Hei igjen.
Holder enda på med Van'en men nå begynner jeg å bli lei hele bilen..
Ang bremselys så funker bremselysbrytern, men er ikke strøm bak til pæra.
Når det gjelder fløyta, fant jeg rele'et, men finner ikke ut hvilken ledning som går fra rele'et og fram i motor-rommet. Kommer ingen ledninger ut i torpedoveggen som jeg kan se ihvertfall..
Hadde bilen på prøveskilt for en tid tilbake, og nå funker plutselig ikke belysningen rundt inne i bilen heller.
Har et kontrollpanel med knapper og sikringer rett over førerstolen foran der, men er ikke strøm opp dit. Skrudde ut panelet og fant 3-4 avklipte ledninger, sikkert i forbindelse med at bilen har vært buss før, og noe TV-greier. Men fant ikke ut hvor ledningene går ned fra taket og til sikringsboksen/batteriet.
Er også plaget med at bilen er SINNSYKT tungstarta når den er kald. Når jeg vrir på tenninga, lyser glødelampa i 4-5sek, for så å slokke litt og lyse i 4-5 sek på nytt. Dette gjør den 7-8-9 ganger, men fordet vil den ikke starte. Må ha endel strøm på batteriene for å få start, virker som om dieselen renner tilbake i tanken. Noen måte å sjekke dette på? Kan det være noe elektrisk som tuller siden den ikke vil starte? Når jeg først har fått start, lar den gå i f.eks 30 sek, og stopper den for så å starte igjen, starter den omtrent før jeg får vridd på nøkkelen. Utrolig lettstartet med andre ord.. (Vet at dette er feilpost, men passa så bra siden jeg først hadde endel el-plager og at motorproblemene muligens også er elplager)
Noen innspill?