08:49 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 12. Jul 2009 23:22
Innlegg: 953
Bosted: Oslo
Eksosen på børsa hans har ikke verdens beste passform. Meget mulig headers blir montert i vinter og da må eksosen sveises om likevel.
Syns vi skal legge eksosen over girkassetraversen Mads. Når vi får bilen litt nærmere bakken får du også bedre bakkeklaring.

Ang flytting av tank. Originaltank fra K5 burde vel funke. Blir vel litt kluss med tankmåleren hvis man bruker Volvotank? Også er vel en en K5 tank større enn en Volvo tank?

_________________
1980 Chevrolet C10 viewtopic.php?f=3&t=13130
1988 Volvo 245gl.
x1992 Volvo 245tic


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Lør 29. Sep 2012 23:07 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 15. Sep 2012 09:14
Innlegg: 48
Bosted: Oslo
Eksosen tar jeg når jeg har tid, må først fikse leksjer og andre ting jeg ikke kan leve med. Fått i setebelter nå, 2-punkt. Matcher ikke bilen, men kjennes ihvertfall tryggere ut enn ingen ting. Bensintank blir nok fra en k5 eller en kjøpt ny fra LMC, hvis ikke jeg finner på noe lurt. Hvor stor er en tank fra Volvo 140? Trenger noe rundt 80 liter...

_________________
67 Chevy C10 Long Fleet


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Man 05. Nov 2012 16:46 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 15. Sep 2012 09:14
Innlegg: 48
Bosted: Oslo
Nå er bilen parkert og nå har mekkingen startet.

Er ganske fersk i gamet, men får masse tips og råd fra gutta i garasjen, gjerne kom med innspill om dere ser noe som helst som burde være gjort.

Her er de våte mattene. Ble røske ut!
Bilde

Dette skulte seg under teppe og matter.
Bilde

Bilde

Var litt overflaterust og mye dårlig arbeid. Tettet alt med sinnagrunning og skal male over. Var litt rust under gasspedalen. her ble det gjort litt ekstra jobb for å få det fint.

Bilde
Her ser du også ledningshelvetet som må fikses etterhvert.
Bilde

Og så fikk man seg masse fine nye slanger til oljekjøler og alt mulig annet som ikke skal lekke. Og en billig tack. Kjekt å ha syns nå jeg.

Bilde

Laget også en fin liten brakett for å sette den på styrestammen. Har fått litt lakk også.

Bilde

_________________
67 Chevy C10 Long Fleet


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1967 Chevrolet C10
InnleggSkrevet: Man 05. Nov 2012 18:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Blir morsomt å følge ! Grattis med skikkelig fet bil :)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 6 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support